Autoryzacja transakcji kodem SMS dostępna w oddziałach PKO Banku Polskiego

Klienci mogą już potwierdzać w placówkach wybrane dyspozycje kodem sms wysłanym na ich numer telefonu. W ten sposób autoryzują płatności oraz transakcje dotyczące lokat, pożyczki gotówkowej czy karty kredytowej. Taka forma autoryzacji dostępna jest we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego w Warszawie i jej okolicach oraz wybranych oddziałach w Krakowie, Poznaniu i Toruniu.
około min czytania

Nowa metoda autoryzacji umożliwia akceptację transakcji za pomocą kodu przekazanego SMS-em na numer telefonu klienta. Dzięki temu nie ma potrzeby potwierdzania dyspozycji podpisem. W ciągu najbliższych kilku miesięcy nowość zostanie wprowadzona we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego.

Autoryzacja SMS jest szybka i wygodna – w trakcie realizacji transakcji w oddziale klient otrzyma SMS z danymi dyspozycji. Aby została zrealizowana, doradca poprosi o jej zaakceptowanie i zatwierdzenie poprzez podanie kodu. Jest to równoznaczne z jej autoryzacją przez klienta. W ten sposób klient potwierdzi dyspozycje dotyczące:

Zleceń płatniczych

  • wpłata gotówkowa
  • wypłata gotówkowa
  • polecenie przelewu
  • zlecenie stałe

Lokat

  • wypłata częściowa i całkowita
  • dopłata

Pożyczki gotówkowej

  • zmiana rachunku do spłaty
  • zmiana daty płatności raty
  • wcześniejsza częściowa/całkowita spłata

Spłaty zadłużenia karty kredytowej

– Wdrożyliśmy system, który obsługuje potwierdzenia milionów transakcji bez użycia kartki i długopisu. To kolejny krok w realizacji strategii Banku w kierunku digitalizacji procesów oraz zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa operacji. Po trwającym od czerwca pilotażu wiemy, że klienci bardzo chętnie korzystają z tej formy autoryzacji. W najlepszych oddziałach 50 proc. dyspozycji autoryzowanych jest przez SMS – mówi Adam Marciniak, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Klienci, którzy testowali usługę podczas pilotażu, pozytywnie przyjęli nowe rozwiązanie wskazując, że jest zdecydowanie wygodniejsze i znaczenie skraca czas obsługi przez doradcę.

Joanna Fatek
starszy specjalista w PKO Banku Polskim