Ubezpieczenia komunikacyjne

Zależy nam, żeby wachlarz produktów był szeroki i elastyczny. Nasi doradcy w oddziałach i agencjach znają potrzeby i oczekiwania klientów banku. Szacujemy, że wśród nich jest ok. 4,5 mln posiadaczy aut, których chcemy zachęcić do skorzystania naszej oferty – mówi w Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
około min czytania

Ubezpieczenia komunikacyjne można od września kupić w placówkach PKO Banku Polskiego. Ta nowość w ofercie PKO to dla wielu niespodzianka. Skąd pomysł na uruchomienie oferty?

Jesteśmy innowacyjnym bankiem, który chce być blisko swoich klientów, dostarczając im wartościowe i kompleksowe rozwiązania. Naszym celem jest, aby klienci wygodnie, w jednym miejscu, mogli załatwić wszystkie swoje sprawy finansowe. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom wprowadziliśmy ubezpieczenia komunikacyjne, produkty „pierwszej potrzeby”, które stanowią ponad połowę rynku ubezpieczeń majątkowych w Polsce. Zależy nam, żeby wachlarz produktów był szeroki i elastyczny. Nasi doradcy w oddziałach i agencjach znają potrzeby i oczekiwania klientów banku. Szacujemy, że wśród nich jest około 4,5 mln posiadaczy aut, których chcemy zachęcić do skorzystania naszej oferty. 

Czy oferowane ubezpieczenia są polisami towarzystw ubezpieczeniowych z Grupy PKO?

Do współpracy zaprosiliśmy pięć towarzystw spoza naszej grupy kapitałowej: AXA Ubezpieczenia, Compensa (z marką Benefia), Generali (z marką Proama), InterRisk i Link4, które przygotowały ujednoliconą ofertę w zakresie OC z Zieloną Kartą, Autocasco oraz NNW. Natomiast PKO Towarzystwo Ubezpieczeń przygotowało ofertę assistance. Polisy Auto Casco, NNW, Zielona Karta różnych firm – co jest unikalne na rynku – są jednakowe pod względem zakresu ubezpieczenia, procesu sprzedaży w placówce banku, jak i dokumentacji. Ubezpieczenie OC jest regulowane ustawowo, zatem identyczne u wszystkich ubezpieczycieli. Czynnikiem różnicującym poszczególne ubezpieczenia jest cena – każde towarzystwo przedstawia składkę wyliczoną na podstawie własnej taryfy. Dzięki temu klienci mają możliwość porównania ceny w bardzo krótkim czasie. Nie muszą bowiem koncentrować się na różnicach produktowych. W przypadku AC proponujemy trzy warianty, w tym jeden obejmujący auta nawet 15-letnie. Dzięki temu każdy klient znajdzie odpowiedź na swoje potrzeby. 

Zaletą naszej oferty jest również to, że klient może dokonać wyboru OC u innego ubezpieczyciela, a AC u innego. W ten sposób może uzyskać najkorzystniejszą cenę. 

Polisy komunikacyjne można kupić w wielu miejscach. Rynek dystrybucji tych ubezpieczeń jest nasycony. Czym PKO Bank Polski chce przyciągnąć potencjalnych nabywców?

Oferta PKO Banku Polskiego przede wszystkim daje klientom możliwość porównania ceny ofert różnych ubezpieczycieli w bardzo krótkim czasie – bez konieczności analizy różnic między poszczególnymi ubezpieczeniami. Dzięki zunifikowanej ofercie każdy produkt jest jednakowy, zatem klient może skoncentrować się na cenie. Ponadto ma możliwość konfiguracji pakietu według własnych preferencji, czyli wybrać OC z innej firmy, a AC z innej płacąc jednym przelewem. Dzięki temu może zyskać niższą łączną składkę za pakiet ubezpieczeń.

Dodatkowo AC, NNW oraz assistance przygotowane zostały w trzech wariantach – każdy klient może wybrać optymalny zakres ochrony. 

Oferta dostępna jest dla klientów Banku, ale już w najbliższym czasie planujemy umożliwić skorzystanie z niej każdemu, bez względu na to, czy z nami „bankuje”, czy nie. Liczymy, że będzie to jednocześnie argument do rozpoczęcia współpracy w ramach usług bankowych. 

Czy Bank przewiduje możliwość rozszerzenia oferty o kolejne firmy ubezpieczeniowe?

Aktualnie koncentrujemy się na udostępnieniu oferty w naszych kanałach zdalnych: IKO i iPKO oraz doskonaleniu procesu obsługi. Nie wykluczamy rozszerzenia oferty o kolejne towarzystwa ubezpieczeniowe. 

Eksperci rynku ubezpieczeniowego twierdzą, że klienci najchętniej kupują polisy słuchając podpowiedzi agentów ubezpieczeniowych. Czy doradcy bankowi mogą ich zastąpić?

Doradcy w naszych oddziałach i agencjach to profesjonaliści w zakresie całego rynku finansowego. Posiadają wiedzę i umiejętności odnoszące się do produktów bankowych i ubezpieczeniowych. Mając doskonałe relacje z klientem, znając jego potrzeby i oczekiwania, potrafią przygotować rozwiązanie, które jest optymalne z punktu widzenia potrzeb i korzystne finansowo. 

Czy zatem możemy oczekiwać wzrostu znaczenia banków jako dystrybutorów polis ubezpieczeniowych?

Sposób sprzedaży, który proponujemy w placówkach Banku, jest pionierski i zakładamy, że w przyszłości może być kierunkiem dla innych instytucji finansowych. Znaczenie banków jako dystrybutorów ubezpieczeń zapewne będzie rosło i jednocześnie ewoluowało. Wielkości i zasięg naszych kanałów sprzedaży: sieci tradycyjnych placówek oraz kanałów zdalnych – serwisu internetowego i aplikacji mobilnej – daje ogromne możliwości dotarcia do klienta z kompleksowym rozwiązaniem i we właściwym czasie. To nasza wielka przewaga konkurencyjna na rynku, który jest bardzo obiecujący. 

Trzeba mieć na uwadze, że rosnąca z roku na roku zamożność społeczeństwa będzie się stopniowo przekładać na rosnący popyt na ubezpieczenia. PKO Bank Polski będzie – tak jak dotychczas – trzymał rękę na pulsie i dostosowywał ofertę do rosnących potrzeb rynku nie tylko w zakresie produktów i usług bankowych, ale także ubezpieczeniowych. 

Rozmawiał
Grzegorz Culepa