100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 w Bolesławcu

Już od 58 lat oddział PKO Banku Polskiego w Bolesławcu troszczy się o finanse mieszkańców, wspiera lokalne firmy oraz inwestycje samorządowe. A pracownicy angażują się w wydarzenia ważne dla lokalnej społeczności, m.in. w akcje charytatywne.
około min czytania

Blisko 40-tysięczny dolnośląski Bolesławiec kojarzony jest przede wszystkim jako stolica polskiej ceramiki użytkowej, znanej i cenionej w kraju i na świecie. Jednak w mieście i okolicach prężnie rozwijają się także inne branże, m.in. budowlana, motoryzacyjna oraz usługi takie jak handel, transport, gastronomia czy ubezpieczeniowa. Przedsiębiorstwa to ważna grupa klientów bolesławieckiej placówki PKO Banku Polskiego.

Bank pierwszego wyboru

Oddział z powodzeniem rywalizuje z konkurencją o klienta z tego obszaru. – Od wielu lat realizujemy strategię „banku pierwszego wyboru” dla bolesławieckich przedsiębiorców – mówi Stanisław Kamiński, dyrektor „Jedynki”. Ta aktywność jest doceniania nie tylko wewnątrz Banku. Zaowocowała trzykrotnym zdobyciem nagrody w konkursie „Bank przyjazny dla przedsiębiorców” organizowanym przez Krajową Izbę Gospodarczą i Polsko-Amerykańską Fundację Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. – Staramy się sprostać oczekiwaniom każdego przedsiębiorcy. MSP obsługujemy we własnym zakresie, a w przypadku większych firm ściśle współpracujemy z jednostkami Bankowości Przedsiębiorstw i Korporacyjnej – zapewnia dyrektor Kamiński. Dodaje, że w tym biznesie w ostatnich latach znaczna część transakcji dotyczy finansowania przedsięwzięć deweloperskich. – Po ośrodku wrocławskim, realizujemy w regionie najwięcej tego typu transakcji – wyjaśnia. – Już od 58 lat wspieramy rozwój Bolesławca. Obecna doceniana przez mieszkańców i turystów estetyczna zabudowa miasta została zrealizowana przy wykorzystaniu kredytów „Nasz remont” udzielanych wspólnotom i spółdzielniom mieszkaniowym przez nasz oddział.

Dobre relacje i zaufanie

Także klienci indywidualni cenią sobie współpracę z Oddziałem 1 PKO Banku Polskiego w Bolesławcu. Na lokalnym rynku to najdłużej czynna placówka bankowa z obsługą kasową i doradczą, co zachęca mieszkańców do korzystania z jej usług. Ale oczywiście najważniejsze są wysokie standardy obsługi, utrzymywanie dobrych relacji z klientami i budowanie zaufania. Pozwala to zdobywać klientów nawet spoza podstawowego obszaru działania.  – Warto dodać, że w obsłudze klientów indywidualnych działalność oddziału wspiera sieć pięciu aktywnych agencji – mówi Stanisław Kamiński.

26-osobowa załoga bolesławieckiej placówki to pracownicy, którzy potrafią wsłuchiwać się w potrzeby klientów i poszukiwać rozwiązań najlepiej odpowiadających na indywidulane potrzeby. – Najważniejsze są długotrwałe relacje z klientami, budowane w oparciu o szacunek dla każdego, zaangażowanie, profesjonalizm oraz elastyczność działań. Zadowolenie klientów i to, że przy udziale PKO Banku Polskiego chcą realizować swoje inwestycje firmowe oraz mieszkaniowe, rozwijać własny biznes, spełniać indywidualne marzenia czy też powierzać nam swoje oszczędności, to motor naszego działania – zapewnia Edyta Kanikowska, kierownik zespołu multibiznesowego.

Przyznaje, że praca w oddziale jest pełnawyzwań i wymaga dużego zaangażowania, ale jednocześnie daje ogromną satysfakcję i zadowolenie. Podkreśla, że dla dobrej współpracy zespołu ważne jest pozytywne nastawienie, wzajemna serdeczność, uśmiech, wola walki oraz konsekwentne dążenie do celu. Cieszy się, że zespół, którym kieruje, osiąga bardzo dobre wyniki i może pochwalić się nagrodami wewnątrzbankowymi m.in. Sięgnij po więcej, PKO Leasing, Kwartał z Wiedzą z PKO TFI, Akademia Jakości Kredytów Hipotecznych.  

Krzysztof Russ, starszy doradca, podkreśla, że najskuteczniejsza droga do osiągnięcia sukcesu to ciężka i systematyczna praca, a łatwiej jest nią podążać, jeśli się lubi pracę z klientem. Ważne też, aby mieć swój sposób na „zresetowanie” się po pracy. Jemu zrelaksować się po trudnych rozmowach z klientami pomaga muzyka. – Dzięki niej przed każdym następnym spotkaniem jestem bardzo pozytywnie nastawiony – zapewnia. W swojej pracy ceni sobie możliwość ciągłego rozwoju zawodowego i zdobywania nowych kompetencji.

Pracownicy oddziału w Bolesławcu chętnie podnoszą swoje kwalifikacje, m.in. korzystając z oferowanych przez Bank szkoleń. Szczególnie aktywna jest Marta Boguszewska – kierownik obsługi klienta, która systematycznie uczestniczy zarówno w bankowych projektach „Program rozwoju talentów”, „Akademia menadżera”, czy najnowszy cykl „Zgrani w kadrze”, jak i w zewnętrznych m.in. „First time manager”, prowadzonym we współpracy z Harvard Business Review. Natomiast dyrektor oddziału kończy studia MBA w Polsko-Amerykańskiej Szkole Biznesu we Wrocławiu.

Nie tylko praca

Działalność zawodowa nie wyczerpuje aktywności pracowników. Zespół chętnie uczestniczy w akcjach charytatywnych. Zorganizowano m.in. akcję wsparcia dla wychowanków domu dziecka w Bolesławcu, zbiórkę materiałów szkolnych dla dzieci z kresów szkolnych. Reprezentacja placówki brała udział w Biegu Charytatywnym PKO.

Pracownicy oddziału starają się aktywnie spędzić czas wolny, często wspólnie lub reprezentując Bank w zawodach sportowych. Krzysztof Russ brał udział w rozgrywkach piłki nożnej, a Stanisław Kamiński trzykrotnie startował w zawodach narciarskich dla pracowników PKO Banku Polskiego w Krynicy Górskiej, zdobywając drugie miejsce w konkursie indywidualnym. Panowie grają w siatkówkę, a Panie ćwiczą zumbę czy aerobik. Załoga chętnie uczestniczy we wspólnych wyjazdach integracyjnych. – Trzon naszego zespołu to wieloletni, zaangażowani i kompetentni pracownicy. Nowi pracownicy mogą czerpać z ich doświadczeń, a jednocześnie wnoszą spontaniczność i nowe spojrzenie – mówi dyrektor Kamiński. Dodaje, że to dla niego wielka satysfakcja, że może pracować z takim zespołem. 

Najbliższa przyszłość i oczekiwana zmiana to planowane przeniesienie działalności do nowej siedziby. – Liczymy na to, że w nowej siedzibie nasi klienci uzyskają komfortową i nowoczesną obsługę na miarę XXI wieku i transformacji cyfrowej, realizowanej w Banku. Bardzo się cieszymy i niecierpliwie oczekujemy na ten moment – dodaje Stanisław Kamiński.

Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego