PKO Bank Polski „Firma 100-lecia”
W rankingu „Lubię, bo polskie” Polskiego Radia, PKO Bank Polski został uhonorowany specjalną nagrodą „Firma 100-lecia”. Kapituła doceniła Bank za aktywny udział w rozwoju gospodarczym i społecznym kraju. Ponadto przyznała pierwsze miejsce za aplikację IKO w kategorii „Polski produkt innowacyjny”. 2018-11-29PKO Bank Polski od niemal stu lat świadczy usługi bankowe dla milionów Polaków, wspiera rozwój polskich przedsiębiorstw i samorządów, wpływa na wzrost gospodarczy kraju i jakość życia społecznego. Dla milionów rodaków pozostaje symbolem bezpieczeństwa finansowego i synonimem banku. Angażuje się w istotne dla Polski projekty inwestycyjne i cywilizacyjne. Wspiera instytucje kultury i rozwój społeczeństwa obywatelskiego.
– Nasi klienci – polskie rodziny i przedsiębiorstwa – od pokoleń udowadniają, że marka PKO kojarzy im się z jakością, zaufaniem i bezpieczeństwem, ale także z nowoczesnością i innowacjami. To w dużej mierze zasługa pracowników. Dzięki ich zaangażowaniu, w roku stulecia niepodległości, możemy być dumni z tego, że jesteśmy największym polskim bankiem – mówi Mieczysław Król, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest liderem technologicznym polskiego sektora bankowego oraz pionierem w dostarczaniu klientom bezpiecznego i prostego dostępu do usług administracji publicznej poprzez bankowość elektroniczną. Tempo i skala, na jaką klienci Banku zaczęli korzystać z tych udogodnień pokazują, że jest to właściwy kierunek rozwoju. Bank jako pierwszy zaadaptował technologię blockchain wykorzystywaną do potwierdzania autentyczności i niezmienności dokumentów wysyłanych drogą elektroniczną. Jest jednym z inicjatorów Chmury Krajowej. Spółka o tej nazwie będzie świadczyć kompleksowe usługi przechowywania i przetwarzania danych w modelu subskrypcyjnym. Bank zainicjował również współpracę największych polskich banków, zakończoną utworzeniem Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.
Autorska aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego – IKO – bije rekordy transakcyjności i popularności wśród klientów. Według brytyjskiego Retail Banker International, jest najlepszą na świecie. Klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie, a do IKO logują się już częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO. IKO przekroczyło właśnie rekordową liczbę 3 mln aktywnych aplikacji.
Organizatorem oraz inicjatorem rankingu ,,Lubię, bo polskie” jest Polskie Radio. Jego celem jest promowanie polskich produktów i usług, a także wspieranie rodzimych przedsiębiorstw, które są kołem zamachowym polskiej gospodarki.
Agnieszka Skalska
specjalista w PKO Banku Polskim