2018.06.28

IKO PKO Banku Polskiego najlepsze według tygodnika Wprost

W czwartej edycji konkursu Portfel Roku Tygodnika Wprost aplikacja mobilna IKO zwyciężyła w kategorii wygoda i szeroki dostęp. Doceniono ją za innowacyjność i funkcjonalność.

PKO Bank Polski jest bankiem ery mobilnej. Inwestuje w rozwój i wdraża nowoczesne technologie, aby umożliwić klientom wygodne zarządzanie finansami w każdym miejscu i czasie. Wdrażamy rozwiązania, z których może korzystać cały sektor bankowy. Przykładem jest standard płatności mobilnych BLIK. Podstawą jego stworzenia jest autorska aplikacja PKO Banku Polskiego, IKO – mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej w kraju. IKO jest bezkonkurencyjna pod względem liczby aktywnych aplikacji, użytkowników i transakcji mobilnych. Obecnie klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo korzystają z IKO na prawie 2,6 mln telefonów.

IKO zamieniło smartfon w mobilny oddział banku. Oprócz dostępu do produktów, klienci mogą korzystać z funkcji płatniczych, takich jak np. płatności zbliżeniowe czy płatności kodem BLIK. IKO jest ciągle rozwijane. Aplikacja jest już dostępna w czterech językach: polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim.

Oprogramowanie PKO Banku Polskiego zajmuje pierwsze miejsce wśród aplikacji bankowości mobilnej w trzech największych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store i Windows Phone Store. Użytkownicy nie tylko coraz chętniej korzystają z aplikacji, ale także wystawiają jej najlepsze oceny. Od ponad dwóch lat w sklepach mobilnych utrzymują się one średnio na poziomie 4,7 gwiazdki na 5 możliwych.

IKO zwyciężyła też w rankingu aplikacji mobilnych 100 największych banków na świecie prestiżowego brytyjskiego miesięcznika Retail Banker International.

Celem konkursu „Portfel Roku Tygodnika Wprost” jest promocja najciekawszych na rynku produktów i usług finansowych. O nagrodę rywalizują banki i instytucje pośredniczące w obrocie finansowym, fintechy, firmy doradcze i te związane z usługami dla sektora finansowego. Od pierwszej edycji PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany. W 2017 r. zdobył nagrodę za bezpieczeństwo, w 2016 r. uzyskał tytuł „Bank dla klienta indywidualnego”, a w roku 2015 zwyciężył w kategorii private banking.

Agnieszka Skalska
specjalista w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

PKO Bank Polski z Nagrodą Gospodarczą Polskiego Radia

PKO Bank Polski nagrodzony za pełnienie strategicznej roli w sektorze polskiej bankowości

PKO Bank Polski liderem komunikacji online