Gdyński biznesplan, czyli pierwszy krok do sukcesu. Weź udział w konkursie
Masz pomysł na biznes? Rozważasz otwarcie działalności gospodarczej? A może prowadzisz już firmę i chcesz ją rozwinąć wprowadzając nowy produkt lub usługę? Jeszcze przez tydzień możesz zgłosić się do konkursu Gdyński biznesplan. To już 17. edycja tego wydarzenia! Zgłoszenia przyjmowane są do 31 stycznia.
Konkurs organizowany jest od 2003 r. Cieszy się wielką popularnością i uznaniem. W tym roku – po raz drugi – adresowany jest wyłącznie do studentów.
– Zapraszamy wszystkie studentki i studentów, bez względu na wiek, miejsce zamieszkania i nauki oraz tryb, rodzaj i kierunek studiów. Liczą się ciekawe, innowacyjne pomysły na biznes i determinacja do ich realizacji. W konkursie mogą wziąć udział zarówno studenci, którzy dopiero planują własną działalność gospodarczą, jak i ci, którzy już ją prowadzą i chcą rozwinąć swój biznes, wprowadzając nowy produkt lub usługę – mówi Beata Grzegorska z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.
– Zdecydowaliśmy się skierować konkurs do studentów, ponieważ szczególnie zależy nam na wyzwoleniu energii i przedsiębiorczości młodych ludzi, którzy są dopiero na początku swojej zawodowej drogi. Wiemy, że mają fantastyczne pomysły. Czasem tylko brakuje im wiedzy, jak wprowadzić je w życie i środków finansowych na start. W tym, między innymi, chcemy im pomóc – wyjaśnia Katarzyna Gruszecka- Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Na autorów najlepszych pomysłów czekają atrakcyjne nagrody finansowe i rzeczowe, w tym nagroda główna w wysokości 30 tys. zł. Otrzymają oni też coś w rodzaju „biletu” do rozpoczęcia własnego biznesu.
– Warto podkreślić, że wygranymi w tym konkursie są wszyscy jego uczestnicy – zyskują bowiem potężną dawkę wiedzy i możliwość konsultowania swoich pomysłów z ekspertami. Dla studentów to doskonała okazja, by wyjść poza mury uczelni i skonfrontować swoje plany z realnym biznesowym światem – podkreśla Katarzyna Gruszecka- Spychała.
W konkursie zyskują nie tylko laureaci. Autorzy pomysłów zakwalifikowanych do drugiego etapu mogą uczestniczyć w warsztatach prowadzonych przez ekspertów w różnych dziedzinach, m.in.: marketingu, finansów, prawa, mediów społecznościowych, wystąpień publicznych, e-commerce. Dowiedzą się np. jak skonstruować dobry biznesplan, jak zbadać rynek, szacować budżet, jak promować swoją firmę, produkty i usługi czy też na jakie aspekty prawne trzeba zwrócić uwagę prowadząc firmę.
Organizacją konkursu zajmuje się Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, a głównym partnerem wydarzenia od wielu lat jest PKO Bank Polski.
– Konkurs Gdyński Biznesplan, będący swoistym barometrem ducha przedsiębiorczości, jest jednym z licznych wspieranych przez PKO Bank Polski przedsięwzięć. Bank, który sam na przestrzeni ostatnich kilku lat wprowadził do swojej działalności dużo nowoczesnych technologii, stara się patronować narodzinom niezwykłych idei. Wiele z nich ma szanse stać się świetnymi planami biznesowymi zakończonymi konkretnym sukcesem – mówi Justyna Mielczarek, ekspert PKO Banku Polskiego. – Konkurs to znakomita okazja zaprezentowania młodym, utalentowanym ludziom Banku, który przykłada ogromną wagę do finansowej i gospodarczej edukacji społeczeństwa. W składzie jury oceniającego napływające binznesplany przygotowane przez liczne start-upy pracują także przedstawiciele PKO Banku Polskiego – dodaje.
Do konkursu zgłaszać się można do końca stycznia. Wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej .Tam również znajduję się szczegółowy harmonogram oraz regulamin udziału w konkursie. Gala finałowa oraz uroczyste ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na 6 czerwca 2019 r.
Bartosz Piotrowski
Czytaj także:
E-sklep szyty na miarę
Księgowość w firmie – tradycyjnie czy online?
Napój na zdrowie! Innowacyjny projekt Fairmental nagrodzony w Gdyńskim Biznesplanie
Pliki do pobrania
Bankofirma
02019.07.04Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość
więcejKonkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Bankofirma
02019.07.04Przejdź płynnie do faktoringu
więcejPo faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Bankofirma
02019.07.01Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem
więcejMaciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.
Bankofirma
02019.06.28Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła
więcejKiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.
Bankofirma
02019.06.13Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku
więcejGoście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.
Bankofirma
02019.06.11Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm
więcejPKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim