100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Koniecpolu
Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Koniecpolu rozpoczął działalność 1 lipca 1992 r. Miejsce dla placówki w tym mieście znalazł dyrektor Oddziału 2 w Częstochowie. 2019-05-31Siedziba Oddziału 1 początkowo znajdowała się w dużym, dwupiętrowym budynku zlokalizowanym poza głównym rynkiem miasta. W samo jego centrum trafiła w 2005 r. i funkcjonuje tam do dziś.
Placówka obsługuje klientów w różnym wieku – od dzieci po osoby starsze. Jak zauważają pracownicy, obecnie klienci są o wiele bardziej wymagający niż przed laty, oczekując nowoczesnego i indywidualnego podejścia, kompleksowych rozwiązań oraz wachlarza możliwości. Są dobrze zorientowani w ofertach innych banków i zjawiają się w oddziale PKO Banku Polskiego, by uzyskać dla siebie jak najlepsze warunki.
– Jesteśmy bankiem, który obsługuje klienta detalicznego oraz firmy, w większości zlokalizowane w gminie Koniecpol. Dla nas, pracowników, klient jest najważniejszy, dlatego obsługujemy go zgodnie ze standardami, jakie obowiązują w całym PKO Banku Polskim. Nasza oferta jest bardzo szeroka, dlatego pracownicy starają się, aby klienci w jak największym stopniu byli zaznajomieni z produktami, korzystali z aplikacji mobilnej IKO oraz serwisu iPKO – zauważa Anna Wątor, dyrektor Oddziału 1.
Najlepszą reklamą dla oddziałów takich jak ten w Koniecpolu są rekomendacje usług przekazywane przez klientów rodzinie i znajomym. – W tak małych miejscowościach osoby poszukujące banku zazwyczaj stawiają na placówki polecane im przez najbliższych. To nie liczba dostępnych usług, jakość aplikacji czy oprocentowanie konta są najważniejsze, chociaż gdy przychodzi do negocjacji umów, klienci bardzo chętnie poznają warunki naszych usług. Bardzo istotne jest zdanie przyjaciół, znajomych czy rodziny. Działa to zarówno w przypadku klientów detalicznych, jak i firmowych – podkreśla dyrektor oddziału.
– Wszystkie zawiłości posiadania i korzystania z naszych usług nie stanowią dla klientów żadnego problemu, gdyż bliskie relacje, które łączą ich z naszymi pracownikami, wpływają na jakość komunikacji i zwiększają śmiałość w zadawaniu pytań. Znaczna część klientów to osoby dobrze znane naszym pracownikom- wszak Koniecpol to mała miejscowość – dodaje Anna Wątor.
Oddział obsługuje średnio ponad 100 klientów dziennie. Są to osoby, które cenią sobie pomoc pracowników Banku i chętnie przychodzą do placówki, aby osobiście załatwiać swoje bankowe sprawy.
Bartłomiej Pobocha