Nowe rozwiązania dla kart debetowych i kredytowych PKO Banku Polskiego

Odrzucenie karty płatniczej, którą chcemy dokonać transakcji, jest stresującą sytuacją dla każdego klienta. Jeżeli z kartą wszystko jest w porządku, transakcja natychmiast zostaje zaakceptowana. Wystarczy jednak, że wpiszemy kilkakrotnie błędny numer PIN, bądź na koncie nie ma wystarczająco dużo środków, a nasze zakupy nie dojdą do skutku. Do tej pory wyjaśnienie przyczyn zaistniałej sytuacji wymagało dodatkowych czynności – należało skontaktować się z infolinią banku bądź zalogować do serwisu bankowości internetowej iPKO. Od listopada proces został skrócony, a w większości przypadków problem rozwiążemy kilkoma kliknięciami w telefonie.
około min czytania

Błędny PIN, brak środków na koncie czy przekroczony limit na karcie to najczęstsze powody odmowy płatności kartą w sklepie lub internecie. Od teraz klienci PKO Banku Polskiego otrzymują powiadomienie o przyczynie odrzucenia transakcji kartą natychmiast – w aplikacji mobilnej IKO. Z wiadomości w IKO, którą otrzyma klient, w prosty sposób można zostać przekierowanym np. do zmiany numeru PIN bądź podwyższenia limitu na karcie.

Powoli wchodzimy w okres przedświątecznych wyprzedaży. Jako bank chcemy, aby nasi klienci mogli w szybki sposób zrobić zakupy np. online, a jeśli pojawi się problem przy płatności – od razu poznać przyczynę odmowy. W takiej sytuacji można natychmiast zareagować i dzięki aplikacji mobilnej IKO rozwiązać problem od ręki. To już kolejne ułatwienie dla klientów PKO Banku Polskiego, które pojawiło się w ostatnim czasie w kanałach zdalnych. Pracujemy nad dodatkowymi funkcjami w zakresie natychmiastowego informowania klientów o powodach odrzucenia transakcji – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.

Jedną z najczęstszych przyczyn odrzucenia karty jest podanie błędnego numeru PIN. W tej sytuacji klient natychmiast otrzymuje informację w aplikacji mobilnej IKO o przyczynie problemu wraz z instrukcją, jak należy postępować. Jednym kliknięciem zostaje przekierowany do miejsca, w którym w łatwy sposób zmieni numer PIN karty.

Podobną sytuację mamy podczas przekroczenia limitu na karcie debetowej lub kredytowej. Klient otrzymuje powiadomienie o przyczynie problemu z informacją, który limit został przekroczony (wypłaty gotówki, płatności bezgotówkowych czy internetowy) oraz zostaje przekierowany do zmiany limitów dla karty.

Karta może zostać również zablokowana po wielokrotnym podaniu błędnego numeru PIN. Wówczas taka blokada dla karty debetowej działa do końca dnia. Od listopada razem z powiadomieniem o przyczynie odrzucenia karty klient otrzymuje przycisk przekierowujący go do odpowiedniego ekranu zmieniającego PIN dla karty.

Kiedy na koncie lub karcie kredytowej jest za mało środków, aby zrealizować transakcję, wtedy klient także otrzymuje informację zwrotną razem z linkiem, pod którym w szybki sposób można sprawdzić stan środków na koncie.

Osoby, które nie korzystają z aplikacji mobilnej IKO, otrzymają SMS z wiadomością o przyczynie odrzucenia karty dla przekroczonego limitu karty przy płatnościach w internecie.

Wyżej wymienione przypadki to najczęstsze powody odrzucenia płatności kartą debetową lub kredytową wśród klientów. PKO Bank Polski pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami ułatwiającymi korzystanie z kart.