2018.02.07

Jakość zawsze wygrywa – słodkie upominki bez konserwantów

Nieprzetworzona, zdrowa żywność szturmem zdobywa rynek. Konsumenci coraz częściej sprawdzają skład produktów i chętniej sięgają po te naturalne i bez konserwantów. Ta prawidłowość dotyczy także przekąsek. Dlatego dolnośląska firma Laro – producent m.in. orzechów w karmelu i owoców oblewanych czekoladą – stawia na naturalne, nie zawierające konserwantów produkty.  – Nasi klienci to doceniają – zapewnia Irena Kosoń, właścicielka przedsiębiorstwa.

 

Pomysł na obecną działalność firmy pojawił się we wczesnych latach 90. podczas podróży Ireny Kosoń po krajach południowej Europy, gdzie prażone orzechy i owoce oblewane czekoladą od dawna są popularne. – Ze względu na brak środków finansowych jego realizacja musiała poczekać – wspomina Irena Kosoń. Dopiero w 2005 r. udało się to marzenie urzeczywistnić, a na targach poznańskich Polagra Food pojawiły się pierwsze konfekcjonowane produkty pod nazwą Laro. 

Z rynku lokalnego na zagraniczne

Nazwa przedsiębiorstwa z Kamieńca Ząbkowickiego pochodzi od imion dzieci pani Ireny (Lauren i Karol). Początkowo głównym produktem firmy były prażone orzechy i nasiona w karmelu. Trafiały do lokalnych lodziarni, hurtowni, drobnych odbiorców detalicznych. Z czasem oferta zaczęła się rozrastać m.in. dzięki linii do produkcji czekolady. Dziś na asortyment składa się ok. 100 produktów, m.in. przygotowywanych na zamówienie firm jako upominki. Odbiorcami są największe sieci handlowe w Polsce, hurtownie gastronomiczne, klienci indywidualni, firmy upominkowe konfekcjonujące słodycze reklamowe, zakłady cukierniczo-piekarnicze. Dla sieci handlowych powstają również produkty pod marką własną. Przekąski wyprodukowane przez Laro można obecne kupić nie tylko w Polsce. Są dostępne także na Litwie, Łotwie, w Estonii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, a nawet w Algierii. 

Tylko naturalne

Laro od początku stawiało na oferowanie wyłącznie naturalnych produktów. – Nie stosujemy substancji konserwujących, sztucznych barwników, dodatków smakowych, a przede wszystkim bardzo starannie dobieramy surowce. Kupujemy je wyłącznie od certyfikowanych dostawców i producentów – zapewnia właścicielka kamienieckiej firmy. Jej zdaniem, to najlepsza droga do zdobycia klientów. Zwłaszcza że obecne coraz więcej konsumentów poszukuje zdrowych przekąsek najwyższej jakości. – Dlatego bardzo mnie cieszy, że możemy wykazać się kreatywnością w tworzeniu coraz to nowych propozycji, pamiętając o swoich pierwotnych założeniach – przekonuje.  

Utrzymywanie najwyższych standardów potwierdzają zdobywane przez Laro certyfikaty: zintegrowanych systemów zarządzania IFS i BRC, dla produktów karmelowych, czekoladowych oraz mieszanek orzechowych – Top Produkt „Doceń Polskie”. – Jako firma jesteśmy dumni ze zdobytego w 2017 r. tytułu Lidera Przemysłu Spożywczego, wyróżnienia przyznawanego przez członków kapituły konkursu „Wzorowa Firma” oceniającej najlepsze zakłady Dolnego Śląska. Jest dla nas dowodem, że ciągłe doskonalenie i usprawnianie procesów produkcji oraz szkolenie pracowników przynosi efekty – uważa szefowa Laro.Obecnie przedsiębiorstwo stara się o prawo do używania znaku „Przekreślonego kłosa” symbolizującego żywność bezglutenową.

Laro ma kolejne pomysły na rozszerzenie asortymentu. W planach jest zakup nowych maszyn do jednostkowego pakowania produktu (np. migdałów w cynamonie, nadziewanych daktyli, truskawek w czekoladzie) oraz linia do produkcji tabliczek czekolady. – Jeszcze dwa lata temu pracowaliśmy w 10 osób, a obecnie jest nas ponad trzydziestka. Rozwijamy działy sprzedaży, jakości i technologiczny – mówi Irena Kosoń. 

