2018.02.23

Simply4net - zawsze krok przed innymi

Rozmowa z Waldemarem Sadowskim, założycielem i prezesem spółki Simply4net, działającej na rynku marketingu afiliacyjnego* i e-commerce.

Waldemar Sadowski - z wykształcenia inżynier i ekonomista. Od kilkunastu lat związany z branżą e-commerce i e-marketingu – jako menedżer sieci księgarni internetowych, czy new business director w sieci afiliacyjnej. Był zaangażowany w tworzenie serwisu lubimyczytac.pl. Pasjonat nowych technologii. W wolnym czasie biega - najczęściej z psem, do pracy jeździ rowerem i od ponad 3 lat jest na diecie wegańskiej. 

Jak w prosty sposób - i jasny nawet dla laika – wyjaśniłby Pan, czym zajmuje się Simply4net? 

Jesteśmy właścicielem serwisu BUY.BOX. To usługa typu „where to buy”, która pozwala właścicielom stron internetowych (blogi, portale itp.) oraz producentom zaprezentować informacje, gdzie i w jakiej cenie można kupić polecany przez nich produkt. Dzięki temu, kiedy internauta po przeczytaniu recenzji czy specyfikacji produktu podejmuje decyzję o zakupie - już na danej stronie może szybko sprawdzić dostępność oraz cenę, a następnie jednym kliknięciem przejść do wybranego sklepu i dokonać zakupu. 

Skąd pomysł na tego typu usługę? 

Zaczynaliśmy w 2013 roku od zbudowania sieci reklamy efektywnościowej** Ads4books dedykowanej rynkowi książki. Jednym z narzędzi, jakie zaoferowaliśmy naszym użytkownikom był widget BUY.BOX. To miniporównywarka cen książek, która szybko zyskała uznanie i wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością. Na jej podstawie stworzyliśmy usługę dla dowolnych produktów na rynku i obecnie porównujemy ceny nie tylko książek, ale również np. sprzętu RTV/AGD, artykułów dziecięcych czy kosmetyków. 

Kim są klienci i jakie mają potrzeby? 

Mamy trzy grupy klientów. Po pierwsze, są to sklepy internetowe, którym dostarczamy wysokiej jakości ruch. To znaczy, że przekierowujemy do sklepów klientów, którzy są zainteresowani produktem i z dużym prawdopodobieństwem kupią dany produkt. Drugą grupę stanowią właściciele stron internetowych (portale, blogi itp.). Dajemy im możliwość efektywnego monetyzowania ruchu na swojej stronie. Wykorzystując BUY.BOX mogą przekierowywać internautów do sklepów i zarabiać na prowizjach od sprzedaży. Ostatnią grupą są producenci, którzy nie prowadzą własnego e-sklepu, a chcą na swoich stronach przy opisach produktów pokazywać, w jakich sklepach można je kupić. 

Jak w ciągu kilku lat istnienia zmieniła się skala działalności spółki? 

Przede wszystkim rozszerzyliśmy skalę porównywanych towarów oraz dostępnych w naszej ofercie sklepów. Głównym wskaźnikiem, którzy mierzymy jest liczba klientów oraz zamówień składanych za naszym pośrednictwem w sklepach internetowych. Od początku istnienia spółki nasze wskaźniki rosną w tempie ok. 40 proc. rok do roku. 

A czy konkurencja firm oferujących podobną usługę jest obecnie duża? 

Konkurencja na rynkach marketingu afiliacyjnego i e-commerce jest spora i wciąż rośnie, ale z drugiej strony to bardzo dynamicznie rozwijająca się gałąź gospodarki, gdyż w szybkim tempie zwiększa się też zapotrzebowanie na tego typu usługi. Dlatego wciąż rozwijamy nasz produkt, aby zawsze być o krok przed innymi. 

Czym firma stara się wyróżnić i co uważa Pan za największy atut Simply4net? 

Dostarczamy innowacyjne narzędzia, takie których przed nami nikt nie oferował. Naszym głównym wyróżnikiem jest widget BUY.BOX, czyli miniporównywarka cen, którą każdy może zainstalować na swojej stronie. Duży nacisk kładziemy na rozwój technologii oraz stale rozwijamy ofertę. W ostatnim roku przygotowaliśmy dedykowaną usługę dla producentów – poza narzędziem "where to buy", które pozwala im kierować internautów do sklepów internetowych, dostarczamy im wiele danych na temat ich produktów np. rozkład cen i dostępność produktów w sklepach, wielkość sprzedaży czy analizę skuteczności kampanii reklamowych.  

Jakie są najbliższe plany?

Ekspansja na rynku producentów, rozwój technologii, która pozwoli agregować kolejne, nowe kategorie produktów, a także próba sprzedaży naszych usług poza rynkiem krajowym. 

Co – po kilka latach obecności na rynku – uważa Pan za największy sukces zarówno swój, jak i Simply4net? 

Z pewnością udane wprowadzenie na rynek zupełnie nowej usługi, jaką był BUY.BOX i fakt, że przetrwaliśmy najtrudniejsze pierwsze dwa lata. Szybko zdobyliśmy pierwszych klientów i już po trzech miesiącach spółka generowała pierwsze przychody. Udało mi się zainteresować projektem poznański fundusz inwestycyjny, który zapewnił spółce fundusze na start, a dzięki zespołowi pasjonatów i specjalistów nasz rozwój nabrał rozpędu. 

