2018.02.05

Przedsiębiorco zainwestuj w terminal płatniczy. 6 powodów, dla których musisz go mieć

Sprzedajesz warzywa i owoce na niewielkim bazarku, prowadzisz kiosk w małej miejscowości a może handlujesz częściami do samochodów? Klienci z pewnością chcą płacić u ciebie kartą. Jeśli nie dałeś im dotychczas takiej możliwości – przemyśl to jeszcze raz. Jest co najmniej 6 powodów, dla których musisz mieć terminal płatniczy POS. Oto one.

1. Punkt bardziej przyjazny klientowi

Ponad połowa Polaków (56 proc.) wybiera płatności bezgotówkowe – wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie eService. Tylko 31 proc. ankietowanych wciąż woli płacić gotówką. W transakcjach elektronicznych Polacy cenią innowacyjność i nowoczesność (69 proc.), wygodę (60 proc.) i oszczędność czasu (59 proc.). Z trendami się nie dyskutuje.

Do instalowania terminali do płatności kartą skłania przedsiębiorców popularność kart płatniczych wśród konsumentów, coraz bardziej przyzwyczajonych do udogodnień. Nasze najnowsze badania przeprowadzone wśród polskich konsumentów pokazują, że warto dać im wybór między kartą a gotówką. 52 proc. Polaków deklaruje, że częściej odwiedzałoby sklep, który zacząłby akceptować płatności kartą, zaś co trzeci ankietowany wydałby w takiej placówce wyższe kwoty. To pokazuje bezpośrednie korzyści dla przedsiębiorcy w postaci wyższych przychodów – zauważa dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe Bartosz Ciołkowski.

2. Szybsza i sprawniejsza obsługa przy kasie

Płatności kartą w praktyce oznaczają przyspieszenie obsługi. Rozliczenia gotówkowe wymagają od klienta przygotowania określonej kwoty lub od kasjera – wydania reszty. Dla ciebie, jako przedsiębiorcy, to spore utrudnienie. Na zainstalowaniu terminala płatniczego można zaoszczędzić. Z raportu VISA „Miasta bezgotówkowe – korzyści z płatności cyfrowych” wynika, że na całym świecie koszt akceptacji płatności w formie gotówki to 7,1 centa na każdego otrzymanego dolara. W przypadku płatności cyfrowych – kwota spada do 5 centów. Dodatkowy skrócony czas obsługi jednego klienta to możliwość obsłużenia ich większej liczby. Jest to szczególnie widoczne w przypadku transakcji zbliżeniowych.

3. Oszczędności

Rozliczanie wszystkich transakcji gotówką rodzi dodatkowe koszty. Każdy przedsiębiorca obracający fizycznym pieniądzem napotyka na problem tzw. cash handlingu – zarządzania gotówką. Wiąże się to z transportem, przechowywaniem, wpłacaniem i wypłacaniem przychodów. Każdorazowo należy policzyć utarg, zarejestrować przychód i wpłacić pieniądze na konto. W przypadku transakcji bezgotówkowych problem całkowicie znika. Pieniądze od razu trafiają na konto, a wszystkie płatności są rejestrowane.

4. Klient z gotówką wyda mniej

Jeśli twój klient przyjdzie na zakupy z odliczoną kwotą – nie poszaleje. Gdy będzie korzystał z karty, nie ograniczy go kwota w portfelu. Może zatem kupić więcej niż planował i skorzystać z okazji. Według danych Narodowego Banku Polskiego, Polacy płacący za zakupy kartą dokonują znacznie wyższych transakcji niż gotówką.

5. Bezpieczeństwo transakcji

Transakcje przy wykorzystaniu kart płatniczych są bezpieczniejsze zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla klientów. Pieniądze przepływają z konta na konto. Wszystkie transakcje kartą są weryfikowane przez organizacje płatnicze i bank. Dodatkowo ty, jako właściciel punktu handlowego lub usługowego, unikniesz narażenia na oszustów i przyjęcia fałszywych banknotów. Łatwiej jest również rozliczać się z urzędem skarbowym. Wszystkie transakcje terminala płatniczego są rejestrowane i dostęp do nich przedsiębiorca zyskuje dzięki bankowości online i mobilnej.