Korzystna współpraca

Firma od 11 lat jest klientem oddziału PKO Banku Polskiego w Ząbkowicach Śląskich. Dla jej właścicielki współpraca jest cenna także z tego powodu, że Bank promuje polskich producentów. W 2017 r. Laro otrzymało od Banku zaproszenie do rozmów nt. przygotowania oferty bankowych słodyczy reklamowych. Z szerokiego asortymentu zostały wybrane najwyższej jakości produkty pochodzenia polskiego, o wyjątkowym smaku. Dla Ireny Kosoń taka współpraca, to duże wyróżnienie, a jednocześnie doskonałe wsparcie dla producentów polskich marek pozwalające na wzmocnienie wizerunku marki na rynku. 

Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim

Beata Śliwowska, starszy doradca, Oddział 1 w Ząbkowicach Śląskich PKO Banku Polskiego

Firma Laro może liczyć na wsparcie naszego Banku od blisko 11 lat. Staramy się zawsze wychodzić naprzeciw jej potrzebom i oczekiwaniom. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa jest dla mnie inspirujący. Bardzo się cieszę, że firma tak uznana zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, jest klientem mojego oddziału.

Czytaj także:

Rodzinne tradycje przekuwają w sukces - wywiad z Krzysztofem Barczem

Marcin Radziwon – biznes zbudowany na miłości do piłki nożnej

Anna Wajdlejt – po owocach ją poznacie

    • Bankofirma

      02018.08.14

      Grunt to biznes. PKO Bank Polski z bogatą ofertą dla rolników

      Dożynki, wyżynki, obrzynki, wieniec, wieńcowe, okrężne – wszystkie te określenia dotyczą obrzędów związanych z podziękowaniami za ukończenie żniw i prac polowych. Stanowią niezwykle ważną datę w kalendarzu każdego rolnika. Obchodzone są zwykle w jedną z niedziel po zakończeniu żniw. Już w najbliższy weekend (18 i 19 sierpnia br.) świętować będą mieszkańcy gminy Niemodlin. A sponsorem tej uroczystości jest PKO Bank Polski, Oddział 1 w Niemodlinie.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.08.14

      Przepis na sukces

      Od początku tego roku technologia ZenCard jest dostępna dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego. Gotowe i kompleksowe narzędzie do efektywnego zachęcania klientów do częstszych zakupów jest szczególnie atrakcyjne dla małych i średnich firm, dla których prowadzenie programów lojalnościowych na własną rękę było dotychczas często zbyt dużym obciążeniem finansowym i logistycznym.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.08.01

      Stolmach. Meble z polskim sercem

      Meble powstające w Stolmachu budzą zainteresowanie i podziw gości największych europejskich targów meblarskich. Dzięki współpracy z uznanymi na świecie firmami, dla których tworzą wielcy kreatorzy designu, firma z Nowego Dworu Gdańskiego produkuje jednostkowe serie mebli dla najbardziej wymagających klientów.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.07.24

      Lecznicza moc ukryta w bursztynie – rozmowa z laureatem konkursu Gdyński Biznesplan 2018

      Bada „złoto Bałtyku” i chce wydobyć z niego lecznicze właściwości. Igor Kaczmarczyk jest zdobywcą pierwszego miejsca w tegorocznej edycji konkursu Gdyński Biznesplan. Jego projekt nazywa się „Sukcynolab – Antybakteryjne ekstrakty z bursztynu”. Pomysł na biznes opiera się na wykorzystaniu naturalnej substancji zawartej w bursztynie. Laureat otrzymał w nagrodę 30 tys. zł oraz szereg nagród rzeczowych i usług ułatwiających prowadzenie działalności gospodarczej.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.07.11

      ZenCard: Walczymy o skalę

      Spółka fintechowa ZenCard od początku 2017 r. jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W pełni zintegrowała się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi – kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii SuperPharm. Technologia ZenCard została już również udostępniona klientom firmowym Banku. Zapytaliśmy Krzysztofa Klimczaka – prezesa ZenCard – o dotychczasową współpracę z Bankiem, priorytety i plany na przyszłość.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.07.09

      Masz Profil Zaufany? Złóż online wniosek o zaświadczenie o podatkach

      Przedsiębiorcy mogą online złożyć wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub też stwierdzające stan zaległości. Dokument można otrzymać bez konieczności wizyty w urzędzie i odbierania go w wersji papierowej. Jeżeli posiadasz Profil Zaufany, możesz zawnioskować o nie drogą elektroniczną.

      więcej
    Pokaż więcej