2018.02.07

Jakość zawsze wygrywa – słodkie upominki bez konserwantów

Nieprzetworzona, zdrowa żywność szturmem zdobywa rynek. Konsumenci coraz częściej sprawdzają skład produktów i chętniej sięgają po te naturalne i bez konserwantów. Ta prawidłowość dotyczy także przekąsek. Dlatego dolnośląska firma Laro – producent m.in. orzechów w karmelu i owoców oblewanych czekoladą – stawia na naturalne, nie zawierające konserwantów produkty.  – Nasi klienci to doceniają – zapewnia Irena Kosoń, właścicielka przedsiębiorstwa.

 

Pomysł na obecną działalność firmy pojawił się we wczesnych latach 90. podczas podróży Ireny Kosoń po krajach południowej Europy, gdzie prażone orzechy i owoce oblewane czekoladą od dawna są popularne. – Ze względu na brak środków finansowych jego realizacja musiała poczekać – wspomina Irena Kosoń. Dopiero w 2005 r. udało się to marzenie urzeczywistnić, a na targach poznańskich Polagra Food pojawiły się pierwsze konfekcjonowane produkty pod nazwą Laro. 

Z rynku lokalnego na zagraniczne

Nazwa przedsiębiorstwa z Kamieńca Ząbkowickiego pochodzi od imion dzieci pani Ireny (Lauren i Karol). Początkowo głównym produktem firmy były prażone orzechy i nasiona w karmelu. Trafiały do lokalnych lodziarni, hurtowni, drobnych odbiorców detalicznych. Z czasem oferta zaczęła się rozrastać m.in. dzięki linii do produkcji czekolady. Dziś na asortyment składa się ok. 100 produktów, m.in. przygotowywanych na zamówienie firm jako upominki. Odbiorcami są największe sieci handlowe w Polsce, hurtownie gastronomiczne, klienci indywidualni, firmy upominkowe konfekcjonujące słodycze reklamowe, zakłady cukierniczo-piekarnicze. Dla sieci handlowych powstają również produkty pod marką własną. Przekąski wyprodukowane przez Laro można obecne kupić nie tylko w Polsce. Są dostępne także na Litwie, Łotwie, w Estonii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, a nawet w Algierii. 

Tylko naturalne

Laro od początku stawiało na oferowanie wyłącznie naturalnych produktów. – Nie stosujemy substancji konserwujących, sztucznych barwników, dodatków smakowych, a przede wszystkim bardzo starannie dobieramy surowce. Kupujemy je wyłącznie od certyfikowanych dostawców i producentów – zapewnia właścicielka kamienieckiej firmy. Jej zdaniem, to najlepsza droga do zdobycia klientów. Zwłaszcza że obecne coraz więcej konsumentów poszukuje zdrowych przekąsek najwyższej jakości. – Dlatego bardzo mnie cieszy, że możemy wykazać się kreatywnością w tworzeniu coraz to nowych propozycji, pamiętając o swoich pierwotnych założeniach – przekonuje.  

Utrzymywanie najwyższych standardów potwierdzają zdobywane przez Laro certyfikaty: zintegrowanych systemów zarządzania IFS i BRC, dla produktów karmelowych, czekoladowych oraz mieszanek orzechowych – Top Produkt „Doceń Polskie”. – Jako firma jesteśmy dumni ze zdobytego w 2017 r. tytułu Lidera Przemysłu Spożywczego, wyróżnienia przyznawanego przez członków kapituły konkursu „Wzorowa Firma” oceniającej najlepsze zakłady Dolnego Śląska. Jest dla nas dowodem, że ciągłe doskonalenie i usprawnianie procesów produkcji oraz szkolenie pracowników przynosi efekty – uważa szefowa Laro.Obecnie przedsiębiorstwo stara się o prawo do używania znaku „Przekreślonego kłosa” symbolizującego żywność bezglutenową.

Laro ma kolejne pomysły na rozszerzenie asortymentu. W planach jest zakup nowych maszyn do jednostkowego pakowania produktu (np. migdałów w cynamonie, nadziewanych daktyli, truskawek w czekoladzie) oraz linia do produkcji tabliczek czekolady. – Jeszcze dwa lata temu pracowaliśmy w 10 osób, a obecnie jest nas ponad trzydziestka. Rozwijamy działy sprzedaży, jakości i technologiczny – mówi Irena Kosoń. 

