„PKO Płacę później” dla klientów PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski, w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie klientów finansowaniem płatności za zakupy w formule "kup teraz, zapłać później", wprowadza usługę „PKO Płacę później”.
około min czytania

Usługa jest stopniowo udostępniana klientom. Osoba korzystająca z „PKO Płacę później” będzie mogła zrobić zakupy w ramach określonego przez bank limitu i spłacić je po 30 dniach - pieniądze automatycznie zostaną pobrane z rachunku w PKO Banku Polskim. Rozwiązanie będzie dostępne we wszystkich sklepach w Polsce i na świecie akceptujących BLIKA (internetowych i stacjonarnych) oraz w sklepach internetowych przy wyborze metody płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link). To pierwsza taka usługa wprowadzana samodzielnie przez bank w Polsce.

Obsługa „PKO Płacę później” jest prosta i przyjazna dla klientów. W serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO przy aktywacji tej usługi wszystkie pola z danymi wypełniane będą automatycznie, klient powinien tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację.

Wprowadzenie przez PKO Bank Polski rozwiązania z zakresu płatności odroczonych „PKO Płacę później” jest kolejnym krokiem w cyfrowym rozwoju naszej oferty i spełnieniem oczekiwań klientów, którzy cenią sobie wygodę oraz intuicyjną dostępność produktów i usług bankowych. Dostarczamy polskim rodzinom atrakcyjne i bezpieczne narzędzie zapewniające natychmiastowe finansowanie ich potrzeb. To bardzo użyteczne rozwiązanie, dzięki któremu można zrobić zakupy i jednocześnie nie obciążać swojego domowego budżetu, dopóki nie zyska się pewności, że zamówienie spełnia oczekiwania. Jednocześnie PKO Bank Polski jako największy bank w Polsce i lider innowacyjnych rozwiązań, wpisując się w światowe trendy rynku e-commerce, wyznacza tu standardy rynkowe - jest pierwszym bankiem w Polsce oferującym takie własne rozwiązanie i jednym z nielicznych na świecie z ofertą typu „buy now, pay later”. Zapraszamy przedstawicieli branży e-commerce do udziału w tym projekcie – podkreśla Paweł Gruza, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego kierujący pracami Zarządu.

Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to obecnie 1000 zł. W pierwszej kolejności będzie udostępniona możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów po stronie klienta (jeżeli dokona spłaty w ciągu tych 30 dni).
 
Aby aktywować usługę w aplikacji IKO lub serwisie iPKO wystarczy kliknąć w komunikat o „PKO Płacę później”, przeczytać i zaakceptować regulamin oraz oświadczenia, następnie bank pokaże propozycję limitu - to kwota, do wysokości której klient może płacić za swoje zakupy w ramach usługi. Na koniec klient potwierdzi aktywację usługi narzędziem autoryzacji. Usługę można też aktywować podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale. Aby skorzystać z usługi w sklepie internetowym należy wybrać BLIK lub „Płacę z iPKO” jako metodę płatności i skorzystać z kafelka „PKO Płacę później”. W sklepie stacjonarnym – płacąc BLIKIEM przy potwierdzeniu transakcji na smartfonie należy wybrać i zatwierdzić „PKO Płacę później” w aplikacji IKO.
 
Klient będzie miał 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”, gdy spłata zostanie dokonana usługa znów zacznie automatycznie działać. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji IKO i serwisie iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.
 
Korzyści z używania „PKO Płacę później”:
  • wygoda – usługa jest dostępna w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO, które klient dobrze zna; nie musi zakładać dodatkowych kont w innych aplikacjach czy serwisach,
  • automatyczna spłata – klient nie musi pamiętać o dacie spłaty, odpowiednia kwota za zakupy jest pobierana automatycznie po 30 dniach ze wskazanego w czasie aktywacji rachunku,
  • brak opłat – klient nie płaci oprocentowania oraz innych kosztów związanych z udzieleniem lub spłatą limitu na czas; robi zakupy nawet gdy nie ma wystarczającej kwoty na swoim koncie,
  • łatwy dostęp – usługa jest dostępna we wszystkich kanałach bankowych, czyli w aplikacji mobilnej IKO, serwisie internetowym iPKO, można ją też aktywować w dowolnym oddziale banku oraz na infolinii,
  • szeroka sieć sklepów – metoda płatności jest dostępna zarówno w sklepach internetowych jak i stacjonarnych, zakupy w sklepie stacjonarnym klient może zrobić korzystając z BLIKA, w sklepie internetowym korzystając z „Płacę z iPKO” lub BLIKA (nie ma możliwości płatności „PKO Płacę później” w przypadku transakcji BLIK wykonywanych w trybie automatycznego potwierdzania).
Usługa „PKO Płacę później” będzie rozwijana, w kolejnym etapie bank udostępni możliwość rozkładania transakcji na płatne raty, klient będzie podejmował taką decyzję świadomie, o wszelkich kosztach zostanie jasno poinformowany, a oprocentowanie będzie rynkowo konkurencyjne w porównaniu z innymi tego typu usługami.
 
Więcej szczegółów na stronie internetowej: https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/pko-place-pozniej/

Piotr Wardziak
ekspert w PKO Banku Polskim