2018.08.29

PKO Bank Polski liderem sektora bankowego

Pierwsza połowa 2018 r. była bardzo dobra zarówno dla polskiej gospodarki, jak i dla PKO Banku Polskiego. Tempo wzrostu PKB przekroczyło 5 proc., przyspieszyły inwestycje, dynamicznie rosłe płace Polaków. W takich warunkach Grupa PKO Banku Polskiego wypracowała najwyższy zysk netto w sektorze bankowym, który wyniósł 1,69 mld zł i był o 22,3 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

– PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem bankowej ekstraklasy, a pierwsza połowa 2018 r. zakończyła się dla drużyny spółek naszej grupy kapitałowej doskonałym, najwyższym w sektorze finansowym, wynikiem 1,69 mld zł zysku netto. Dobra strategia, ciągłe doskonalenie taktyki i celne podania przynoszą efekty. Dynamicznie rośnie liczba klientów korzystających z naszych usług, co przekłada się na wzrost skali biznesu i zwiększanie wyniku na działalności biznesowej. Korzystnie na wynik wpływa też wysoka dyscyplina kosztowa. Dzięki ostrożnemu podejściu do ryzyka spełniliśmy wymogi kapitałowe sektorowego arbitra i wypłaciliśmy akcjonariuszom 688 mln zł dywidendy powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Niekwestionowany lider polskiej bankowości

Aktywa Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego na koniec I półrocza 2018 r. wyniosły 298,7 mld zł i były o 4,3 proc. wyższe niż w I półroczu 2017 r. Do niemal 230 mld zł wzrosło finansowanie dla klientów Grupy Kapitałowej Banku, o ponad 10 proc. (do niemal 263 mld zł) zwiększyła się kwota oszczędności klientów powierzonych bankowi. PKO Bank Polski pozostaje niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego z najwyższymi udziałami zarówno w rynku kredytów, jak i depozytów.

Więcej rachunków, nowe funkcje kartowe

Realizowana strategia, która zakłada rozwój skali działania dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologicznie rozwiązań i konsekwentnej cyfryzacji usług oraz koncentracji na potrzebach klientów, przynosi wymierne efekty. W ciągu roku liczba obsługiwanych rachunków bieżących zwiększyła się o 4,1 proc., czyli prawie o 290 tys. Jednocześnie liczba wydanych kart po I połowie 2018 r. wynosiła ponad 8,65 mln i była o 7 proc. większa niż przed rokiem. Od czerwca klienci indywidualni posiadający karty debetowe PKO Banku Polskiego mogą podpiąć do nich rachunki prowadzone w walutach obcych. Nowością jest także umożliwienie posiadaczom kart płatniczych korzystania z usługi Garmin Pay. Mając zegarek typu smartwatch, wyposażony w tę funkcję, klienci indywidualni Banku mogą płacić zbliżeniowo, wykorzystując swoją kartę płatniczą.

100 milionów transakcji w IKO

Nadal rośnie popularność aplikacji bankowości mobilnej IKO. Liczba aktywnych aplikacji w połowie roku wynosiła 2,6 mln, co oznacza, że było ich o 78 proc. więcej niż przed rokiem. Rekordy bije też transakcyjność aplikacji. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo zapłacili mobilnie już 100 mln razy! 5 lat temu IKO było najczęściej wykorzystywane do wypłat gotówki z bankomatów, dziś prawie 1/3 transakcji to płatności w internecie, a w każdym miesiącu Bank notuje nawet 7 mln transakcji mobilnych. Odpowiadając na potrzeby klientów, w II kwartale roku udostępniono aplikację IKO w dwóch kolejnych językach: ukraińskim i rosyjskim. Zadowolenie użytkowników z IKO przełożyło się na tytuł najlepszej na świecie bankowej aplikacji mobilnej według brytyjskiego Retail Banker International.

1 mld zł obrotów w kantorze internetowym

Od stycznia 2018 r. klienci PKO Banku Polskiego mają możliwość wymiany walut za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO, a od lipca usługa dostępna jest przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu i można z niej korzystać także za pośrednictwem aplikacji mobilnej IKO. Do kantoru zalogowało się już 35 tys. klientów, którzy za jego pośrednictwem wykonali ponad 200 tys. transakcji na łączną kwotę ponad 1 mld zł. Kantor internetowy daje możliwość zawierania transakcji dla 28 par walutowych, a w połączeniu z komplementarnymi produktami, takimi jak karta wielowalutowa, kantor pozwala w szybki sposób obsługiwać codzienne płatności w walutach obcych. Dzięki tej usłudze i powiązanym produktom zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi mogą lepiej zarządzać swoimi finansami.

Szymon Pinderak
Kierownik zespołu w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Dzień dobry Biznes – eksperckie wsparcie dla Twojej firmy

IKO PKO Banku Polskiego najlepsze według tygodnika Wprost

PKO Bank Polski z Nagrodą Gospodarczą Polskiego Radia

loaderek.gifoverlay.png