2018.09.04

Asystent firmowy i e-sklep dla firm w PKO Banku Polskim

PKO Bank Polski wprowadził kolejne usługi w bankowości elektronicznej dla klientów firmowych. Nowe rozwiązania to asystent firmowy, zapewniający pełną kontrolę finansów firmy przez całą dobę dzięki bankowości online oraz e-sklep umożliwiający założenie sklepu internetowego za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO.

Małe i średnie firmy oczekują od banków nie tylko odpowiednio dopasowanej oferty produktowej, ale również wsparcia w codziennym prowadzeniu biznesu. Klienci firmowi zwracają uwagę zarówno na ceny usług bankowych, jak i poziom zaawansowania technologii jaką im oferujemy. Dlatego w PKO Banku Polskim stale pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla klientów z sektora MŚP i wspieramy ich w zdobywaniu kolejnych rynków zbytu – zapewniaAnna Podgórska, p.o. dyrektora Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw. – W ostatnim czasie wprowadziliśmy ciekawe narzędzia wspierające prowadzenie firmy – aplikację asystenta firmowego oraz możliwość założenia e-sklepu przy małym nakładzie kosztów, co w dobie globalizacji cyfrowej stało się koniecznością. Tworzone są kolejne rozwiązania, które planujemy wdrożyć jeszcze w tym roku – podkreśla Anna Podgórska.

Pełna integracja bankowości online z aplikacją asystenta firmowego
Kluczowym rozwiązaniem dla klientów firmowych, które wprowadza PKO Bank Polski, jest asystent firmowy, czyli nowoczesna aplikacja wspierająca zarządzanie przychodami i kosztami biznesu o każdej porze dnia z dowolnego miejsca. Aplikacja połączona jest z kontem firmowym klienta prowadzonym w PKO Banku Polskim, co umożliwia bieżącą kontrolę płynności i kosztów – wystarczy tylko dostęp do internetu. Asystent firmowy to również kalendarz zdarzeń zintegrowany z płatnościami – powiadomienia (SMS lub e-mail) przypominają o konieczności opłacenia składek ZUS lub złożeniu deklaracji VAT. Dodatkowo, w aplikacji zapisywane są automatycznie kontakty do partnerów biznesowych, co w znacznym stopniu ułatwia dalszą współpracę.

E-sklep w iPKO
Kolejne rozwiązanie skierowane jest do przedsiębiorców planujących rozpoczęcie sprzedaży na szerszą skalę w internecie. PKO Bank Polski we współpracy z Shoplo wprowadził możliwość samodzielnego otwarcia sklepu internetowego z poziomu bankowości elektronicznej iPKO. Klienci mogą skorzystać z gotowych szablonów lub stworzyć witrynę według własnego projektu. Platforma jest zintegrowana ze wszystkimi największymi systemami płatności internetowych, a także z wieloma firmami przewozowymi i kurierskimi. Platforma Shoplo umożliwia również m.in. generowanie szczegółowych raportów sprzedaży, segmentację bazy klientów oraz tworzenie akcji marketingowych zwiększających sprzedaż (np. produkt dnia, rabaty czy promocje). Z poziomu iPKO przedsiębiorca może śledzić informacje dotyczące stanu magazynowego produktów, nowych i zrealizowanych zamówień oraz zwrotów.

Rozwiązanie można bezpłatnie przetestować przez pierwsze 15 dni użytkowania. Aby korzystać z e-sklepu, należy posiadać konto firmowe w PKO Banku Polskim, które jest bezpłatne dla rozpoczynających działalność gospodarczą oraz dla klientów aktywnie korzystających z rachunków.

Kompleksowa oferta dla biznesu 
W PKO Banku Polskim mikro, małe i średnie firmy mają do dyspozycji szeroką ofertę pożyczek oraz kredytów obrotowych i inwestycyjnych. Dużym zainteresowaniem cieszy się Pożyczka MSP, z której rocznie korzysta nawet 11 tys. klientów. Alternatywną dla Pożyczki MSP formą finansowania jest kredyt inwestycyjny i obrotowy.

PKO Bank Polski w ramach współpracy ze spółką eService oferuje obsługę oraz rozliczanie transakcji dokonywanych kartami płatniczymi dla punktów handlowo-usługowych oraz sklepów internetowych. eService i PKO Bank Polski biorą udział w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa”. W ramach niego każdy przedsiębiorca, który do tej pory nie miał okazji korzystania z terminala lub przez ostatnie 12 miesięcy nie posiadał w firmie urządzeń umożliwiających dokonanie płatności bezgotówkowych, może otrzymać wsparcie w postaci pokrycia wszystkich wydatków związanych z otrzymaniem terminala przez 12 miesięcy oraz miesięcznych kosztów obsługi płatności.

Przedsiębiorcy korzystający z terminali eService mają też dostęp do ZenCard – kompleksowego narzędzia do efektywnego zachęcania klientów do częstszych zakupów. Dzięki ZenCard klient nie potrzebuje wielu kart lojalnościowych czy aplikacji zainstalowanych w telefonie, ich funkcję pełni bowiem jedna wirtualna karta przypisana do dowolnej karty płatniczej dowolnego banku. System nalicza rabaty i zniżki automatycznie w czasie płatności kartą lub gotówką. Przystąpienie do programu lojalnościowego odbywa się za pośrednictwem terminala płatniczego i trwa kilka sekund. ZenCard jest szczególnie atrakcyjny dla małych i średnich firm, dla których samodzielne tworzenie i prowadzenie programów lojalnościowych jest dużym obciążeniem zarówno finansowym, jak i organizacyjnym.

Małgorzata Witkowska
specjalista w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Karta płatnicza dla pracownika – bezpieczeństwo i wygoda

Dzień dobry Biznes – eksperckie wsparcie dla Twojej firmy

Przepis na sukces