Wciąż się uczę
Za swój największy sukces zawodowy uważa zespół, którym kieruje. Ludzi zaangażowanych, godnych zaufania, kreatywnych i otwartych na zmiany. Iwona Michalska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Dąbrowie Górniczej i jednocześnie trener wewnętrzny, w banku pracuje od 23 lat. Swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie zarządzania ludźmi chętnie dzieli się z innymi profesjonalistami z branży HR.
Iwona Michalska niedawno miała okazję jako ekspert wspierać trenerów i konsultantów zajmujących się rozwojem kapitału ludzkiego. Aktywnie uczestniczyła w spotkaniach Inkubatora Standardu HRD BP (Human Resources Development Business Partner). Jego ideą jest wyposażenie trenerów HR w narzędzia umożliwiające najlepsze dopasowanie procesów szkoleniowych do potrzeb rynku. Podczas spotkań doświadczeni eksperci oceniają narzędzia szkoleniowe proponowane przez uczestników Inkubatora pod względem innowacyjności i użyteczności oraz przekazują trenerom informację zwrotną, pozwalającą im dalej modyfikować i ulepszać metody pracy.
– Wymiana doświadczeń w ramach dużej grupy trenerów i ekspertów, w tym również właścicieli firm, jest wręcz bezcenna. Poznanie ich metod i narzędzi pracy, motywacji, inspiracji oraz planów rozwojowych to także dla mnie okazja do podniesienia kompetencji. Takie spotkania są jednocześnie szansą na budowanie pozytywnego wizerunku naszego banku jako partnera wspierającego rozwój gospodarki m.in. poprzez doradztwo dla firm – uważa dyrektor Michalska.
Doświadczenie i wiedza
Organizatorzy docenili zarówno jej doświadczenie w zarządzaniu ludźmi (od ponad 20 pracuje na stanowiskach menedżerskich w PKO Banku Polskim, w tym od 12 lat kieruje Oddziałem 1 Dąbrowie Górniczej), jak i trenerskie – jest certyfikowanym trenerem wewnętrznym.
– Staram się ciągle podnosić swoje kompetencje i oprócz studiów podyplomowych w zakresie psychologii menedżerskiej, coachingu i czytania literatury fachowej, cyklicznie uczestniczę w szkoleniach, konferencjach naukowych, panelach dyskusyjnych i spotkaniach Rady Ekspertów Akademii WSB w Dąbrowie Górnicze. Jestem również członkiem Dąbrowskiego Oddziału Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa – wymienia Iwona Michalska. Podkreśla, że wieleuczy się również od współpracowników oraz klientów. – Wielokrotnie przekonałam się, jakie niesamowite pokłady kreatywności drzemią w każdym człowieku, pytanie tylko jak je wyzwolić, efektywnie wykorzystać i zakotwiczyć – mówi.
Wspólne sukcesy
Jej współpracownicy często słyszą, że są najlepszym zespołem. – Pracuję z zaangażowanymi profesjonalistami, na których zawsze mogę liczyć, ceniącymi ambitne wyzwania, przywiązującymi ogromną wagę do jakości, dbającymi o dobrą atmosferę w pracy i pozytywny wizerunek banku w społeczności lokalnej – zapewnia dyrektor Michalska.
Jest przekonana, że możliwość pracy z takim zespołem jest jej największych sukcesem zawodowym. Osiągnięcia, rozwój i awanse pracowników, to dla niej, jako menedżera, ogromna satysfakcja.Stara się organizować pracę wprowadzając zasady „turkusowego zarządzania” – modelu zarządzania pozwalającego narozwój, oferującego przestrzeń dla kreatywności i innowacyjności. To, jej zdaniem, wyzwala wśród współpracowników zaangażowanie, chęć podnoszenia kompetencji, ciągłego doskonalenia i brania pełnej odpowiedzialności za rezultat oraz podjęte decyzje. Jako przykład podaje wyróżnienie dla całego Zespołu Oddziału 1 w Dąbrowie Górniczej za najwyższą jakość obsługi klienta w badaniu Tajemniczego Klienta we wszystkich kwartałach 2017 r. w regionie katowickim.
Zaangażowanie widoczne jest nie tylko podczas codziennej pracy. Pracownicy „Jedynki” z Dąbrowy Górniczej aktywnie uczestniczą także w lokalnych wydarzeniach, np. akcjach charytatywnych, często wspieranych przez Fundację PKO Banku Polskiego, takich jak Półmaraton Dąbrowski czy Bieg Skrzata, angażują się też w działania Caritasu. Oddział uczestniczy w wielu wydarzeniach na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, jest m.in. partnerem projektu Uniwersytet Dziecięcy. W tym roku współpracuje również z Uniwersytetem Śląskim przy realizacji projektu „Ekonomia na Bank” (wspierającego chociażby edukację studentów w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej). Iwona Michalska podkreśla, że ubiegłoroczne duże przedsięwzięcia organizacyjne – zmiana lokalizacji Oddziału 1 oraz Oddziału 5 i jubileusz 60-lecia Oddziału 1 – zrealizowano z sukcesem także dzięki dużemu zaangażowaniu pracowników.
Work life-balance
W jaki sposób, będąc tak aktywnym menedżerem, znaleźć czas na pozazawodowe pasje?
– Paradoksalnie im więcej mam zajęć, tym lepiej radzę sobie z organizacją pracy i wygospodarowaniem czasu wolnego na liczne przyjemności: długie spacery, podróże, dobrą literaturę, szczególnie z psychologii lub filozofii oraz teatr. Już Konfucjusz mówił „Wybierz sobie zawód, który lubisz, a całe życie nie będziesz musiał pracować.” Lubię się uczyć, lubię poznawać nowych ludzi, odkrywać nowe miejsca – przekonuje. Dodaje, że dotychczas mówiło się o umiejętnym zarządzaniu sobą w czasie, a teraz zgodnie z nowymi trendami istotniejsze jest zarzadzanie swoją energią. Ważne, aby sporządzić analizę własnych zasobów: poznać swoje mocne i słabe strony oraz istniejące szanse i zagrożenia w poszczególnych obszarach. To pomaga w odnoszeniu sukcesów i osiąganiu satysfakcji z wykonywanych działań oraz poczuciu równowagi w różnych sferach życia.
Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim
Iwona Michalska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Dąbrowie Górniczej, w PKO Banku Polskim pracuje od 23 lat, a od 20 lat na stanowiskach menedżerskich. W ciągu pierwszych 9 lat kilkakrotnie awansowała, zdobywając jednocześnie certyfikat trenera wewnętrznego. Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej (obecnie Uniwersytetu) w Katowicach, kierunku zarządzanie i marketing. Ukończyła też studia podyplomowe psychologia menedżerska na Akademii Ekonomicznej oraz Akademię Profesjonalnego Coachingu w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej (uzyskując certyfikat coacha), gdzie obecnie uczestniczy w trzysemestralnych studiach MBA.
Czytaj także:
Doskonały wynik PKO Banku Polskiego w Warsaw Corporate Film Festival
Data Science w PKO Banku Polskim. Dowiedz się, na czym polega analiza Big Data w bankowości i dołącz do zespołu!
Kilimandżaro, alpaki i liczby
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?