6. Klienci zmieniają swoje przyzwyczajenia

Polacy pokochali płatności bezgotówkowe i jest to fakt. Z danych NBP wynika, że na koniec czerwca 2017 r. w użyciu było w Polsce 535,8 tys. terminali płatniczych wyposażonych w funkcję zbliżeniową. Marginalizacja znaczenia gotówki jest opłacalna dla wszystkich. W takim kierunku zmierzają kraje skandynawskie. Rząd Danii dał przyzwolenie sklepom, restauracjom i stacjom benzynowym do rezygnacji z obrotu gotówkowego, a co za tym idzie, odmowy przyjęcia tradycyjnej zapłaty. Według szacunków norweskich bankowców, obecnie zaledwie 6 proc. Norwegów używa gotówki w codziennym życiu. Są to głównie przedstawiciele starszego pokolenia. Warszawa, obok Rzymu, Zurychu, Lizbony czy Dubaju – została zakwalifikowana do grupy miast „cyfrowo dojrzewających”. Oznacza to, że płatności bezgotówkowe w stolicy Polski są już bardzo popularne, a wciąż istnieje potencjał do rozwoju tej formy rozliczeń.

PKO Bank Polski w ramach współpracy ze spółką eService Sp. z o.o. oferuje obsługę oraz rozliczanie transakcji dokonywanych kartami płatniczymi dla punktów handlowo - usługowych oraz sklepów internetowych. Usługa dostosowana jest do indywidualnych potrzeb klientów – w jej ramach dostępne są terminale płatnicze na preferencyjnych warunkach cenowych dla firm rozpoczynających działalność gospodarczą.

eService wspólnie z PKO Bankiem Polskim bierze udział w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa”. Jest to wspólna inicjatywa wydawców kart, agentów rozliczeniowych, organizacji płatniczych, Związku Banków Polskich i Ministerstwa Rozwoju. Program powstał z myślą o mikro i małych przedsiębiorcach, właścicielach punktów usługowych, zakładów kosmetycznych i małych osiedlowych sklepików. W ramach Programu ,,Polska Bezgotówkowa” każdy przedsiębiorca, który do tej pory nie miał okazji korzystania z terminala lub przez ostatnie 12 miesięcy nie posiadał w firmie urządzeń umożliwiających dokonanie płatności bezgotówkowych - będzie mógł otrzymać wsparcie w postaci pokrycia wszystkich wydatków związanych z otrzymaniem terminala przez 12 miesięcy oraz miesięcznych kosztów obsługi płatności. EService dostarcza terminale na preferencyjnych warunkach Klientom, którzy chcą skorzystać z Programu. Wszyscy zainteresowani udziałem w Programie mogą skorzystać z formularza na stronie bezgotowki.pl, zadzwonić pod numer 22 229 29 40 bądź wysłać mail na adres: akceptanci@eservice.com.pl.

Ponadto klienci firmowi PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z technologii ZenCard. Umożliwia ona organizowanie akcji promocyjnych i rabatowych oraz programów lojalnościowych w punktach handlowo-usługowych z wykorzystaniem karty płatniczej i terminala płatniczego POS. Daje to olbrzymie korzyści. W prosty sposób możesz zwiększyć sprzedaż i stworzyć własną bazę lojalnych klientów.

– Dziś nawet w przypadku niewielkich punktów usługowych klienci oczekują możliwości płacenia kartą. O ile w kwestii niewielkich kwot reakcja na informacje o braku terminala płatniczego nie nastręcza wielu problemów o tyle znaczne kwoty chętniej wpłacane są za pośrednictwem kart płatniczych – to wygodniejsze i bezpieczniejsze – twierdzi Sebastian Pietrulewicz, właściciel punktu sprzedaży i serwisu komputerów Arkanus.

585 tys. terminali POS funkcjonuje w Polsce (dane NBP na koniec II kwartału 2017 r.)

