2018.02.05

Przedsiębiorco zainwestuj w terminal płatniczy. 6 powodów, dla których musisz go mieć

Sprzedajesz warzywa i owoce na niewielkim bazarku, prowadzisz kiosk w małej miejscowości a może handlujesz częściami do samochodów? Klienci z pewnością chcą płacić u ciebie kartą. Jeśli nie dałeś im dotychczas takiej możliwości – przemyśl to jeszcze raz. Jest co najmniej 6 powodów, dla których musisz mieć terminal płatniczy POS. Oto one.

1. Punkt bardziej przyjazny klientowi

Ponad połowa Polaków (56 proc.) wybiera płatności bezgotówkowe – wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie eService. Tylko 31 proc. ankietowanych wciąż woli płacić gotówką. W transakcjach elektronicznych Polacy cenią innowacyjność i nowoczesność (69 proc.), wygodę (60 proc.) i oszczędność czasu (59 proc.). Z trendami się nie dyskutuje.

Do instalowania terminali do płatności kartą skłania przedsiębiorców popularność kart płatniczych wśród konsumentów, coraz bardziej przyzwyczajonych do udogodnień. Nasze najnowsze badania przeprowadzone wśród polskich konsumentów pokazują, że warto dać im wybór między kartą a gotówką. 52 proc. Polaków deklaruje, że częściej odwiedzałoby sklep, który zacząłby akceptować płatności kartą, zaś co trzeci ankietowany wydałby w takiej placówce wyższe kwoty. To pokazuje bezpośrednie korzyści dla przedsiębiorcy w postaci wyższych przychodów – zauważa dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe Bartosz Ciołkowski.

2. Szybsza i sprawniejsza obsługa przy kasie

Płatności kartą w praktyce oznaczają przyspieszenie obsługi. Rozliczenia gotówkowe wymagają od klienta przygotowania określonej kwoty lub od kasjera – wydania reszty. Dla ciebie, jako przedsiębiorcy, to spore utrudnienie. Na zainstalowaniu terminala płatniczego można zaoszczędzić. Z raportu VISA „Miasta bezgotówkowe – korzyści z płatności cyfrowych” wynika, że na całym świecie koszt akceptacji płatności w formie gotówki to 7,1 centa na każdego otrzymanego dolara. W przypadku płatności cyfrowych – kwota spada do 5 centów. Dodatkowy skrócony czas obsługi jednego klienta to możliwość obsłużenia ich większej liczby. Jest to szczególnie widoczne w przypadku transakcji zbliżeniowych.

3. Oszczędności

Rozliczanie wszystkich transakcji gotówką rodzi dodatkowe koszty. Każdy przedsiębiorca obracający fizycznym pieniądzem napotyka na problem tzw. cash handlingu – zarządzania gotówką. Wiąże się to z transportem, przechowywaniem, wpłacaniem i wypłacaniem przychodów. Każdorazowo należy policzyć utarg, zarejestrować przychód i wpłacić pieniądze na konto. W przypadku transakcji bezgotówkowych problem całkowicie znika. Pieniądze od razu trafiają na konto, a wszystkie płatności są rejestrowane.

4. Klient z gotówką wyda mniej

Jeśli twój klient przyjdzie na zakupy z odliczoną kwotą – nie poszaleje. Gdy będzie korzystał z karty, nie ograniczy go kwota w portfelu. Może zatem kupić więcej niż planował i skorzystać z okazji. Według danych Narodowego Banku Polskiego, Polacy płacący za zakupy kartą dokonują znacznie wyższych transakcji niż gotówką.

5. Bezpieczeństwo transakcji

Transakcje przy wykorzystaniu kart płatniczych są bezpieczniejsze zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla klientów. Pieniądze przepływają z konta na konto. Wszystkie transakcje kartą są weryfikowane przez organizacje płatnicze i bank. Dodatkowo ty, jako właściciel punktu handlowego lub usługowego, unikniesz narażenia na oszustów i przyjęcia fałszywych banknotów. Łatwiej jest również rozliczać się z urzędem skarbowym. Wszystkie transakcje terminala płatniczego są rejestrowane i dostęp do nich przedsiębiorca zyskuje dzięki bankowości online i mobilnej.

6. Klienci zmieniają swoje przyzwyczajenia

Polacy pokochali płatności bezgotówkowe i jest to fakt. Z danych NBP wynika, że na koniec czerwca 2017 r. w użyciu było w Polsce 535,8 tys. terminali płatniczych wyposażonych w funkcję zbliżeniową. Marginalizacja znaczenia gotówki jest opłacalna dla wszystkich. W takim kierunku zmierzają kraje skandynawskie. Rząd Danii dał przyzwolenie sklepom, restauracjom i stacjom benzynowym do rezygnacji z obrotu gotówkowego, a co za tym idzie, odmowy przyjęcia tradycyjnej zapłaty. Według szacunków norweskich bankowców, obecnie zaledwie 6 proc. Norwegów używa gotówki w codziennym życiu. Są to głównie przedstawiciele starszego pokolenia. Warszawa, obok Rzymu, Zurychu, Lizbony czy Dubaju – została zakwalifikowana do grupy miast „cyfrowo dojrzewających”. Oznacza to, że płatności bezgotówkowe w stolicy Polski są już bardzo popularne, a wciąż istnieje potencjał do rozwoju tej formy rozliczeń.

