Oddział 12 w Poznaniu po metamorfozie

Oddział 12 PKO Banku Polskiego w Poznaniu po niemal 30 latach działalności zmienił swoje wnętrze.
około min czytania

Cała przestrzeń została tak zaprojektowana, aby wszyscy klienci mogli korzystać z placówki na poziomie parteru. To ułatwienie dla osób starszych, ze specjalnymi potrzebami czy rodziców z małymi dziećmi. 

Modernizując nasze oddziały koncentrujemy się na nowoczesnych rozwiązaniach, które możemy zaoferować naszym klientom. Zwłaszcza przy placówkach, które działają od wielu lat na lokalnym rynku, doceniamy to, że klienci są z nami od pokoleń. Staramy się, aby za profesjonalną obsługą i dopasowaną ofertą szła nowa, elegancka przestrzeń. Bierzemy pod uwagę również to, że nasi klienci coraz częściej wybierają zdalne sposoby kontaktu z bankiem, dlatego chętnie edukujemy i pokazujemy im, jak korzystać z cyfrowych rozwiązań, które ułatwiają codzienne bankowanie. Ostatnie lata to czas transformacji sieci placówek naszego banku, w tym unowocześniania, zmian w lokalizacji niektórych oddziałów na atrakcyjniejsze biznesowo oraz koncentracji na hybrydowym modelu obsługi – podkreśla Ewa Przybył, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego w Poznaniu.

Pierwsze wrażenie po wejściu? Jest przestronnie, nowocześnie, ekologicznie i elegancko, są jasne kolory, donice z kwiatami, a zamiast papierowych plakatów i ulotek - ekran z informacjami o działaniu oddziału i ofercie banku. Jest też kącik, w którym dzieci mogą się bawić podczas gdy rodzice załatwiają, nudne dla maluchów,  bankowe sprawy.

Zarówno mnie, jak i mój zespół bardzo cieszy zmiana, która tutaj zaszła. Jestem pewna, że obsługa klientów, którzy już nam zaufali pozostanie na niezmienionym, wysokim poziomie, a jednocześnie będziemy pracować nad pozyskaniem nowych klientów, zarówno indywidualnych, jak i małych i średnich firm. Nowa przestrzeń nam to ułatwi  – podkreśla Sylwia Chamczyk-Michalak, dyrektor Oddziału 12 PKO Banku Polskiego w Poznaniu.

W Oddziale 12 PKO Banku Polskiego w Poznaniu pracuje 12 doradców. W oddziale wdrożony został nowy model obsługi klientów biznesowych w pokojach spotkań. Przy placówce można skorzystać z bankomatu z funkcją wpłatomatu przez całą dobę. Dla usprawnienia obsługi placówkę wyposażono w system kolejkowy i samoobsługowe stanowisko internetowe. Wnętrze zostało ocieplone fototapetą przedstawiającą urokliwy park miejski nawiązujący do miejsc wypoczynku mieszkańców dzielnicy Wilda.

Zadbaliśmy również o to, aby spotkania z naszymi klientami odbywały się w dyskretnej, komfortowej atmosferze, co pozytywnie wpływa na budowanie relacji – wszystkie spotkania będą odbywały się w pokojach spotkań – dodaje dyrektor oddziału.

Modernizacja oddziału wynika ze zmieniających się potrzeb i preferencji klientów, którzy coraz częściej wybierają kanały zdalne (bankowość elektroniczną i aplikację mobilną oraz bankomaty i wpłatomaty) do kontaktu z bankiem. PKO Bank Polski od lat obserwuje ten trend wśród swoich klientów. Bank systematycznie cyfryzuje większość procesów. Ostatnie lata to czas transformacji sieci, w tym unowocześniania placówek, zmian lokalizacji niektórych oddziałów na atrakcyjniejsze biznesowo oraz koncentracji na hybrydowym modelu.

Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Właściciele PKO Konta dla Młodych mają darmowe konto, bezpłatne są również wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie.

 

Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! –  to tylko część możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafiają na konto odbiorcy. Klienci banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO (bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce), jak również z aplikacji mobilnej IKO, którą można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych może to zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem.