2015.01.12

Bankowość w trybie "Y"

Z badań Gemiusa przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (II BR) wynika, że Polacy w wieku 18–24 lat są drugą najliczniejszą grupą odbiorców bankowości elektronicznej w kraju. Nadążenie za potrzebami młodych staje się jednym z najpoważniejszych wyzwań współczesnej bankowości.

Bankowość w trybie "Y"

Ponad połowa banków na świecie ocenia, że od 10 do 20 proc. klientów to przedstawiciele pokolenia Y (czyli osób urodzonych po 1980 r.), a co trzecia instytucja przyznaje, że ten udział może wynosić nawet do 40 proc. Będąc praktycznie całą dobę online, pokolenie Y oczekuje, że także ich bankowość będzie szybka, wygodna i mobilna. Do niedawna na polskim rynku bankowym brakowało rozwiązania, które zawierałoby w sobie „czynnik Y”. Tę niszę wypełnił Pakiet PKO Konto dla Młodych (18–26 lat), zapewniając młodym klientom bezpłatny rachunek, wiele możliwości kredytowych oraz innowacyjnych usług dodatkowych.

Konto dla młodych!

Obecnie z tej oferty korzysta już ponad 0,5 mln osób między 18. a 30. rokiem życia. Tylko w 2014 roku swoje PKO Konto dla Młodych założyło ponad 70 tys. klientów. Na niewątpliwy sukces oferty wpłynęła nie tylko przemyślana strategia, ale przede wszystkim analiza potrzeb. Podstawowe wyróżniki pakietu to:

  • 0 zł za prowadzenie rachunku,
  • darmowe wypłaty z bankomatów na całym świecie,
  • bezpłatne przelewy internetowe, np. za zakupy online.

Na studentów czeka uproszczona procedura otrzymania karty kredytowej, która – jak wynika z badań Gemiusa – jest dla tej grupy jednym z najbardziej pożądanych produktów bankowych. Posiadaczom konta wydawana jest także wypukła karta płatnicza MasterCard z funkcją zbliżeniową, która umożliwia m.in. doładowanie telefonu komórkowego w bankomatach PKO Banku Polskiego. Dodatkowo młodzi mogą korzystać z opcji powiadomień SMS, które pomagają na bieżąco śledzić operacje na koncie, oraz z aplikacji mobilnej IKO pozwalającej zastąpić portfel telefonem komórkowym.

Wygodnie, mobilnie i… zbliżeniowo

Wyścig po tę grupę klientów wygrywają przede wszystkim ci, którzy stawiają na nowe formy szybkiej płatności, np. dostępne za pomocą urządzeń mobilnych, przy czym jednocześnie potrafią zbudować zaufanie klientów do transakcji internetowych i płatności zbliżeniowych. Dlatego do atrakcyjnej oferty ROR w 2014 roku Bank stopniowo dodawał kolejne elementy pakietu. Od czerwca udostępnił niestandardowe formy karty debetowej – w postaci naklejek i breloków zbliżeniowych. A we wrześniu do puli innowacyjnych narzędzi płatniczych dołączył kolejny gadżet – zegarek z możliwością płacenia zbliżeniowego.

Aby założyć Konto dla Młodych, wystarczy złożyć wniosek na stronie www.pkobp.pl, a umowa zostanie dostarczona przez kuriera na wskazany adres.

  • Posiadacze PKO Konto dla Młodych mogą dokonywać płatności zbliżeniowych za pomocą:

    • breloka Śmigacza - silikonowego gadżetu do zawieszenia jako brelok lub wisiorek,

    • naklejki - którą można umieścić na dowolnym urządzeniu,

    • zegarka z możliwością płacenia zbliżeniowego - do wyboru w trzech kolorach: białym, czerwonym i czarnym.

Olga Kamionek
Specjalista PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Konto dla studenta - na co zwrócić uwagę?

Bankowanie przed 30.

Aplikacje mobilne dla studentów

    • Bankofinanse

      02019.06.17

      Interesujesz się analizą danych? Rozpocznij karierę w bankowości

      14 czerwca, na Politechnice Warszawskiej, odbyła się III edycja konferencji Data Science Summit (DSS) – największego wydarzenia o tematyce data science w Polsce, adresowanego do wszystkich osób zainteresowanych obszarem przetwarzania, analizy i wizualizacji danych oraz uczenia maszynowego. Eksperci PKO Banku Polskiego reprezentowali na wydarzeniu branżę finansową, zarówno w części merytorycznej, jak i rekrutacyjnej.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.03.22

      Rozwój. Kariera. Sukces. Trwa XVI edycja Festiwalu BOSS

      10 tys. młodych ludzi i ponad 90 prelegentów, którzy spotykają się w 7 miastach Polski na 9 uczelniach wyższych. Konferencje, debaty, panele dyskusyjne, spotkania z gośćmi znanymi z pierwszych stron gazet, szkolenia i warsztaty. To wszystko odbywa się w ramach Festiwalu BOSS organizowanego przez największą studencką organizację promującą przedsiębiorczość w Polsce Fundację Studenckie Forum Business Centre Club.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.03.20

      PKO Bank Polski na targach pracy w Polsce

      Targi pracy to idealne miejsce, gdzie studenci i absolwenci mogą porozmawiać z pracodawcą twarzą w twarz. Podczas tegorocznych edycji największych wydarzeń rekrutacyjnych nie zabraknie PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.03.18

      #zajmijstanowisko, czyli PKO Bank Polski na targach pracy

      Wiosenne targi pracy, które odbywają się w całej Polsce, to doskonała okazja do bezpośredniej rozmowy z rekruterami oraz pracownikami firm. Skorzystały z niej setki osób, które odwiedziły warszawską edycję Absolvent Talent Days na PGE Narodowym.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.03.15

      Dzień dobry w pracy! Wiosenne spotkania z kandydatami na imprezach targowych

      Za nami pierwsze spotkania wiosennej rundy targów pracy. PKO Bank Polski wziął udział m.in. w imprezie na Wojskowej Akademii Technicznej, skierowanej do studentów i absolwentów informatyki oraz cyberbezpieczeństwa. To specjalności w coraz większym stopniu poszukiwane przez Bank.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.02.05

      Planujesz swoją karierę zawodową? Sprawdź się w PKO Banku Polskim!

      Początek roku to dobry moment do zaplanowania ścieżki rozwoju zawodowego. Dla studentów i absolwentów uczelni, którzy myślą o pracy w bankowości – przygotowaliśmy 5 programów stażowych we wszystkich obszarach działalności banku. Od stycznia br. w rekrutacji wspiera nas chatbot – narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, dzięki któremu możemy być w stałym kontakcie z kandydatami.

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png