2018.02.05

Przedsiębiorco zainwestuj w terminal płatniczy. 6 powodów, dla których musisz go mieć

Sprzedajesz warzywa i owoce na niewielkim bazarku, prowadzisz kiosk w małej miejscowości a może handlujesz częściami do samochodów? Klienci z pewnością chcą płacić u ciebie kartą. Jeśli nie dałeś im dotychczas takiej możliwości – przemyśl to jeszcze raz. Jest co najmniej 6 powodów, dla których musisz mieć terminal płatniczy POS. Oto one.

1. Punkt bardziej przyjazny klientowi

Ponad połowa Polaków (56 proc.) wybiera płatności bezgotówkowe – wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie eService. Tylko 31 proc. ankietowanych wciąż woli płacić gotówką. W transakcjach elektronicznych Polacy cenią innowacyjność i nowoczesność (69 proc.), wygodę (60 proc.) i oszczędność czasu (59 proc.). Z trendami się nie dyskutuje.

Do instalowania terminali do płatności kartą skłania przedsiębiorców popularność kart płatniczych wśród konsumentów, coraz bardziej przyzwyczajonych do udogodnień. Nasze najnowsze badania przeprowadzone wśród polskich konsumentów pokazują, że warto dać im wybór między kartą a gotówką. 52 proc. Polaków deklaruje, że częściej odwiedzałoby sklep, który zacząłby akceptować płatności kartą, zaś co trzeci ankietowany wydałby w takiej placówce wyższe kwoty. To pokazuje bezpośrednie korzyści dla przedsiębiorcy w postaci wyższych przychodów – zauważa dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe Bartosz Ciołkowski.

2. Szybsza i sprawniejsza obsługa przy kasie

Płatności kartą w praktyce oznaczają przyspieszenie obsługi. Rozliczenia gotówkowe wymagają od klienta przygotowania określonej kwoty lub od kasjera – wydania reszty. Dla ciebie, jako przedsiębiorcy, to spore utrudnienie. Na zainstalowaniu terminala płatniczego można zaoszczędzić. Z raportu VISA „Miasta bezgotówkowe – korzyści z płatności cyfrowych” wynika, że na całym świecie koszt akceptacji płatności w formie gotówki to 7,1 centa na każdego otrzymanego dolara. W przypadku płatności cyfrowych – kwota spada do 5 centów. Dodatkowy skrócony czas obsługi jednego klienta to możliwość obsłużenia ich większej liczby. Jest to szczególnie widoczne w przypadku transakcji zbliżeniowych.

3. Oszczędności

Rozliczanie wszystkich transakcji gotówką rodzi dodatkowe koszty. Każdy przedsiębiorca obracający fizycznym pieniądzem napotyka na problem tzw. cash handlingu – zarządzania gotówką. Wiąże się to z transportem, przechowywaniem, wpłacaniem i wypłacaniem przychodów. Każdorazowo należy policzyć utarg, zarejestrować przychód i wpłacić pieniądze na konto. W przypadku transakcji bezgotówkowych problem całkowicie znika. Pieniądze od razu trafiają na konto, a wszystkie płatności są rejestrowane.

4. Klient z gotówką wyda mniej

Jeśli twój klient przyjdzie na zakupy z odliczoną kwotą – nie poszaleje. Gdy będzie korzystał z karty, nie ograniczy go kwota w portfelu. Może zatem kupić więcej niż planował i skorzystać z okazji. Według danych Narodowego Banku Polskiego, Polacy płacący za zakupy kartą dokonują znacznie wyższych transakcji niż gotówką.

5. Bezpieczeństwo transakcji

Transakcje przy wykorzystaniu kart płatniczych są bezpieczniejsze zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla klientów. Pieniądze przepływają z konta na konto. Wszystkie transakcje kartą są weryfikowane przez organizacje płatnicze i bank. Dodatkowo ty, jako właściciel punktu handlowego lub usługowego, unikniesz narażenia na oszustów i przyjęcia fałszywych banknotów. Łatwiej jest również rozliczać się z urzędem skarbowym. Wszystkie transakcje terminala płatniczego są rejestrowane i dostęp do nich przedsiębiorca zyskuje dzięki bankowości online i mobilnej.

6. Klienci zmieniają swoje przyzwyczajenia

Polacy pokochali płatności bezgotówkowe i jest to fakt. Z danych NBP wynika, że na koniec czerwca 2017 r. w użyciu było w Polsce 535,8 tys. terminali płatniczych wyposażonych w funkcję zbliżeniową. Marginalizacja znaczenia gotówki jest opłacalna dla wszystkich. W takim kierunku zmierzają kraje skandynawskie. Rząd Danii dał przyzwolenie sklepom, restauracjom i stacjom benzynowym do rezygnacji z obrotu gotówkowego, a co za tym idzie, odmowy przyjęcia tradycyjnej zapłaty. Według szacunków norweskich bankowców, obecnie zaledwie 6 proc. Norwegów używa gotówki w codziennym życiu. Są to głównie przedstawiciele starszego pokolenia. Warszawa, obok Rzymu, Zurychu, Lizbony czy Dubaju – została zakwalifikowana do grupy miast „cyfrowo dojrzewających”. Oznacza to, że płatności bezgotówkowe w stolicy Polski są już bardzo popularne, a wciąż istnieje potencjał do rozwoju tej formy rozliczeń.

PKO Bank Polski w ramach współpracy ze spółką eService Sp. z o.o. oferuje obsługę oraz rozliczanie transakcji dokonywanych kartami płatniczymi dla punktów handlowo - usługowych oraz sklepów internetowych. Usługa dostosowana jest do indywidualnych potrzeb klientów – w jej ramach dostępne są terminale płatnicze na preferencyjnych warunkach cenowych dla firm rozpoczynających działalność gospodarczą.

eService wspólnie z PKO Bankiem Polskim bierze udział w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa”. Jest to wspólna inicjatywa wydawców kart, agentów rozliczeniowych, organizacji płatniczych, Związku Banków Polskich i Ministerstwa Rozwoju. Program powstał z myślą o mikro i małych przedsiębiorcach, właścicielach punktów usługowych, zakładów kosmetycznych i małych osiedlowych sklepików. W ramach Programu ,,Polska Bezgotówkowa” każdy przedsiębiorca, który do tej pory nie miał okazji korzystania z terminala lub przez ostatnie 12 miesięcy nie posiadał w firmie urządzeń umożliwiających dokonanie płatności bezgotówkowych - będzie mógł otrzymać wsparcie w postaci pokrycia wszystkich wydatków związanych z otrzymaniem terminala przez 12 miesięcy oraz miesięcznych kosztów obsługi płatności. EService dostarcza terminale na preferencyjnych warunkach Klientom, którzy chcą skorzystać z Programu. Wszyscy zainteresowani udziałem w Programie mogą skorzystać z formularza na stronie bezgotowki.pl, zadzwonić pod numer 22 229 29 40 bądź wysłać mail na adres: akceptanci@eservice.com.pl.

Ponadto klienci firmowi PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z technologii ZenCard. Umożliwia ona organizowanie akcji promocyjnych i rabatowych oraz programów lojalnościowych w punktach handlowo-usługowych z wykorzystaniem karty płatniczej i terminala płatniczego POS. Daje to olbrzymie korzyści. W prosty sposób możesz zwiększyć sprzedaż i stworzyć własną bazę lojalnych klientów.

– Dziś nawet w przypadku niewielkich punktów usługowych klienci oczekują możliwości płacenia kartą. O ile w kwestii niewielkich kwot reakcja na informacje o braku terminala płatniczego nie nastręcza wielu problemów o tyle znaczne kwoty chętniej wpłacane są za pośrednictwem kart płatniczych – to wygodniejsze i bezpieczniejsze – twierdzi Sebastian Pietrulewicz, właściciel punktu sprzedaży i serwisu komputerów Arkanus.

