Zagrożenia w cyberprzestrzeni – spotkanie z klientami banku w Łodzi

Internet to jeden z najwspanialszych wynalazków w historii ludzkości. Niestety, wraz z jego rozwojem pojawiły się różnego typu zagrożenia.
około min czytania

W sieci są obecni liczni cyberprzestępcy, którzy działają na szkodę użytkowników, np. wyłudzają dane osobowe i pieniądze z kont bankowych, wykradają prywatne pliki, blokują dostęp do komputera oraz przejmują nad nim kontrolę.

W Łodzi 12 kwietnia odbyło się kolejne spotkanie pod hasłem „Bezpieczny w sieci”, zorganizowane przez PKO Bank Polski przy współpracy z Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości Policji. W spotkaniu wzięło udział około 60 klientów banku - w różnym wieku i z różnymi doświadczeniami związanymi z korzystaniem z możliwości, jakie niesie ze sobą cyberprzestrzeń. – Wszyscy byli zgodni, że tego typu spotkania są bardzo ważne i wartościowe – podkreśla Rafał Janiszewski, dyrektor Biura Wsparcia Biznesu w regionie łódzkim.

W Łodzi 12 kwietnia odbyło się kolejne spotkanie pod hasłem „Bezpieczny w sieci”, zorganizowane przez PKO Bank Polski przy współpracy z Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości Policji. W spotkaniu wzięło udział około 60 klientów banku - w różnym wieku i z różnymi doświadczeniami związanymi z korzystaniem z możliwości, jakie niesie ze sobą cyberprzestrzeń.

Wszyscy byli zgodni, że tego typu spotkania są bardzo ważne i wartościowe – podkreśla Rafał Janiszewski, dyrektor Biura Wsparcia Biznesu w regionie łódzkim. Klienci podkreślali, iż budowanie świadomości występujących zagrożeń, jak również pozyskanie informacji jak się przed nimi uchronić to niezmiernie istotna kwestia, budująca jednocześnie poczucie ich bezpieczeństwa. Osobiście bardzo cieszy mnie fakt, iż część klientów jeszcze na spotkaniu deklarowała, że podzieli się  zdobytą wiedzą ze swoimi znajomymi i bliskimi, co świadczy o tym, że prezentowane wartości trafią do znacznie szerszego grona odbiorców, co bez wątpienia wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, a PKO Bank Polski będzie postrzegany jako instytucja, której zależy na bezpieczeństwie klientów – dodaje.

Uczestnicy spotkania mieli okazję zapoznać się z najnowszymi informacjami na temat zagrożeń w sieci oraz sposobami ochrony przed nimi. Podczas prezentacji przedstawione zostały przykłady ataków, które mają miejsce w Internecie oraz sposoby radzenia sobie z nimi.

Uświadamianie realnych zagrożeń oraz edukacja na temat mechanizmów różnego rodzaju oszustw to ważny sposób na zabezpieczenie naszych klientów przed oszustami – mówi Waldemar Nurzyński, kierownik Zespołu Postępowań i Kontroli w Warszawie, Departament Bezpieczeństwa.

Spotkania z cyklu „Bezpieczny w sieci” cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony klientów. – Warsztaty były ogromnie ciekawe. Pan policjant bardzo przystępnie i zrozumiale wyjaśnił, na co musimy uważać jako klienci banku, ale i jako zwykli użytkownicy Internetu. Takie spotkania są bardzo potrzebne, żebyśmy zaczęli czytać treści komunikatów i zastanawiać się, jakie swoje dane ujawniamy i do kogo one trafiają. Chciałabym, żeby mój bank organizował takie spotkania częściej i przypominał o czyhających w sieci niebezpieczeństwach – podsumowuje pani Dorota, uczestniczka spotkania w Łodzi.

Elżbieta Makos
kierownik zespołu w PKO Banku Polskim