PKO Bank Polski Etyczną Firmą 2018

PKO Bank Polski został laureatem 5. edycji konkursu o tytuł Etycznej Firmy. Doceniono praktyki dotyczące uczciwego prowadzenia biznesu z poszanowaniem norm etycznych oraz systemowe podejście do wzmacniania kultury organizacyjnej zgodnej z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Dla PKO Banku Polskiego to kolejne wyróżnienie w tym konkursie.
około min czytania

– Jesteśmy organizacją, która stale się uczy i doskonali codzienną współpracę. Niezwykle pomocne w kształtowaniu naszej kultury są bankowe wartości oraz Kodeks Etyki Banku. Niezmienne istotne są dla nas wartości, którymi się kierujemy: wiarygodność, satysfakcja klienta, ciągłe doskonalenie oraz przedsiębiorczość. Z kolei zasady dotyczące naszych wzajemnych relacji, sposobu postępowania wobec klientów oraz naszego funkcjonowania w otoczeniu biznesowym i społecznym zostały zapisane w Kodeksie Etyki Banku. Mimo dynamiki na rynku zależy nam na zapewnieniu pracownikom poczucia bezpieczeństwa i stabilności. Służy temu wzajemny szacunek, dobra współpraca, perspektywy rozwoju oraz zapewnienie możliwości godzenia obowiązków zawodowych i rodzinnych – mówi Joanna Czarnecka, dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO Banku Polskim, która odebrała nagrodę.

PKO Bank Polski wyróżnia zdolność godzenia celów biznesowych ze społecznymi, wysokie standardy polityki personalnej, sposób komunikowania się z interesariuszami, a także misja i kierunek rozwoju, którego ważnym ogniwem jest etyka. Od 100 lat Bank odpowiedzialnie rozwija biznes, pozytywnie kształtując nawyki konsumenckie i świadomość społeczną. Cieszy się zaufaniem klientów i partnerów biznesowych, rozwija relacje z otoczeniem prowadząc działania na rzecz społeczeństwa i z jego udziałem, integruje naukę, przełomowe technologie oraz rewolucyjne rozwiązania. Bank jest też pożądanym pracodawcą, który w relacjach z pracownikami kieruje się przejrzystymi zasadami w zakresie ich praw i obowiązków.

Konkurs Etyczna Firma organizuje „Puls Biznesu” przy merytorycznym wsparciu PwC. Jego celem jest promocja firm, które w sposób systemowy prowadzą działania na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej na etyce.  

Agnieszka Skalska
specjalista w PKO Banku Polskim