100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 w Białymstoku

Największy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
około min czytania

– Obsługujemy klientów nawet z odległych zakątków miasta oraz okolicznych miejscowości. Niektórzy odwiedzają nasz oddział po prostu przy okazji spaceru Rynkiem Kościuszki. Bardzo się z tego cieszymy! – mówi Jerzy Potoczek, dyrektor Oddziału 1 w Białymstoku, placówki, która już od 73 lat troszczy się o finanse mieszkańców miasta. 

Pięknie odrestaurowana kamienica, w której ulokowana jest „Jedynka”, przyciąga wzrok turystów i jest ozdobą białostockiego rynku. Jednak rozwiązania zastosowane wewnątrz są na wskroś nowoczesne, odpowiadają potrzebom współczesnego klienta i zapewniają komfort pracy liczącemu 40 osób zespołowi. 

Klienci chętnie korzystają z bankomatu, wpłatomatu i wrzutni. Ci, którzy potrzebują pomocy doradcy, czekają na swoją kolei na wygodnych kanapach, gdzie mogą korzystać z bankowego bezpłatnego WiFi. Klienci bankowości osobistej są przyjmowani w osobnych pokojach, co daje im komfort i poczucie bezpieczeństwa.

Rynkowy lider

Mimo dużej konkurencji, Oddział 1 w Białymstoku niezmiennie odnosi sukcesy we wszystkich liniach biznesowych. – Produkty oferowane przez poszczególne banki nie różnią się od siebie aż tak znacznie. Dlatego z konkurencją wygrywamy dzięki profesjonalizmowi naszych pracowników, umiejętności budowania dobrych relacji z klientem i tworzenia atmosfery, która zachęca do współpracy właśnie z naszym oddziałem – uważa dyrektor Potoczek.

Szczególnie mocną pozycję na rynku oddział ma w segmencie finansowania nieruchomości, czyli tu, gdzie klient musi podjąć poważną decyzję wpływającą na kilkanaście, a czasem kilkadziesiąt lat jego życia. W opinii dyrektora, to efekt komfortu, jaki daje powierzenie finansowania inwestycji największemu bankowi, instytucji z długoletnią tradycją, a jednocześnie nowoczesnej i bezpiecznej, jaką jest PKO Bank Polski. Z drugiej strony to także wynik rekomendacji i polecania usług doświadczonych doradców Banku. Ogromne znaczenie ma również wieloletnia, dobra współpraca z pośrednikami.

Najlepsze praktyki

Pracownicy „Jedynki” podkreślają, że ich dobrym relacjom z klientami i współpracownikami sprzyja to, że po prostu lubią swoją pracę i innych członków zespołu. – Najbardziej cenię sobie wspaniałą atmosferę i to, że mogę zawsze liczyć na wsparcie moich koleżanek i przełożonych. To przekłada się na mój sukces zawodowy – twierdzi Helena Prokopiuk, kierownik zespołu obsługi klienta.

Agnieszka Mańkowska, doradca, p.o. kierownik zespołu multibiznesowego, także ceni przyjacielskie relacje z członkami zespołu, dodaje, że dobra atmosfera zachęca do otwartości na zmiany i do podejmowania ryzyka, jakie niosą ze sobą nowe wyzwania. Profesjonalna obsługa owocuje zaufaniem, którym klienci obdarzają doradcę. – A to jest podstawa osiągania dobrych wyników w pracy – podkreśla Izabela Młodzianowska, doradca Platinium w zespole bankowości osobistej.

Dyrektor Potoczek jest przekonany, że klienci bardzo dobrze wyczuwają, w jakiej atmosferze pracują doradcy i to zdecydowanie przekłada się na wyniki sprzedażowe. Podkreśla, że jednym z atutów placówki jest grono doświadczonych i wieloletnich doradców, którzy lubią pracę z klientem, a dobre praktyki i wzorce zachowania w tym zaangażowanie w pracę, dążenie do ciągłego poszerzania wiedzy i podnoszenia kompetencji przekazują młodszym kolegom i koleżankom.

Według Heleny Prokopiuk w pracy doradcy kluczowe jest indywidualne podejście do każdego klienta, dyspozycyjność oraz aktywny kontakt telefon, mail czy wysłanie kartki świątecznej. Anna Kmieć, kierownik zespołu bankowości osobistej, dodaje prostą – jej zdaniem – ale bardzo skuteczną receptę: – Obsługuj klienta tak, jak sam chciałbyś być obsłużony. I nie zapominaj o uśmiechu. Ludzie lubią współpracować z osobami pozytywnie nastawionymi. Efekt? Zadowolony klient nie tylko wraca, ale i poleca nas swoim znajomym.

Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim