2018.02.23

Simply4net - zawsze krok przed innymi

Rozmowa z Waldemarem Sadowskim, założycielem i prezesem spółki Simply4net, działającej na rynku marketingu afiliacyjnego* i e-commerce.

Waldemar Sadowski - z wykształcenia inżynier i ekonomista. Od kilkunastu lat związany z branżą e-commerce i e-marketingu – jako menedżer sieci księgarni internetowych, czy new business director w sieci afiliacyjnej. Był zaangażowany w tworzenie serwisu lubimyczytac.pl. Pasjonat nowych technologii. W wolnym czasie biega - najczęściej z psem, do pracy jeździ rowerem i od ponad 3 lat jest na diecie wegańskiej. 

Jak w prosty sposób - i jasny nawet dla laika – wyjaśniłby Pan, czym zajmuje się Simply4net? 

Jesteśmy właścicielem serwisu BUY.BOX. To usługa typu „where to buy”, która pozwala właścicielom stron internetowych (blogi, portale itp.) oraz producentom zaprezentować informacje, gdzie i w jakiej cenie można kupić polecany przez nich produkt. Dzięki temu, kiedy internauta po przeczytaniu recenzji czy specyfikacji produktu podejmuje decyzję o zakupie - już na danej stronie może szybko sprawdzić dostępność oraz cenę, a następnie jednym kliknięciem przejść do wybranego sklepu i dokonać zakupu. 

Skąd pomysł na tego typu usługę? 

Zaczynaliśmy w 2013 roku od zbudowania sieci reklamy efektywnościowej** Ads4books dedykowanej rynkowi książki. Jednym z narzędzi, jakie zaoferowaliśmy naszym użytkownikom był widget BUY.BOX. To miniporównywarka cen książek, która szybko zyskała uznanie i wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością. Na jej podstawie stworzyliśmy usługę dla dowolnych produktów na rynku i obecnie porównujemy ceny nie tylko książek, ale również np. sprzętu RTV/AGD, artykułów dziecięcych czy kosmetyków. 

Kim są klienci i jakie mają potrzeby? 

Mamy trzy grupy klientów. Po pierwsze, są to sklepy internetowe, którym dostarczamy wysokiej jakości ruch. To znaczy, że przekierowujemy do sklepów klientów, którzy są zainteresowani produktem i z dużym prawdopodobieństwem kupią dany produkt. Drugą grupę stanowią właściciele stron internetowych (portale, blogi itp.). Dajemy im możliwość efektywnego monetyzowania ruchu na swojej stronie. Wykorzystując BUY.BOX mogą przekierowywać internautów do sklepów i zarabiać na prowizjach od sprzedaży. Ostatnią grupą są producenci, którzy nie prowadzą własnego e-sklepu, a chcą na swoich stronach przy opisach produktów pokazywać, w jakich sklepach można je kupić. 

Jak w ciągu kilku lat istnienia zmieniła się skala działalności spółki? 

Przede wszystkim rozszerzyliśmy skalę porównywanych towarów oraz dostępnych w naszej ofercie sklepów. Głównym wskaźnikiem, którzy mierzymy jest liczba klientów oraz zamówień składanych za naszym pośrednictwem w sklepach internetowych. Od początku istnienia spółki nasze wskaźniki rosną w tempie ok. 40 proc. rok do roku. 

A czy konkurencja firm oferujących podobną usługę jest obecnie duża? 

Konkurencja na rynkach marketingu afiliacyjnego i e-commerce jest spora i wciąż rośnie, ale z drugiej strony to bardzo dynamicznie rozwijająca się gałąź gospodarki, gdyż w szybkim tempie zwiększa się też zapotrzebowanie na tego typu usługi. Dlatego wciąż rozwijamy nasz produkt, aby zawsze być o krok przed innymi. 

Czym firma stara się wyróżnić i co uważa Pan za największy atut Simply4net? 

Dostarczamy innowacyjne narzędzia, takie których przed nami nikt nie oferował. Naszym głównym wyróżnikiem jest widget BUY.BOX, czyli miniporównywarka cen, którą każdy może zainstalować na swojej stronie. Duży nacisk kładziemy na rozwój technologii oraz stale rozwijamy ofertę. W ostatnim roku przygotowaliśmy dedykowaną usługę dla producentów – poza narzędziem "where to buy", które pozwala im kierować internautów do sklepów internetowych, dostarczamy im wiele danych na temat ich produktów np. rozkład cen i dostępność produktów w sklepach, wielkość sprzedaży czy analizę skuteczności kampanii reklamowych.  

Jakie są najbliższe plany?

Ekspansja na rynku producentów, rozwój technologii, która pozwoli agregować kolejne, nowe kategorie produktów, a także próba sprzedaży naszych usług poza rynkiem krajowym. 

Co – po kilka latach obecności na rynku – uważa Pan za największy sukces zarówno swój, jak i Simply4net? 

Z pewnością udane wprowadzenie na rynek zupełnie nowej usługi, jaką był BUY.BOX i fakt, że przetrwaliśmy najtrudniejsze pierwsze dwa lata. Szybko zdobyliśmy pierwszych klientów i już po trzech miesiącach spółka generowała pierwsze przychody. Udało mi się zainteresować projektem poznański fundusz inwestycyjny, który zapewnił spółce fundusze na start, a dzięki zespołowi pasjonatów i specjalistów nasz rozwój nabrał rozpędu. 

Jaką rolę w rozwoju firmy odgrywa PKO Bank Polski?

Z PKO Bankiem Polskim współpracujemy od początku istnienia spółki. Obecnie korzystamy z rachunku bankowego, leasingu oraz karty kredytowej. Bardzo sobie cenię jakość obsługi – to, że mamy dedykowanego opiekuna spółki, co pozwala nam szybko i sprawnie załatwiać wszystkie sprawy. 

Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim 

Paulina Okoniewska, młodszy doradca, Oddział 4 w Poznaniu 

Firmę SIMPLY4NET współtworzy i rozwija Waldemar Sadowski, który z pasją i zaangażowaniem realizuje jej misję. Postawił sobie ambitne zadanie, jakim jest odpowiedź na potrzeby wydawców i internautów, którzy podejmują decyzję o zakupie produktu najczęściej pod wpływem przeczytanej informacji o produkcie. Firma może liczyć na nasze wsparcie od blisko pięciu lat. Simply4net, podobnie jak Bank, stawia na budowę długotrwałych relacji, a także na elastyczność i przejrzystość zasad współpracy. Jej dynamiczny rozwój jest inspirujący, a współpraca z takim klientem to wyzwanie, któremu z satysfakcją stawiamy czoło.

 

 

 
 

*marketing afiliacyjnyrodzaj działań marketingowych online, gdzie rolę pośrednika w działaniach pomiędzy reklamodawcami a wydawcami, pełni sieć afiliacyjna. Łączy ona interesy obu stron poprzez programy partnerskie, których celem jest promocja dóbr bądź usług, jakie oferuje reklamodawca, przy udziale wydawców, którzy otrzymują prowizję za swoje działania 

**reklama efektywnościowa - model rozliczeniowy kampanii reklamowych, w którym reklamodawca płaci tylko za określone efekty. Jako efekt najczęściej definiuje się kliknięcie w kreację reklamową, przekierowanie unikalnego użytkownika, sprzedaż bądź innego rodzaju akcje wygenerowane przez użytkownika mającego styczność z kreacjami reklamowymi. 

Czytaj także:

Aplikacja mobilna iPKO biznes i token dla korporacji: aktywacja

Magot – ubierz się w bezpieczeństwo!

Jakość zawsze wygrywa – słodkie upominki bez konserwantów

 

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png