Gżegżółka i cyberbezpieczeństwo. Startujemy z dyktandem szczebrzeszyńskim
Jak przypominać o zasadach bezpieczeństwa online w nietypowy sposób? Nasz bank ma na to sposób – interaktywne dyktando. 2025-01-15Nie trzeba być naszym klientem, aby wziąć w nim udział. Na chętnych czekają planszówki „Ojczysty” do wygrania.
Dyktando szczebrzeszyńskie PKO Banku Polskiego to:
- 3 wersje do wyboru,
- edukacja i zabawa – historie dyktand opowiadają, jak dbać o swoje cyberbezpieczeństwo,
- narzędzie dostępne dla każdego w każdym wieku – sprawdzić swoją wiedzę mogą zarówno dzieci, jak i rodzice,
- szansa na wygranie 1 z 50 gier planszowych – wystarczy odpowiedzieć na pytanie konkursowe do końca lutego 2025 r.
Edukacja po nowemu
Historie, które przekazujemy w dyktandach bazują na prawdziwych metodach, których używają cyberoszuści. W nietypowy sposób uwrażliwiamy więc na to, że warto wybierać mądrze – nie tylko poprawną formę zapisu gżegżółki, ale też gdzie i w co klikamy. Uczymy jak nie dać się oszukać w internecie, niezależnie od wieku – mówi Justyna Białowąs, dyrektorka Biura wsparcia komunikacji i prostego języka w PKO Banku Polskim i szefowa projektu PKO Prosto.
Interaktywne dyktando jest dostępne na stronie pkobp.pl/dyktando.
Przygotowaliśmy też gratkę dla osób, które kochają tradycyjne dyktanda i chcą sprawdzić się na piśmie. Mamy wersje audio naszych historii, które czyta Jarosław Boberek, dostępne dla każdego m.in. na YouTube. Połączenie językowych łamańców z głosem jednego z najbardziej lubianych polskich aktorów daje fenomenalny efekt – dodaje Justyna Białowąs.
Treści dyktand to wynik współpracy PKO Prosto z Festiwalem Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie. Nasz bank był mecenasem X edycji festiwalu, podkreślając w ten sposób swoją troskę o ojczysty język.
Prosty język w naszym banku
A co ma wspólnego gżegżółka z prostym językiem? – Na co dzień udowadniamy, że upraszczanie języka nie zubaża go. Po prostu z bogactwa języka wybieramy to, co sprzyja efektywnej, dostępnej komunikacji – zrozumiałe dla wszystkich słowa i zwroty, prostą składnię, krótkie zdania – tłumaczy Justyna Białowąs.
Nasz bank upraszcza swoją komunikację do klientów i pracowników na szeroką skalę. W banku działa 80-osobowy zespół ambasadorski, który dba o jasne i proste treści w swoich jednostkach. Ambasadorzy i ambasadorki zdobyli też certyfikaty Językowy znak jakości Fundacji Języka Polskiego, który potwierdza ich wiedzę i umiejętności.
Aplikacja, która pisze prosto – już jest. Zaawansowany model językowy – wkrótce
Na co dzień pracownicy banku mogą korzystać też z autorskiego narzędzia do upraszczania dokumentów czy e-maili – aplikacji PKO Prosto. Opracowane w banku narzędzie bazuje na sztucznej inteligencji i podpowiada, jak napisać treść prościej, żeby spełniała kryteria prostego języka.
Ale to nie wszystko. W naszym banku wystartował nowy projekt, który ma opracować inteligentne metody przetwarzania oraz analizy danych. Unikalne systemy, które rozpoznają i przewidują potrzeby klientów, wykorzystają zaawansowane neuronowe modele języka polskiego. Rozwiązanie będzie dostosowane specjalnie do specyfiki bankowej: w voicebotach, chatbotach, infolinii, a także w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO.