Wsiadł do autobusu człowiek z …IKO!

Wsiadasz do autobusu pełnego pasażerów. Z oddali dostrzegasz wolne miejsce. Idziesz w jego stronę i nagle zatrzymuje Cię głośne: „Bileciki do kontroli!”. Usiądź wygodnie! Przecież Twój bilet jest już w aplikacji IKO.
około min czytania

PKO Bank Polski nieustannie ulepsza naszą rzeczywistość. Do niedawna kupowanie biletów na przejazd komunikacją miejską w głównej mierze kojarzone było z kartonikami z kiosków, punktów sprzedaży, automatów na przystankach czy u kierowcy – zawsze „za odliczoną kwotę”. Od kilku lat bilet możesz kupić wygodnie i bez kolejki w okienku… aplikacji IKO w twoim smartfonie. Na niej się (nie) przejedziesz!

IKO niezawodnym biletomatem

Wiele funkcji w jednym miejscu? Proszę bardzo! Aplikacja PKO Banku Polskiego to wyjątkowo wygodne narzędzie, które naprawdę usprawnia życie. A jedną z funkcji jest właśnie możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej w większości miast w Polsce.

26 mln sprzedanych biletów komunikacyjnych. Najwięcej – w Warszawie i w Krakowie!

Żeby kupić bilet wystarczy wybrać: miasto, rodzaj i liczbę biletów oraz konto, z którego chcemy zapłacić. W przypadku kontroli należy po prostu pokazać (w niektórych miastach skasowany w apce) bilet w telefonie – nie musisz logować się do aplikacji.

W trakcie zakupu biletu w aplikacji IKO, w zależności od wymagań danej miejscowości, może pojawić się dodatkowa prośba o podanie np. numeru linii autobusu, numeru bocznego pojazdu lub innej informacji wymaganej przez przewoźnika. Aplikacja może też poprosić o potwierdzenie zakupu PIN-em.

Jeśli często kupujesz ten sam rodzaj biletu, można dodać go do Ulubionych – dzięki temu każdy kolejny zakup zajmie jeszcze mniej czasu. Możesz także kupić dowolną liczbę biletów na zapas.

Jak „skasować” bilet? (wymagane w niektórych miastach)

1. Wybierz opcję Skasuj bilet. Znajdziesz ją na ekranie potwierdzającym zakup nowego biletu lub w Szczegółach wcześniej kupionego biletu.
2. Przełączymy Cię do czytnika kodów QR w aplikacji IKO – skieruj aparat telefonu na kod QR w pojeździe i poczekaj na ekran z potwierdzeniem skasowania.
3. Masz 20 sekund na „skasowanie” biletu. Jeżeli nie uda Ci się w tym czasie – musisz odczekać 3 minuty i znów pojawi się taka możliwość.

Najlepszy towarzysz podróży!

Bilet czasowy w aplikacji IKO ma jeszcze jedną dodatkową funkcję – 2 minuty przed końcem jego ważności, otrzymujesz w telefonie powiadomienie, że za chwilę musisz wysiadać lub przedłużyć czas przejazdu. Wystarczy wejść w Szczegóły aktywnego biletu i wybrać Przedłuż ważność biletu. Możesz wybrać taki sam lub zupełnie inny rodzaj biletu.

Więcej szczegółowych informacji znajdziesz tutaj.



PKO Bank Polski sprawdza się również w autobusie, tramwaju, metrze!