2018.06.13

PKO Bank Polski liderem komunikacji online

PKO Bank Polski zwyciężył w konkursie Złota Strona Emitenta w klasyfikacji „Lider komunikacji online”, w kategorii duże spółki giełdowe. Konkurs został zorganizowany przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych już po raz 11.

W ramach konkursu oceniano komunikację z inwestorami, m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych, poczty elektronicznej, czy z wykorzystaniem innych kanałów i narzędzi. Zwrócono uwagę także na prezentacje dla inwestorów dotyczące wyników finansowych i bieżącej działalności spółek oraz na zawartość serwisów przeznaczonych dla inwestorów, ich wygląd oraz łatwość w poruszaniu się po nim.

Przejrzysty serwis dla inwestorów

PKO Bank Polski prowadzi na swojej stronie internetowej serwis przeznaczony dla inwestorów i analityków, którzy znajdą w nim wszystkie potrzebne im informacje na temat Grupy Kapitałowej Banku. Dla ułatwienia dane prezentowane są także w formie arkuszy kalkulacyjnych. Od ubiegłego roku w serwisie publikowany jest również konsensus rynkowy dla zysku banku i jego głównych składowych. Inwestorzy mają również możliwość dokonania subskrypcji w serwisie RSS, który przekazuje bezpośrednio na ich skrzynki pocztowe aktualne informacje dedykowane inwestorom. Serwis obsługuje dwie wersje językowe: polską i angielską.

Konferencje wynikowe i transmisje online

Jednym z ważniejszych wydarzeń dla każdej spółki giełdowej jest publikacja kwartalnych wyników finansowych. W PKO Banku Polskim zawsze publikacji wyników towarzyszą konferencje dla dziennikarzy oraz konferencje dla inwestorów i analityków. Bank udostępnia możliwość śledzenia na żywo przebiegu wynikowych konferencji prasowych, a transmisje udostępniane są również w mediach społecznościowych, dzięki czemu z łatwością można je śledzić przy użyciu urządzeń mobilnych. Dodatkowo bank przeprowadza w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej) transmisje z obrad walnych zgromadzeń.

Kolejna nagroda za komunikację

W PKO Banku Polskim szczególną uwagę poświęca się przejrzystości prezentowanych sprawozdań i komunikacji z rynkiem, co ułatwia pracę analitykom i inwestorom. Sprawozdania finansowe są dzięki temu stawiane za przykład. W 2017 r. po raz piąty PKO Bank Polski otrzymał nagrodę „The Best of The Best” w konkursie na najlepszy raport roczny (The Best Annual Report) prowadzonym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Bank zdobył także tytuł „Transparentna Spółka Roku 2017”, pokonując pozostałe spółki z indeksu WIG 20 w rankingu komunikacji spółek publicznych z rynkiem przygotowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków oraz Gazetę Giełdy „Parkiet”. Przyznając wyróżnienie to, doceniono sprawozdawczość finansową i raportowanie, relacje inwestorskie oraz stosowane w banku zasady ładu korporacyjnego.

Szymon Pinderak
kierownik zespołu w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Data Science Summit – spotkanie analityki z biznesem

PKO Bank Polski wyróżniony za CEIDG nagrodą „Projekt Roku 2017”

Data Science Summit. Dowiedz się od najlepszych, jak analizować dane

    • Z Banku

      02018.12.07

      HackYeah: cztery zespoły, które zaimponowały mentorom PKO Banku Polskiego

      24 godziny – dokładnie tyle czasu na rozwiązanie wybranych problemów miały prawie trzy tysiące programistów biorących udział w HackYeah, największym stacjonarnym hackathonie w Europie. Uczestnicy wydarzenia, którzy zdecydowali się na rozwiązanie zadania PKO Banku Polskiego, jako pierwsi mogli przetestować bankowe API.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.07

      #dziendobrykariero z PKO Bankiem Polskim w Gdańsku

      Studenci Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z pierwszej ręki mogli dowiedzieć się, jakie wyzwania stoją przed pracownikami i jakie są możliwości rozwoju zawodowego w PKO Banku Polskim. Okazją było spotkanie #dziendobrykariero na gdańskiej uczelni.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Święta pod palmą? Inaczej nie znaczy gorzej

      Święta Bożego Narodzenia najczęściej spędzamy w domu w gronie najbliższych lub wyjeżdżamy w rodzinne strony. Z roku na rok rośnie jednak popularność świątecznych wycieczek w mniej lub bardziej egzotyczne rejony świata.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Cykliczne doładowanie telefonu na kartę – tyle nas łączy

      Rozmowy, SMS-y, kontakt z przyjaciółmi na Facebooku lub konto na Instagramie to normalna sprawa. Telefon komórkowy jest narzędziem, bez którego żaden młody człowiek nie może się obejść. Dlatego, jeśli jest na kartę, musimy zadbać o jego systematyczne doładowanie. To sprawa kluczowa!

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Kup prezenty na święta przez internet – taniej i bez kolejek

      Blisko połowa Polaków kupi w tym roku prezenty pod choinkę przez internet – wynika z najnowszej edycji badania świątecznych zwyczajów konsumenckich przeprowadzonego przez firmę Deloitte. Rosnąca popularność zakupów przez internet przed Bożym Narodzeniem wynika z wygody, łatwości w porównaniu cen oferowanych przez sklepy online oraz oszczędności czasu. Klienci PKO Banku Polskiego za zakupy w sieci mogą zapłacić na kilka sposobów.

      więcej
    • Z Banku

      02018.12.04

      Młode polskie talenty w Londynie

      Trzy dni pełne wrażeń spędziły w stolicy Wielkiej Brytanii dzieci naszych pracowników – laureaci konkursu „Polskie Talenty w Londynie”. Licealiści uczestniczyli m.in. w konferencji Poland 2.0 Summit, zwiedzali miasto oraz mieli okazję poznać doświadczenia Polaków studiujących w Wielkiej Brytanii.

      więcej
    Pokaż więcej