430,8 tys. punktów handlowych w Polsce można umożliwia klientom płacenie kartą (dane NBP na koniec II kwartału 2017 r)

37,8 mln kart płatniczych znajduje się w rękach Polaków (dane NBP na koniec II kwartału 2017 r.) 

                                                                                                          Bartłomiej Pobocha

Czytaj także:

Nieodzowne dla przedsiębiorców

Oferta ZenCard dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego – prosty sposób na organizację programów lojalnościowych i akcji promocyjnych

Warto płacić kartą! Jakie są zalety płatności kartą płatniczą?

    • Bankofirma

      02018.12.06

      Rzucili wszystko i wyjechali w Bieszczady. Stworzyli Bjorkowo – niepowtarzalne miejsce rodzinnego wypoczynku

      Mirosław Szulc i Joanna Zwolińska-Szulc porzucili korporacyjną karierę w konsultingu. Dwa lata temu postanowili, że się usamodzielnią. „Po okresie fascynacji miastami i pracą w wielkim biznesie przyszedł czas na zmiany. Na zbliżenie się do natury. Poszukiwanie wewnętrznego spokoju, czystego powietrza i powrotu do sportu” – wspominają w rozmowie z Bankomanią. Przy wsparciu PKO Banku Polskiego zbudowali Bjorkowo – swoje miejsce na ziemi w sercu Bieszczad, do którego zapraszają dziś gości z całego kraju (i nie tylko).

      więcej
    • Bankofirma

      02018.12.06

      Księgowość w firmie – tradycyjnie czy online?

      Utrzymywanie porządku w dokumentach finansowych i należyte wywiązywanie się obowiązków wobec fiskusa to poważne wyzwania stojące przed każdym przedsiębiorcą. Początkujący właściciele firm zazwyczaj nie mogą sobie pozwolić na zatrudnienie księgowego na etat, więc są szczególnie narażeni na błędy rachunkowe, które mogą słono kosztować. Sposobem na uniknięcie problemów jest skorzystanie ze wsparcia księgowego online lub powierzenie firmowych rozliczeń specjalistom z biura rachunkowego na zasadach outsourcingu.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.22

      Rusza szał przedświątecznych zakupów – nie odsyłaj swoich klientów z kwitkiem!

      Mikołaje na sklepowych witrynach, dekoracje na ulicach i w galeriach handlowych, do tego świąteczne promocje w sklepach i coraz większe tłumy – ruszył bardzo gorący okres w handlu. Świąteczna atmosfera zaczyna się w Polsce z roku na rok coraz wcześniej i to już nikogo nie dziwi. Coraz bardziej dziwi natomiast informacja, że sklep nie przyjmuje płatności kartą lub telefonem.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.21

      Zaczyna się już na plantacjach ziemniaków. Poznaj Super Anioła z Łomży

      Produkują skrobię ziemniaczaną, syrop glukozowy czy grysik – grupa PEPEES jest łomżyńskim Super Aniołem. Firma została nagrodzona podczas lokalnego plebiscytu, którego sponsorem jest PKO Bank Polski.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.19

      Przyjmuj płatności kartą. Z Programem Polska Bezgotówkowa to nic nie kosztuje

      Klienci coraz częściej pytają o możliwość uregulowania należności kartą, a ty wciąż odmawiasz? Wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom i zamów terminal płatniczy PKO Banku Polskiego w ramach programu Polska Bezgotówkowa. W pierwszym roku nie zapłacisz prowizji od wykonanych transakcji. Posiadanie i użytkowanie terminala płatniczego również będzie bezpłatne.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.07

      Dodaje smaku od 28 lat! Anioł Biznesu w kategorii „Firma z sercem” dla Zakładów Spożywczych BONA

      Historia tego biznesu rozpoczyna się od... majonezu. To był pierwszy produkt, który zjechał z taśm produkcyjnych firmy BONA w 1990 r. Później ofertę uzupełniono o musztardy i sosy. Dziś spółka produkuje ponad 100 rodzajów produktów spożywczych i dostarcza je nie tylko do klientów w Polsce, ale również w krajach Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych, a nawet w Afryce i na Bliskim Wschodzie.

      więcej
    Pokaż więcej