Kliknij raz i wszystko jasne! Sprawdź, jak działa mobilna autoryzacja w PKO Banku Polskim
Twój telefon zyskał właśnie kolejną bezcenną funkcję. W PKO Banku Polskim możesz skorzystać już z mobilnej autoryzacji. To nowy sposób zatwierdzania operacji zleconych w serwisie internetowym iPKO bądź Inteligo oraz na infolinii. 2019-04-16Funkcja mobilnej autoryzacji jest dostępna dla klientów posiadających IKO w telefonach z systemami Android i iOS.Ma być jak najprościej i najbezpieczniej!
Trzy sposoby akceptacji
Wcześniej, korzystając z serwisu internetowego, musieliśmy zaakceptować każdą operację, przepisując kod z karty kodów jednorazowych lub wpisując kod SMS. Teraz nie musimy już tego robić. Wystarczy skorzystać z wygodnej metody autoryzacji. Jak to działa?
Jeśli zlecamy przelew w serwisie iPKO, to dostajemy powiadomienie w aplikacji IKO. Musimy je zatwierdzić przy użyciu kodu PIN lub po prostu klikamy Zatwierdź. Sposób zatwierdzenia zależy od rodzaju operacji i kwoty.
W aplikacji IKO są dwie opcje zatwierdzania operacji w ramach mobilnej autoryzacji:
- Rozwinięcie powiadomienia push i zatwierdzenie operacji przyciskiem Zatwierdź. Zrobimy to bez wchodzenia do aplikacji IKO.
- Zatwierdzenie operacji w uruchomionej aplikacji IKO, np. poprzez wejście w powiadomienie push lub przejście do zakładki Powiadomienia w odpowiednie powiadomienie. Po otwarciu powiadomienia możesz zaakceptować operację poprzez kliknięcie Zatwierdź lub podanie kodu PIN i Zatwierdź.
Warto też pamiętać, że mobilną autoryzacją możemy potwierdzać nie tylko nasze przelewy czy transakcje. Może być to również zmiana naszych danych osobowych, dyspozycji spłaty kredytu lub naszych ustawień w serwisie internetowym.
Operacje, które możemy potwierdzić przy pomocy mobilnej autoryzacji w serwisie internetowym iPKO, Inteligo lub na infolinii, to m.in.:
- Polecenia przelewu (w tym płatności w internecie Płacę z iPKO/Płacę z Inteligo) i zlecenia stałe – zlecenie, jego modyfikacja lub anulowanie
- Potwierdzenie transakcji kartowej w ramach usługi 3D-Secure
- Złożenie wniosku i podpisywanie umów dla produktów, np. konta, rachunku oszczędnościowego, karty, pożyczki i PKO Konta Dziecka
- Dodawanie, modyfikacja lub usunięcie odbiorcy zdefiniowanego
- Zerwanie i modyfikacja lokaty
- Spłata kredytu
- Aktywacja, nadanie oraz zmiana PIN, czasowa blokada karty debetowej i kredytowej
- Logowanie do serwisu internetowego oraz PUE ZUS
- Utworzenie i autoryzacja dyspozycji z użyciem Profilu Zaufanego
- Zmiany ustawień
- Zmiany danych osobowych
- Doładowanie telefonu
Wszystkie najważniejsze informacje na temat mobilnej autoryzacji znajdują się na stronie PKO Banku Polskiego.
Na straży bezpieczeństwa
Nowe możliwości IKO to kolejny krok, który ma ułatwić i usprawnić korzystanie z bankowości. Jest to również najbezpieczniejsze z możliwych rozwiązań, które PKO Bank Polski oferuje swoim klientom.
Oczywiście mobilna autoryzacja to także szybkość i wygoda – nie trzeba czekać na wiadomość SMS, nie musimy nosić ze sobą karty kodów, wystarczy, że mamy telefon z aplikacją IKO.
Ważną kwestią jest również wiarygodność tej funkcji. Zlecamy operacje na stronie banku i potwierdzamy je w aplikacji mobilnej. Wszystko odbywa się w zaufanym środowisku, przy wykorzystaniu szyfrowanej komunikacji między aplikacją a serwisem internetowym. Po otrzymaniu powiadomienia do zatwierdzenia można sprawdzić szczegóły operacji – np. dane przelewu czy zlecanej dyspozycji – i zweryfikować, czy wszystko się zgadza.
– Mobilna autoryzacja to nowe narzędzie autoryzacyjne, będące bezpieczną i wygodną alternatywą dla kart-zdrapek oraz kodów przesyłanych w wiadomościach SMS. Narzędzie to oferujemy klientom korzystającym z IKO na telefonach z systemami operacyjnymi Android oraz iOS. Po jego aktywowaniu, klient zlecający operację w swoim serwisie transakcyjnym lub telefonicznym, taką operację potwierdzać będzie w IKO, po otrzymaniu odpowiedniej notyfikacji. Zależnie od typu operacji, potwierdzenie będzie odbywać się przyciskiem lub po podaniu kodu PIN do aplikacji IKO. Możliwe jest także dodatkowe zabezpieczenie operacji logowania do serwisu transakcyjnego – po skorzystaniu z niego, klient, który podał swój numer lub bezpieczny login oraz hasło do bankowości elektronicznej – dodatkowo fakt logowania potwierdzać będzie w aplikacji IKO – wyjaśnia Radosław Janusz, kierownik zespołu w Departamencie Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.
– Dzięki mobilnej autoryzacji klient zwolniony jest z obowiązku przepisywania 6 lub 8 cyfr z SMS-a lub karty-zdrapki, co wpływa na jego komfort, przy zachowaniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa realizowanych operacji – dodaje Radosław Janusz.
Piotr Dunaj