Pół miliona Profili Zaufanych w PKO Banku Polskim
Już pół miliona klientów PKO Banku Polskiego założyło Profil Zaufany korzystając z serwisów transakcyjnych banku. Profil Zaufany pozwala na korzystanie z szerokiego zakresu usług e-administracji, m.in. zweryfikowanie i zaakceptowanie rozliczenia podatkowego na platformie „Twój e-PIT”, składanie wniosków o e-dowód, sprawdzenie liczby punktów karnych czy wysłanie pisma ogólnego do urzędu. Profil Zaufany można założyć bezpiecznie, szybko i całkowicie online w serwisach transakcyjnych iPKO i Inteligo.
Opcję zakładania Profilu Zaufanego w serwisach transakcyjnych PKO Banku Polskiego wprowadzono pod koniec 2016 r. Bank, jako lider technologiczny sektora, był pierwszym, który udostępnił tę usługę klientom. Od tamtej pory katalog usług dostępnych dzięki Profilowi systematycznie się rozrasta. Umożliwia on dostęp m.in. do Portalu Podatkowego, serwisów ePUAP, PUE ZUS, CEIDG, obywatel.gov.pl, biznes.gov.pl oraz regionalnych platform e-administracji.
– O ile w pierwszych miesiącach funkcjonowania usługi klienci zakładali Profile Zaufane głównie z ciekawości czy z chęci przetestowania nowej funkcji, o tyle wprowadzenie kolejnych usług spowodowało wręcz lawinowy wzrost zainteresowania e-tożsamością. Polacy zobaczyli rzeczywiste korzyści e-administracji, przekonali się, że to działa i że dzięki swojemu bankowi naprawdę wiele spraw urzędowych mogą bezpiecznie i wygodnie załatwić online – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.
Profil Zaufany umożliwia dostęp do rozliczenia podatków dokonanego przez Urząd Skarbowy, złożenie wniosku o dowód osobisty, zgłoszenie jego utraty, złożenie wniosku o kartę EKUZ, Kartę Dużej Rodziny, zgłoszenie narodzin dziecka, podpisywanie dokumentów urzędowych online, uzyskanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, zaświadczenia o niekaralności, wtórnika prawa jazdy, zgłoszenie zbycia pojazdu czy sprawdzenie jego historii, uzyskanie odpisów aktów z Urzędu Stanu Cywilnego, dostęp do Zintegrowanego Informatora Pacjenta.
Aby założyć Profil Zaufany, wystarczy zalogować się do serwisu transakcyjnego iPKO lub Inteligo i wybrać zakładkę e-Urząd. Inne dostępne w Banku usługi e-administracji to m.in. wnioski o świadczenia z programu „Rodzina 500+”, programu „Dobry Start”, zakładanie działalności gospodarczej i rachunku firmowego w jednym prostym wniosku online, a dla MŚP – udostępnioną niedawno opcję wykorzystania Jednolitych Plików Kontrolnych do usprawnienia i digitalizacji procesów obsługi klientów.
PKO Bank Polski rozwija w swoich serwisach usługi dodatkowe również dla firm. W ostatnim czasie do oferty dla małych i średnich firm bank wprowadził usługę e-Prawnika, kolejne po e-Księgowości, asystencie firmowym i e-Sklepie rozwiązanie ułatwiające życie przedsiębiorcom.
Magdalena Lejman
kierownik zespołu w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
iPKO – wiosna w bankowości elektronicznej
PKO Bank Polski na targach pracy w Polsce
E-urząd w PKO Banku Polskim
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?