Korzystna współpraca

Firma od 11 lat jest klientem oddziału PKO Banku Polskiego w Ząbkowicach Śląskich. Dla jej właścicielki współpraca jest cenna także z tego powodu, że Bank promuje polskich producentów. W 2017 r. Laro otrzymało od Banku zaproszenie do rozmów nt. przygotowania oferty bankowych słodyczy reklamowych. Z szerokiego asortymentu zostały wybrane najwyższej jakości produkty pochodzenia polskiego, o wyjątkowym smaku. Dla Ireny Kosoń taka współpraca, to duże wyróżnienie, a jednocześnie doskonałe wsparcie dla producentów polskich marek pozwalające na wzmocnienie wizerunku marki na rynku. 

Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim

Beata Śliwowska, starszy doradca, Oddział 1 w Ząbkowicach Śląskich PKO Banku Polskiego

Firma Laro może liczyć na wsparcie naszego Banku od blisko 11 lat. Staramy się zawsze wychodzić naprzeciw jej potrzebom i oczekiwaniom. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa jest dla mnie inspirujący. Bardzo się cieszę, że firma tak uznana zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, jest klientem mojego oddziału.

Czytaj także:

Rodzinne tradycje przekuwają w sukces - wywiad z Krzysztofem Barczem

Marcin Radziwon – biznes zbudowany na miłości do piłki nożnej

Anna Wajdlejt – po owocach ją poznacie

    • Bankofirma

      02018.04.17

      Wspieramy firmy od startu! Najnowsza kampania PKO Banku Polskiego dla firm

      Dla początkującego przedsiębiorcy jednym z najważniejszych etapów rozpoczęcia działalności jest wybór odpowiedniej oferty finansowania. W odpowiedzi na te potrzeby PKO Bank Polski wspólnie z PKO Leasing, w nowej kampanii reklamowej zachęca przedsiębiorców do skorzystania z konkretnych produktów: Pożyczki na Start do 100 tys. zł na dowolny cel oraz leasingu do 120 tys. zł na pojazdy do 3,5t!

      więcej
    • Bankofirma

      02018.04.11

      Ufać znaczy kontrolować. Daj pracownikowi kartę debetową

      Paliwo do służbowego auta, biznesowy lunch czy kilkudniowa delegacja – musisz zapewnić swojemu pracownikowi fundusze na ten cel. Trzymanie i rozliczanie gotówki w firmie rodzi mnóstwo problemów z kontrolą finansową – skorzystaj więc z karty do firmowego konta. A ponieważ ufać znaczy kontrolować, zamiast kredytowej wybierz kartę debetową.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.03.20

      Rodzinne firmy wchodzą w świat nowych technologii

      Rodzinne firmy, które powstawały w pierwszym etapie rodzącej się w Polsce przedsiębiorczości, czyli na początku lat 90., trafiają dziś poprzez sukcesję w ręce kolejnego pokolenia. Młodzi ludzie starają się modernizować biznesy zarządzane przez rodziców lub dziadków.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.03.20

      Na fali przedsiębiorczości. Weź udział w konkursie Gdyński Biznesplan

      Podobno w biznesie nie ma miejsca na spontaniczność. Działalność powinna być dobrze zaplanowana. Przed rozpoczęciem inwestowania wypadałoby zrobić rozeznanie rynku, określić szanse i zagrożenia. Wielu młodych przedsiębiorców doskonale zdaje sobie z tego sprawę, jednak brakuje im pieniędzy, know-how lub wsparcia w rozpoczęciu działania.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.03.13

      Pożyczaj i rozwijaj firmę – kredyty dla firm szansą na rozwój

      Polska gospodarka rośnie w tempie najszybszym od blisko dekady. Inwestycje w ostatnim kwartale 2017 r. przyspieszyły aż o 11 proc. Koszty kredytów dla firm pozostają na niskim poziomie, dlatego trudno wyobrazić sobie lepszy moment na zrealizowanie perspektywicznego i dochodowego projektu.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.03.08

      W ZenCard można płacić gotówką

      ZenCard, należące do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, wprowadziło nowe rozwiązanie, dzięki któremu z programów lojalnościowych mogą korzystać także klienci dokonujący płatności gotówkowych, a nie tylko kartą.

      więcej
    Pokaż więcej