2018.06.28

IKO PKO Banku Polskiego najlepsze według tygodnika Wprost

W czwartej edycji konkursu Portfel Roku Tygodnika Wprost aplikacja mobilna IKO zwyciężyła w kategorii wygoda i szeroki dostęp. Doceniono ją za innowacyjność i funkcjonalność.

PKO Bank Polski jest bankiem ery mobilnej. Inwestuje w rozwój i wdraża nowoczesne technologie, aby umożliwić klientom wygodne zarządzanie finansami w każdym miejscu i czasie. Wdrażamy rozwiązania, z których może korzystać cały sektor bankowy. Przykładem jest standard płatności mobilnych BLIK. Podstawą jego stworzenia jest autorska aplikacja PKO Banku Polskiego, IKO – mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej w kraju. IKO jest bezkonkurencyjna pod względem liczby aktywnych aplikacji, użytkowników i transakcji mobilnych. Obecnie klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo korzystają z IKO na prawie 2,6 mln telefonów.

IKO zamieniło smartfon w mobilny oddział banku. Oprócz dostępu do produktów, klienci mogą korzystać z funkcji płatniczych, takich jak np. płatności zbliżeniowe czy płatności kodem BLIK. IKO jest ciągle rozwijane. Aplikacja jest już dostępna w czterech językach: polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim.

Oprogramowanie PKO Banku Polskiego zajmuje pierwsze miejsce wśród aplikacji bankowości mobilnej w trzech największych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store i Windows Phone Store. Użytkownicy nie tylko coraz chętniej korzystają z aplikacji, ale także wystawiają jej najlepsze oceny. Od ponad dwóch lat w sklepach mobilnych utrzymują się one średnio na poziomie 4,7 gwiazdki na 5 możliwych.

IKO zwyciężyła też w rankingu aplikacji mobilnych 100 największych banków na świecie prestiżowego brytyjskiego miesięcznika Retail Banker International.

Celem konkursu „Portfel Roku Tygodnika Wprost” jest promocja najciekawszych na rynku produktów i usług finansowych. O nagrodę rywalizują banki i instytucje pośredniczące w obrocie finansowym, fintechy, firmy doradcze i te związane z usługami dla sektora finansowego. Od pierwszej edycji PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany. W 2017 r. zdobył nagrodę za bezpieczeństwo, w 2016 r. uzyskał tytuł „Bank dla klienta indywidualnego”, a w roku 2015 zwyciężył w kategorii private banking.

Agnieszka Skalska
specjalista w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

PKO Bank Polski z Nagrodą Gospodarczą Polskiego Radia

PKO Bank Polski nagrodzony za pełnienie strategicznej roli w sektorze polskiej bankowości

PKO Bank Polski liderem komunikacji online 

    • Z Banku

      02018.12.07

      HackYeah: cztery zespoły, które zaimponowały mentorom PKO Banku Polskiego

      24 godziny – dokładnie tyle czasu na rozwiązanie wybranych problemów miały prawie trzy tysiące programistów biorących udział w HackYeah, największym stacjonarnym hackathonie w Europie. Uczestnicy wydarzenia, którzy zdecydowali się na rozwiązanie zadania PKO Banku Polskiego, jako pierwsi mogli przetestować bankowe API.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.07

      #dziendobrykariero z PKO Bankiem Polskim w Gdańsku

      Studenci Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z pierwszej ręki mogli dowiedzieć się, jakie wyzwania stoją przed pracownikami i jakie są możliwości rozwoju zawodowego w PKO Banku Polskim. Okazją było spotkanie #dziendobrykariero na gdańskiej uczelni.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Święta pod palmą? Inaczej nie znaczy gorzej

      Święta Bożego Narodzenia najczęściej spędzamy w domu w gronie najbliższych lub wyjeżdżamy w rodzinne strony. Z roku na rok rośnie jednak popularność świątecznych wycieczek w mniej lub bardziej egzotyczne rejony świata.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Cykliczne doładowanie telefonu na kartę – tyle nas łączy

      Rozmowy, SMS-y, kontakt z przyjaciółmi na Facebooku lub konto na Instagramie to normalna sprawa. Telefon komórkowy jest narzędziem, bez którego żaden młody człowiek nie może się obejść. Dlatego, jeśli jest na kartę, musimy zadbać o jego systematyczne doładowanie. To sprawa kluczowa!

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Kup prezenty na święta przez internet – taniej i bez kolejek

      Blisko połowa Polaków kupi w tym roku prezenty pod choinkę przez internet – wynika z najnowszej edycji badania świątecznych zwyczajów konsumenckich przeprowadzonego przez firmę Deloitte. Rosnąca popularność zakupów przez internet przed Bożym Narodzeniem wynika z wygody, łatwości w porównaniu cen oferowanych przez sklepy online oraz oszczędności czasu. Klienci PKO Banku Polskiego za zakupy w sieci mogą zapłacić na kilka sposobów.

      więcej
    • Z Banku

      02018.12.04

      Młode polskie talenty w Londynie

      Trzy dni pełne wrażeń spędziły w stolicy Wielkiej Brytanii dzieci naszych pracowników – laureaci konkursu „Polskie Talenty w Londynie”. Licealiści uczestniczyli m.in. w konferencji Poland 2.0 Summit, zwiedzali miasto oraz mieli okazję poznać doświadczenia Polaków studiujących w Wielkiej Brytanii.

      więcej
    Pokaż więcej