Otwock. Cyberbezpieczny Ja i Moja Rodzina.
PKO Bank Polski zorganizował wyjątkowe spotkanie, w którym udział wzięli zarówno klienci młodzi, jaki i seniorzy. Spotkanie odbyło się w Teatrze Miejskim im. Stefana Jaracza w Otwocku. 2025-09-19Ponad 190 osób w wydarzeniu zorganizowanym w ramach cyklu „Cyberbezpieczny Ja i Moja Rodzina”. Koordynowała i poprowadziła je Dorota Herner, ekspert z Biura Inicjatyw Biznesowych i Jakości Operacyjnej w Departamencie Sieci i Wsparcia Sprzedaży PKO Banku Polskiego.
Spotkanie przyciągnęło komplet uczestników – wszystkie miejsca były zajęte! To najlepszy dowód, jak bardzo potrzebne są rozmowy o cyberbezpieczeństwie. Eksperci podzielili się praktyczną wiedzą i przykładami z życia, a uczestnicy aktywnie włączali się w dyskusję. Atmosfera była wyjątkowa – także w kuluarach, gdzie długo po spotkaniu trwały rozmowy i wymiana refleksji. Ogromnym wyróżnieniem dla nas był list od Prezydenta Miasta Otwocka, Jarosława Margielskiego, odczytany podczas wydarzenia. Prezydent podkreślił znaczenie inicjatywy PKO Banku Polskiego w budowaniu bezpieczeństwa mieszkańców w cyfrowym świecie
– podkreśla Agata Karwowska, dyrektor Oddziału 1 w Otwocku inicjatorka spotkania wraz z całym zespołem.
Cyberbezpieczeństwo zaczyna się od Ciebie
Prelegenci: Paulina Krakowska, ekspert z Departamentu Cyberbezpieczeństwa PKO Banku Polskiego, zaznaczyła, że na spotkaniu dominowali seniorzy, którzy jak zwykle nie zawiedli. Byli zaangażowani i zainteresowani tematyką. Po prelekcji pojawiły się nie tylko pytania dotyczące cyberhigieny, ale w związku z ostatnią sytuacją geopolityczną i społeczną także te dotyczące stanów nadzwyczajnych i bezpieczeństwa gotówki w razie konfliktu zbrojnego lub blackoutu. Wyjaśniliśmy, że banki w Polsce posiadają procedury i rozwiązania gwarantujące ciągłość działania. Wartością takich spotkań jest możliwość zapoznania się z aktualnymi nastrojami społecznymi i wątpliwościami.
Komisarz Rafał Mielcarz z Komendy Powiatowej Policji w Otwocku, omówił metody działania cyberprzestępców, lokalne zagrożenia, przykłady zdarzeń, które miały miejsce, apelując o czujność i współpracę z policją. Wczesne zgłoszenie może pomóc w szybszym rozwiązaniu problemu, ale też może utrudnić hakerom dokonywanie kolejnych ataków.
Jako PKO Bank Polski dbamy, aby klienci byli świadomi zagrożeń w sieci i potrafili skutecznie im przeciwdziałać – zachęcamy, by zdobytą wiedzę przekazywać swoim bliskim, dokładajmy starań wspólnie o bezpieczeństwo
– podsumowuje Elżbieta Makos, kierownik w Biurze Inicjatyw Biznesowych i Jakości Operacyjnej z Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży.
Nie tylko dla siebie – uczmy i ostrzegajmy bliskich.
Tematy poruszane podczas spotkania były dla mnie bardzo ciekawe. Często korzystam z Internetu oraz aplikacji IKO/iPKO. Teraz wiem jak ważna jest świadomość o istniejących zagrożeniach. Będę bardziej czujny i ostrożny. Chwila nieuwagi może kosztować mnie utratę oszczędności życia. Polecam wszystkim seniorom i nie tylko aby uczestniczyli w takich przedsięwzięciach – zaznacza uczestnik spotkania Pan Henryk Całka z Otwocka.
Życzymy bezpiecznego poruszania się w świecie cyfrowym oraz powodzenia w efektywnym zarządzaniu własnymi finansami.
Katarzyna Jackiewicz
ekspert w PKO Banku Polskim