Chojna. Wspólna siła pokoleń w walce z zagrożeniami w sieci

PKO Bank Polski poprzez działania Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży konsekwentnie buduje świadomość w zakresie cyberzagrożeń, angażując się w działania edukacyjne i zapraszając do współpracy Departament Cyberbezpieczeństwa oraz Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, które pomagają klientom bezpiecznie korzystać z usług w cyfrowym świecie.
około min czytania

PKO Bank Polski poprzez działania Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży konsekwentnie buduje świadomość w zakresie cyberzagrożeń, angażując się w działania edukacyjne i zapraszając do współpracy Departament Cyberbezpieczeństwa oraz Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, które pomagają klientom bezpiecznie korzystać z usług w cyfrowym świecie.

18 listopada br. w Centrum Kultury w Chojnie z inicjatywy Oddziału 1 w Chojnie w atmosferze dużego zainteresowania odbyło się wyjątkowe spotkanie pod hasłem „Cyberbezpieczny ja i moja rodzina”. Wydarzenie zgromadziło ponad 100 uczestników.

Gości powitała Monika Bandura, dyrektor Oddziału 1 w Chojnie, która zaznaczyła, że podczas spotkania zostaną poruszone najważniejsze zagadnienia dotyczące ochrony danych w obszarze bezpieczeństwa cyfrowego oraz sposobów zapobiegania cyberzagrożeniom.

Czujność, rozwaga oraz solidna edukacja cyfrowa. Te trzy elementy pozwalają świadomie poruszać się w przestrzeni online, rozpoznawać zagrożenia i podejmować właściwe decyzje w sytuacjach, które mogą nieść ryzyko. Dlatego edukacja i troska o doświadczenie klientów to nasze priorytety − podkreśla Elżbieta Makos, kierownik w Departamencie Sieci i Wsparcia Sprzedaży z PKO Banku Polskiego.

Świadomi cyfrowo – odporni na zagrożenia

Z ramienia PKO Banku Polskiego wykład wygłosiła Paulina Krakowska, ekspert z Departamentu Cyberbezpieczeństwa, która akcentuje, że spotkanie połączyło dwie pozornie odległe grupy – seniorów i młodzież – a ich zaangażowanie pokazało, że temat naprawdę ich interesuje. Mimo skali przestępczości doceniają korzyści cyfrowego świata i chcą go poznawać bezpiecznie. Wystąpienie funkcjonariusza z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości świetnie uzupełniło prezentację, pokazując problem fałszywych reklam z perspektywy działania big-techów i nierównej walki ze scamem.

Za każdym razem, kiedy planuję wydarzenia z klientami, jestem przekonana, jak ważne jest uświadamianie w zakresie cyberzagrożeń. To nie tylko przekazywanie wiedzy, ale też wspólna nauka − uczestnicy i my, organizatorzy, uczymy się razem i działamy wspólnie, aby bezpiecznie poruszać się w świecie cyfrowym − zaznacza Dorota Herner, ekspert z Biura Inicjatyw Biznesowych i Jakości Operacyjnej w Departamencie Sieci i Wsparcia Sprzedaży PKO Banku Polskiego.

Duże zainteresowanie uczestników przełożyło się na liczne pytania kierowane do prelegentów, co podkreśla, jak bardzo tego typu inicjatywy są potrzebne i oczekiwane.

Regularne podnoszenie swoich umiejętności cyfrowych, uczenie się rozpoznawania prób oszust oraz analizowanie komunikatów, które do nas trafiają, to dziś nie tylko dobre praktyki – to konieczność. Dzisiejsze spotkanie edukacyjne to na pewno nie jest czas stracony, polecam wszystkim bez względu na wiek  – podkreśla uczestnik spotkania pan Jarosław.

To niezwykłe wydarzenie, które dostarczyło uczestnikom niesamowitych przeżyć i zupełnie nowych doświadczeń. Seniorzy byli zachwyceni formą i treścią zajęć, a uczniowie ze szkół pozostali pod dużym wrażeniem takiego spotkania. Ogromne podziękowania należą się wszystkim organizatorom i prowadzącym za stworzenie inspirującej atmosfery oraz możliwości rozwijania wiedzy. W wydarzeniu uczestniczyły także Natalka Synaszko i Barbara Cedro, których obecność dodatkowo wzbogaciła to wyjątkowe przedsięwzięcie – podsumowuje Monika Bandura, dyrektor Oddziału 1 w Chojnie, inicjatorka spotkania.

Katarzyna Jackiewicz
Ekspert z Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży w PKO Banku Polskim