PKO Bank Polski w ramach współpracy ze spółką eService Sp. z o.o. oferuje obsługę oraz rozliczanie transakcji dokonywanych kartami płatniczymi dla punktów handlowo - usługowych oraz sklepów internetowych. Usługa dostosowana jest do indywidualnych potrzeb klientów – w jej ramach dostępne są terminale płatnicze na preferencyjnych warunkach cenowych dla firm rozpoczynających działalność gospodarczą.

eService wspólnie z PKO Bankiem Polskim bierze udział w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa”. Jest to wspólna inicjatywa wydawców kart, agentów rozliczeniowych, organizacji płatniczych, Związku Banków Polskich i Ministerstwa Rozwoju. Program powstał z myślą o mikro i małych przedsiębiorcach, właścicielach punktów usługowych, zakładów kosmetycznych i małych osiedlowych sklepików. W ramach Programu ,,Polska Bezgotówkowa” każdy przedsiębiorca, który do tej pory nie miał okazji korzystania z terminala lub przez ostatnie 12 miesięcy nie posiadał w firmie urządzeń umożliwiających dokonanie płatności bezgotówkowych - będzie mógł otrzymać wsparcie w postaci pokrycia wszystkich wydatków związanych z otrzymaniem terminala przez 12 miesięcy oraz miesięcznych kosztów obsługi płatności. EService dostarcza terminale na preferencyjnych warunkach Klientom, którzy chcą skorzystać z Programu. Wszyscy zainteresowani udziałem w Programie mogą skorzystać z formularza na stronie bezgotowki.pl, zadzwonić pod numer 22 229 29 40 bądź wysłać mail na adres: akceptanci@eservice.com.pl.

Ponadto klienci firmowi PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z technologii ZenCard. Umożliwia ona organizowanie akcji promocyjnych i rabatowych oraz programów lojalnościowych w punktach handlowo-usługowych z wykorzystaniem karty płatniczej i terminala płatniczego POS. Daje to olbrzymie korzyści. W prosty sposób możesz zwiększyć sprzedaż i stworzyć własną bazę lojalnych klientów.

– Dziś nawet w przypadku niewielkich punktów usługowych klienci oczekują możliwości płacenia kartą. O ile w kwestii niewielkich kwot reakcja na informacje o braku terminala płatniczego nie nastręcza wielu problemów o tyle znaczne kwoty chętniej wpłacane są za pośrednictwem kart płatniczych – to wygodniejsze i bezpieczniejsze – twierdzi Sebastian Pietrulewicz, właściciel punktu sprzedaży i serwisu komputerów Arkanus.

585 tys. terminali POS funkcjonuje w Polsce (dane NBP na koniec II kwartału 2017 r.)

430,8 tys. punktów handlowych w Polsce można umożliwia klientom płacenie kartą (dane NBP na koniec II kwartału 2017 r)

37,8 mln kart płatniczych znajduje się w rękach Polaków (dane NBP na koniec II kwartału 2017 r.) 

                                                                                                          Bartłomiej Pobocha

Czytaj także:

Nieodzowne dla przedsiębiorców

Oferta ZenCard dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego – prosty sposób na organizację programów lojalnościowych i akcji promocyjnych

Warto płacić kartą! Jakie są zalety płatności kartą płatniczą?

    • Bankofirma

      02019.02.14

      Jak robić biznes w 2019 r.? Nowe stawki składek ZUS i zmiany w prawie podatkowym

      Rok 2019 przyniósł nowe przepisy dla przedsiębiorców. Warto sprawdzić, co się zmieniło – wiedza ta może być naprawdę dużo warta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.02.05

      Alnea, przyszłość należy do nich

      Jak się okazuje polska technologia jest na wysokim poziomie. Doskonałym na to dowodem jest firma Alnea, która od lat zajmuje się automatyzacją i robotyką procesów produkcji. Prezes zarządu firmy, Krzysztof Kamiński, rusza na podbój zagranicznych rynków. I wierzy, że najważniejsza jest kooperacja ludzi i… robotów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.30

      Azot Biznes Park, budujemy świat od nowa

      Tereny po zakładach chemicznych w Jaworznie nie kojarzyły się zbyt dobrze. To nie była ekologiczna inwestycja. Właściciele firmy Azot postanowili to zmienić. O prawdziwym „odczarowaniu” tego terenu opowiada Paweł Byrczek – prezes Zarządu Azot Biznes Park – firmy, która została nominowana do prestiżowej nagrody Wektory 2018.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.28

      Potrafimy nagłośnić swój sukces – wywiad z założycielem firmy Sarim

      Sukces nie przyszedł od razu. Trzeba było czasu, odważnych decyzji i dobrych pomysłów. Tak powstała marka, o której głośno nie tylko w Polsce ale także poza naszymi granicami. Sarim, Śląska Agencja Reklamy i Marketingu, jest w elitarnym gronie 65 najlepszych firm nagłośnieniowych na świecie. Doceniły ją nie tylko rodzime gwiazdy, ale również międzynarodowe sławy, takie jak: Woody Allen, Vaya Con Dios czy Emir Kusturica. Jak do tego doszło opowiada Adam Guzdek, założyciel firmy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.28

      Nowości dla firm w PKO Banku Polskim

      Teraz firmy mają lepiej. Koniec z wizytą kuriera lub w oddziale banku – do podpisania umowy rachunku firmowego wystarczy teraz hasło SMS. W 2018 r. PKO Banku Polskim umożliwił klientom firmowym również rejestrację firmy przez iPKO, skorzystanie z pomocy asystenta firmowego oraz pomoc w założeniu e-sklepu.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.23

      Gdyński biznesplan, czyli pierwszy krok do sukcesu. Weź udział w konkursie

      Masz pomysł na biznes? Rozważasz otwarcie działalności gospodarczej? A może prowadzisz już firmę i chcesz ją rozwinąć wprowadzając nowy produkt lub usługę? Jeszcze przez tydzień możesz zgłosić się do konkursu Gdyński biznesplan. To już 17. edycja tego wydarzenia! Zgłoszenia przyjmowane są do 31 stycznia.

      więcej
    Pokaż więcej