"Afterflood Tycoon" to nowa mapa PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite

Zrównoważone zarządzanie, efektywna współpraca oraz sprawny recykling zasobów i energii odnawialnej – to znajdą gracze na nowej mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite. Bank numer 1 na polskim rynku wykorzystuje rozrywkę do edukacji finansowej i ekologicznej w jednej z najpopularniejszych gier na świecie.
około min czytania

Nowa gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite, zapewnia nie tylko rozrywkę, ale też edukuje, podobnie jak w pierwszym sezonie. Tym razem obok edukacji finansowej bank stawia też mocno na ekologię. Rozgrywka toczy się w świecie zalanym przez wodę po katastrofie naturalnej, a jego mieszkańcy walczą o to, by przywrócić stały ląd - wspólnie muszą zbudować Zielone Centrum Energii, które jest w stanie osuszyć kontynent.

FortniteW stworzonym świecie gracze (ludzie) żyją na wyspach, a resztki dawnej cywilizacji są widoczne w ruinach, zatopionych budynkach i porzuconych konstrukcjach. Gracze oczyszczają ocean ze śmieci, które przerabiają na surowce, które są następnie wykorzystane do budowy Zielonego Centrum Energii, baz graczy oraz ulepszania ich łodzi.

– Odpowiedzialna edukacja najmłodszych to jedno z najważniejszych wyzwań, przed którymi stoi dziś sektor finansowy. Musimy mówić odpowiednim językiem, a tym językiem jest dziś gaming. Dzięki takim projektom jak ‘Afterflood Tycoon’ możemy edukować w zakresie finansów i ekologii w sposób angażujący, naturalny i atrakcyjny – podkreśla Piotr Kostrzewa-Zalewski, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

Jak grać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite?

Grę PKO Banku Polskiego stworzono w trybie kreatywnym Fortnite, co oznacza, że jest to strategiczna gra finansowa i ekologiczna w modelu tycoon. Nie ma w niej eliminacji innych graczy – rozgrywka opiera się na współpracy, zdobywaniu zasobów i odbudowie świata.

Gracz ukończy rozgrywkę, gdy stworzy Zielone Centrum Energii oraz zrealizuje wszystkie misje poboczne dostępne na mapie.

Bank nie sprzedaje w grze żadnych produktów finansowych. Elementy edukacji ekonomicznej w grze to np. rynek zero waste, czyli system popytu i podaży materiałów do recyklingu (nawiązujący swoim mechanizmem działania do uproszczonej giełdy) oraz praktyczny symulator obrazujący jak działają fundusze inwestycyjne. Centrum mapy, podobnie jak w pierwszym sezonie, jest PKO Rotunda, która jest też sercem odradzającego się świata – w niej zbiegają się wszystkie kluczowe funkcje związane z jego odbudową.

Dodatkowym urozmaiceniem jest możliwość rozegrania gry jedną z trzech różnych klas postaci - co zwiększa różnorodność i atrakcyjność rozgrywki.

Gdzie znaleźć grę?

Gra PKO Banku Polskiego jest dostępna na stronie www.pkobp.pl/o-mapie. Mapę można znaleźć również w wyszukiwarce gry, po wpisaniu kodu mapy: 7313-1881-8262. Grać można bezpłatnie, wystarczy mieć zainstalowaną grę Fortnite.

Grę PKO Banku Polskiego stworzoną w Fortnite będą promować influencerzy gamingowi m.in.: Jacob, SzamanFN, Matek, Smarte. Przy jej tworzeniu bank współpracował z inStreamly - agencją, która odpowiada za development gry, promocję i współpracę z influencerami, pracującą w podejściu gaming 360 wraz ze swoimi partnerami Creative Minds oraz a41.gg.    

Konkurs dla graczy – główną nagrodą konsola do gry

We wrześniu gracze (i nie tylko gracze) będą mogli wziąć udział w konkursie. Zadanie konkursowe będzie  proste – trzeba stworzyć kreatywny projekt plakatu, a inspiracją dla niego powinna być mapa „Afterflood Tycoon” stworzona przez PKO Bank Polski w Fortnite.

10 najlepszych plakatów zostanie umieszczone w grze. Główną nagrodą będzie  konsola Sony PlayStation 5 Pro, będą też nagrody dodatkowe. Szczegóły konkursu, regulamin i formularz zgłoszeniowy będą dostępne również na stronie www.pkobp.pl/o-mapie.

Sukces pierwszej mapy PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite

Pierwsza edukacyjna gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite “Cash Empire Tycoon” z sukcesem dotarła do młodych - gracze spędzili łącznie na mapie niemal 350 tys. minut, a średni czas sesji wyniósł 26 minut.