e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
Tradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę. 2019-07-11e-Paragon jest dostępny dla klientów PKO Banku Polskiego od końca czerwca br. To początek prawdziwej rewolucji. Nie ma wątpliwości, że e-Paragony szybko staną się codziennością. Właściwie nie różnią się niczym od standardowych.
e-Paragon zawiera wszystkie informacje, które są dostępne na papierowym paragonie fiskalnym: informacje o punkcie, w którym robisz zakupy, listę zakupionych produktów i datę zakupu. Oznacza to, że elektroniczny paragon może być wykorzystywany w procesie reklamacyjnym.
Cały projekt jest efektem współpracy KIR z PKO Bankiem Polskim, PKN ORLEN oraz eService. Wystarczy tylko, że zarejestrujesz się do usługi, a elektroniczny paragon będzie dla Ciebie dostępny w serwisie bankowości elektronicznej po dokonaniu transakcji debetowymi kartami płatniczymi PKO Banku Polskiego na wybranych stacjach paliw PKN ORLEN.
Jak włączyć usługę e-Paragon w serwisie iPKO?
Krok 1: Po zalogowaniu się do serwisu iPKO przejdź do sekcji Transakcje -> Więcej -> e-Paragon.
Krok 2: Wybierz kartę debetową, dla której chcesz włączyć usługę.
Krok 3: Zaakceptuj regulamin i potwierdź włączenie usługi narzędziem autoryzacji.
Jeżeli korzystamy z kilku kart debetowych, możemy włączyć e-Paragon dla każdej aktywnej karty. Po włączeniu usługi w iPKO zapłacimy swoją kartą debetową PKO Banku Polskiego na wybranych stacjach Orlenu, a wszystkie potwierdzenia zapłaty zobaczymy w sekcji „Moje e-paragony”.
Zgodnie z założeniami, pilotaż usługi potrwa do 14 lutego 2020 r. Uzyskane w nim informacje pozwolą na wypracowanie docelowego modelu rozwiązania e-Paragon, które będzie dostępne również dla innych podmiotów.
Piotr Dunaj