Jaką rolę w rozwoju firmy odgrywa PKO Bank Polski?

Z PKO Bankiem Polskim współpracujemy od początku istnienia spółki. Obecnie korzystamy z rachunku bankowego, leasingu oraz karty kredytowej. Bardzo sobie cenię jakość obsługi – to, że mamy dedykowanego opiekuna spółki, co pozwala nam szybko i sprawnie załatwiać wszystkie sprawy. 

Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim 

Paulina Okoniewska, młodszy doradca, Oddział 4 w Poznaniu 

Firmę SIMPLY4NET współtworzy i rozwija Waldemar Sadowski, który z pasją i zaangażowaniem realizuje jej misję. Postawił sobie ambitne zadanie, jakim jest odpowiedź na potrzeby wydawców i internautów, którzy podejmują decyzję o zakupie produktu najczęściej pod wpływem przeczytanej informacji o produkcie. Firma może liczyć na nasze wsparcie od blisko pięciu lat. Simply4net, podobnie jak Bank, stawia na budowę długotrwałych relacji, a także na elastyczność i przejrzystość zasad współpracy. Jej dynamiczny rozwój jest inspirujący, a współpraca z takim klientem to wyzwanie, któremu z satysfakcją stawiamy czoło.

 

 

 
 

*marketing afiliacyjnyrodzaj działań marketingowych online, gdzie rolę pośrednika w działaniach pomiędzy reklamodawcami a wydawcami, pełni sieć afiliacyjna. Łączy ona interesy obu stron poprzez programy partnerskie, których celem jest promocja dóbr bądź usług, jakie oferuje reklamodawca, przy udziale wydawców, którzy otrzymują prowizję za swoje działania 

**reklama efektywnościowa - model rozliczeniowy kampanii reklamowych, w którym reklamodawca płaci tylko za określone efekty. Jako efekt najczęściej definiuje się kliknięcie w kreację reklamową, przekierowanie unikalnego użytkownika, sprzedaż bądź innego rodzaju akcje wygenerowane przez użytkownika mającego styczność z kreacjami reklamowymi. 

Czytaj także:

Aplikacja mobilna iPKO biznes i token dla korporacji: aktywacja

Magot – ubierz się w bezpieczeństwo!

Jakość zawsze wygrywa – słodkie upominki bez konserwantów

 

    • Bankofirma

      02019.04.19

      AUTO-Jakubowscy – rodzinna firma pełną parą

      Z rodziną wychodzi się dobrze nie tylko na zdjęciu. Równie wspaniale może wyjść w biznesie, czego znakomitym przykładem jest firma AUTO-Jakubowscy z miejscowości Świlcza pod Rzeszowem. Stanisław Jakubowski wraz z żoną i trzema synami z powodzeniem zajmują się sprzedażą samochodów, części zamiennych i akcesoriów, jak również pełnym serwisem gwarancyjnym i pogwarancyjnym aut.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.04.18

      Chwilowe kłopoty finansowe w firmie

      Problemy finansowe małym i średnim firmom mogą przytrafić się zawsze, chociaż dane statystyczne pokazują, że z roku na rok takich sytuacji jest mniej. Te, które się pojawiają, są najczęściej efektem kłopotów z egzekwowaniem pieniędzy od partnerów biznesowych. Na szczęście na rynku pojawia się coraz więcej produktów bankowych, źródeł awaryjnego finansowania działalności gospodarczej, z których przedsiębiorcy mogą skorzystać w chwilach finansowej czkawki.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.04.03

      Konto firmowe a sprawy prywatne – co musisz wiedzieć?

      Prowadząc firmę jako przedsiębiorca masz zazwyczaj nieograniczony dostęp do konta firmowego. Warto wtedy uważać, bo regulowanie prywatnych wydatków z tego rachunku nie zawsze jest możliwe i stanowi źródło potencjalnych problemów. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć, gdy chcesz załatwiać sprawy prywatne, używając do tego konta firmowego.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.03.19

      e-Prawnik. Nowa usługa dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego

      Klienci segmentu MSP otrzymają pilotażowo dostęp do nowej usługi w kanałach zdalnych: e-Prawnika. Narzędzie opracowane przez startup TuPrawnik i dostosowane do potrzeb klientów banku pozwala na całkowicie zdalne, szybkie i kompleksowe rozwiązanie problemu prawnego. Usługa wpisuje się w scenariusz digitalizacji, zarówno oferty banku, jak i otoczenia gospodarczego, w którym funkcjonują nasi klienci.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.03.13

      Cztery asy biznesu. Prowadź firmę, korzystając z najlepszych produktów Banku

      Formalności już za nami. Wszystko załatwione. Teraz firma może się rozwijać bez problemów. Jakie narzędzia pomogą w zarządzaniu biznesem? Z czego warto skorzystać, aby łatwiej wejść na rynek? PKO Bank Polski ma kilka dobrych pomysłów. Pomogą one także rozpocząć transformację cyfrową.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.02.27

      Nina Wiśniewska. O piękno warto zabiegać

      Trzeba wielkiej determinacji i ciężkiej pracy, aby osiągnąć sukces w tej branży. Nina Wiśniewska, dermatolog i ekspert medycyny estetycznej, doskonale wie jak to zrobić. W tych wysiłkach wspiera ją PKO Bank Polski.

      więcej
    Pokaż więcej