585 tys. terminali POS funkcjonuje w Polsce (dane NBP na koniec II kwartału 2017 r.)

430,8 tys. punktów handlowych w Polsce można umożliwia klientom płacenie kartą (dane NBP na koniec II kwartału 2017 r)

37,8 mln kart płatniczych znajduje się w rękach Polaków (dane NBP na koniec II kwartału 2017 r.) 

                                                                                                          Bartłomiej Pobocha

Czytaj także:

Nieodzowne dla przedsiębiorców

Oferta ZenCard dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego – prosty sposób na organizację programów lojalnościowych i akcji promocyjnych

Warto płacić kartą! Jakie są zalety płatności kartą płatniczą?

    • Bankofirma

      02018.08.14

      Grunt to biznes. PKO Bank Polski z bogatą ofertą dla rolników

      Dożynki, wyżynki, obrzynki, wieniec, wieńcowe, okrężne – wszystkie te określenia dotyczą obrzędów związanych z podziękowaniami za ukończenie żniw i prac polowych. Stanowią niezwykle ważną datę w kalendarzu każdego rolnika. Obchodzone są zwykle w jedną z niedziel po zakończeniu żniw. Już w najbliższy weekend (18 i 19 sierpnia br.) świętować będą mieszkańcy gminy Niemodlin. A sponsorem tej uroczystości jest PKO Bank Polski, Oddział 1 w Niemodlinie.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.08.14

      Przepis na sukces

      Od początku tego roku technologia ZenCard jest dostępna dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego. Gotowe i kompleksowe narzędzie do efektywnego zachęcania klientów do częstszych zakupów jest szczególnie atrakcyjne dla małych i średnich firm, dla których prowadzenie programów lojalnościowych na własną rękę było dotychczas często zbyt dużym obciążeniem finansowym i logistycznym.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.08.01

      Stolmach. Meble z polskim sercem

      Meble powstające w Stolmachu budzą zainteresowanie i podziw gości największych europejskich targów meblarskich. Dzięki współpracy z uznanymi na świecie firmami, dla których tworzą wielcy kreatorzy designu, firma z Nowego Dworu Gdańskiego produkuje jednostkowe serie mebli dla najbardziej wymagających klientów.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.07.24

      Lecznicza moc ukryta w bursztynie – rozmowa z laureatem konkursu Gdyński Biznesplan 2018

      Bada „złoto Bałtyku” i chce wydobyć z niego lecznicze właściwości. Igor Kaczmarczyk jest zdobywcą pierwszego miejsca w tegorocznej edycji konkursu Gdyński Biznesplan. Jego projekt nazywa się „Sukcynolab – Antybakteryjne ekstrakty z bursztynu”. Pomysł na biznes opiera się na wykorzystaniu naturalnej substancji zawartej w bursztynie. Laureat otrzymał w nagrodę 30 tys. zł oraz szereg nagród rzeczowych i usług ułatwiających prowadzenie działalności gospodarczej.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.07.11

      ZenCard: Walczymy o skalę

      Spółka fintechowa ZenCard od początku 2017 r. jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W pełni zintegrowała się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi – kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii SuperPharm. Technologia ZenCard została już również udostępniona klientom firmowym Banku. Zapytaliśmy Krzysztofa Klimczaka – prezesa ZenCard – o dotychczasową współpracę z Bankiem, priorytety i plany na przyszłość.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.07.09

      Masz Profil Zaufany? Złóż online wniosek o zaświadczenie o podatkach

      Przedsiębiorcy mogą online złożyć wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub też stwierdzające stan zaległości. Dokument można otrzymać bez konieczności wizyty w urzędzie i odbierania go w wersji papierowej. Jeżeli posiadasz Profil Zaufany, możesz zawnioskować o nie drogą elektroniczną.

      więcej
    Pokaż więcej