Bielsko-Biała. Bezpieczny senior w cyfrowym świecie
PKO Bank Polski poprzez działania Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży konsekwentnie buduje świadomość w zakresie cyberzagrożeń, angażując się w działania edukacyjne i zapraszając do współpracy Departament Cyberbezpieczeństwa oraz Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, które pomagają klientom bezpiecznie korzystać z usług w cyfrowym świecie. 2025-10-29Nieustannie wspieramy klientów w świadomym i bezpiecznym korzystaniu z kanałów zdalnych. Poprzez rozmowy, edukację i budowanie zaufania każdy pracownik ma realny wpływ na poczucie bezpieczeństwa podczas poruszania się w cyfrowej przestrzeni. Edukacja i troska o doświadczenie klientów to nasze priorytety − podkreśla Elżbieta Makos, kierownik w Departamencie Sieci i Wsparcia Sprzedaży z PKO Banku Polskiego.
Cyberbezpieczeństwo nie ma wieku
22 października br., w Centrum Seniora z inicjatywy Oddziału1 w Bielsku-Białej odbyło się wyjątkowe spotkanie pod hasłem „Cyberbezpieczny ja i moja rodzina”. Wydarzenie zgromadziło ponad 130 uczestników.
Gości powitała Agnieszka Miękińska, dyrektor Oddziału 1 w Bielsku-Białej, która zaznaczyła, że podczas spotkania zostaną poruszone kluczowe kwestie związane z ochroną danych w obszarze bezpieczeństwa cyfrowego oraz sposobami zapobiegania cyberzagrożeniom.
 Spotkanie poprowadziła Dorota Herner, ekspert z Biura Inicjatyw Biznesowych i Jakości Operacyjnej − koordynator wydarzeń edukacyjnych dla klientów w całej Polsce.
Z ramienia PKO Banku Polskiego wykład wygłosiła Paulina Krakowska, ekspert z Departamentu Cyberbezpieczeństwa, która akcentuje, że spotkanie zgromadziło liczną grupę seniorów, a po jego zakończeniu pojawiło się wiele pytań świadczących o dużym zainteresowaniu i potrzebie edukacji. Przeprowadzone rozmowy potwierdziły, że oszustwa związane z fałszywymi inwestycjami nadal stanowią poważne zagrożenie, a materiały typu deepfake, reklamujące szybki i łatwy zarobek, niestety potrafią skutecznie wprowadzać odbiorców w błąd.
Ważne są czujność, rozwaga i edukacja cyfrowa, mówił o tym m.in. policjant z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestęczości, który zaprezentował najnowsze metody stosowane przez cyberprzestępców coraz częściej manipulujących emocjami, aby skłonić ofiary do nieświadomego ujawniania poufnych danych. Zwrócił uwagę na liczbę przypadków wyłudzeń z wykorzystaniem kodów BLIK oraz na techniki zdobywania zaufania, dzięki którym oszuści potrafią wzbudzić poczucie bezpieczeństwa i wiarygodności.
Wydarzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem i zostało bardzo ciepło przyjęte przez uczestników. W dobie rosnącej liczby cyberataków edukacja staje się jednym z kluczowych narzędzi ochrony użytkowników bankowości elektronicznej. Frekwencja seniorów na spotkaniu to dowód na to, jak ważny i potrzebny był i jest ten temat. Czują się pewniej i są lepiej przygotowani na zagrożenia, które mogą ich spotkać w internecie. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i aktywny udział – podsumowuje Agnieszka Miękińska, dyrektor Oddziału 1 w Bielsku-Białej, inicjatorka spotkania.
Razem przeciw cyberzagrożeniom
Wszystko, co usłyszałam podczas spotkania, było interesujące i potrzebne Cieszę się, że PKO Bank Polski pamięta o seniorach i organizuje takie spotkania. To ważne, byśmy mogli się uczyć, jak bezpiecznie korzystać z internetu i bankowości elektronicznej. Takie spotkania powinny się odbywać częściej – to naprawdę pomaga nam czuć się pewniej w cyfrowym świecie.
– zaznacza pani Anna, uczestniczka wydarzenia.
Budowanie świadomości w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego to nie tylko obowiązek, ale i wspólna odpowiedzialność
– podkreśliła Agnieszka Iskierka, kierownik Zespół Multibiznesowy KP/BO.
Katarzyna Jackiewicz
 Ekspert z Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży w PKO Banku Polskim
 
             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
           
           
          