Zmiana danych teleadresowych – to proste!

Bankowe dane klienta powinny być aktualne. Jest to ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Szczególnie istotny jest adres korespondencyjny i numer telefonu. Dzięki temu korespondencja wysłana pocztą zawsze trafi do właściwego adresata, Bank będzie mógł też potwierdzić telefonicznie nietypową transakcję i w razie potrzeby ją zablokować. Warto więc zadbać o to, żeby były one aktualne – zwłaszcza że można to zrobić, nawet nie wychodząc z domu.
około min czytania

Serwis internetowy

Aby skorzystać z serwisu, trzeba się zalogować. Do pierwszego logowania używamy numeru klienta i jednorazowego hasła otrzymanego w kopercie lub przez SMS. Następnie zmieniamy je na własne – powinno zawierać od 8 do 16 znaków, w tym cyfry lub litery oraz znaki specjalne. W serwisie iPKO zmienimy numer telefonu, adres korespondencyjny, adres mailowy i numer dowodu osobistego.

Serwis telefoniczny

W tym serwisie również potrzebne będą numer klienta i hasło, ale może ono składać się wyłącznie z cyfr! Aby je nadać lub zmienić, wystarczy z pomocą konsultanta przejść proces weryfikacji i złożyć odpowiednią dyspozycję. Po zalogowaniu do bankowości telefonicznej można m.in. zaktualizować adres korespondencyjny i numer telefonu.

1.jpg

 Oddział banku

Koniecznie trzeba zabrać ze sobą dowód osobisty lub inny dokument, który posłuży do weryfikacji tożsamości. Tylko na tej podstawie doradca może wprowadzić aktualizację w bazie danych. Zmiany trzeba dodatkowo potwierdzić podpisem. W oddziale można zmienić wszystkie dane teleadresowe.

2nowe.jpg

Agnieszka Todorowska,
Dysponent w PKO Banku Polskim