Klienci PKO Banku Polskiego wybierają bankowość mobilną IKO
W sierpniu 2018 roku logowań do aplikacji IKO było więcej niż tych do bankowości internetowej iPKO. Oznacza to, że klienci PKO Banku Polskiego coraz częściej używają aplikacji mobilnej jako podstawowego narzędzia do zarządzania finansami osobistymi i kontaktu z Bankiem.
IKO rozwija się bardzo dynamicznie – zarówno pod względem dostępnych funkcji, jak i grona użytkowników, którzy korzystają z niej na co dzień. Liczba logowań do aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego dynamicznie rośnie, ale dotychczas nie przewyższała liczby logowań do serwisu internetowego iPKO. Sierpień 2018 r. był pierwszym miesiącem, w którym ta proporcja się odwróciła.
– Ponad 44 miliony logowań do IKO w sierpniu to wynik, który nawet na nas robi ogromne wrażenie – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim. – Tak dynamiczny przyrost aktywnych klientów, którzy chcą korzystać z aplikacji IKO, to najlepszy dowód, że dostarczamy im produkt najwyższej jakości, spełniający ich oczekiwania. Potwierdzają to też świetne opinie klientów w sklepach z aplikacjami, które od wielu miesięcy utrzymują IKO na pozycji lidera wśród bankowych aplikacji mobilnych – dodaje.
Pierwsze 50 mln transakcji w IKO klienci wykonali w ciągu ponad 4 lat, a kolejne 50 mln już w zaledwie 8 miesięcy. Obecnie na liczniku jest już ponad 113 mln transakcji w IKO od startu aplikacji w 2013 r. Użytkownicy najczęściej za pośrednictwem telefonu dokonują przelewów oraz płatności w internecie.
Obecnie klienci największego polskiego banku posiadają na swoich telefonach już ponad 2,8 mln aplikacji IKO, a w każdym miesiącu ich aktywność w kanale mobilnym rośnie.
IKO jest dostępne w 4 wersjach językowych (po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku). Umożliwia zarządzanie finansami osobistymi z poziomu telefonu komórkowego oraz dokonywanie transakcji finansowych, w tym płatności. W ostatnim czasie aplikacja została wzbogacona m.in. o powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca na świecie i o każdej porze.
W kolejnych miesiącach w IKO pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK z rachunku karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.
Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
100 milionów transakcji w IKO
Nowości w iPKO
Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim dostępny 24/7 w iPKO i IKO
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?