PKO Bank Polski partnerem „50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie”

Robert Lewandowski – napastnik Bayernu Monachium i kapitan reprezentacji Polski zwyciężył w tegorocznym rankingu „50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie”, tworzonym przez magazyn „Forbes” i firmę Pentagon Research. PKO Bank Polski jest partnerem merytorycznym rankingu.
około min czytania

Ranking „50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie” to coroczna próba oceny polskiego rynku sportowego oraz najważniejszych osób, które go tworzą (sportowców, trenerów, działaczy sportowych, przedsiębiorców, sponsorów czy dziennikarzy sportowych). Zestawienie tworzone jest przez magazyn ekonomiczny „Forbes” oraz firmę badawczą Pentagon Research. W 2020 r. ranking powstał na bazie analizy rozpoznawalności, wizerunku i medialności osób związanych z polskim sportem, a także w oparciu o ocenę 33-osobowej kapituły eksperckiej, złożonej m.in. ze specjalistów od marketingu i analityków rynku sportowego, akademików zajmujących się problematyką sportową czy byłych sportowców.

Drugi raz w historii najbardziej wpływowym człowiekiem w polskim sporcie został uznany Robert Lewandowski. Piłkarz ma za sobą najlepszy sezon w karierze.

Ranking pokazał siłę biznesu

W tegorocznym zestawieniu, przygotowanym w trakcie pandemii koronawirusa, wyraźnie widać dużą rolę przedsiębiorców, menedżerów i działaczy zaangażowanych w rozwój rynku sportowego. Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego, zajął wysoką 28. lokatę.

Jagiełło sport.jpg

Omówienie wyników rankingu zostało poprzedzone m.in. panelem dyskusyjnym na temat sponsoringu sportowego i promocji Polski poprzez sport w dobie pandemii.

W debacie transmitowanej na kanale YouTube Kanału Sportowego udział wziął Mariusz Chłopik, dyrektor Biura Ekstraklasy i Gamingu w PKO Banku Polskim. Pozostałymi uczestnikami byli: Patryk Felmet, dyrektor ds. marketingu w Grupie LOTOS; Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne; Maciej Sawicki, sekretarz generalny Polskiego Związku Piłki Nożnej i Tomasz Smokowski, dziennikarz sportowy, współtwórca Kanału Sportowego.

Mariusz Chłopik-nowy.png

– Dzięki temu, że następuje zmiana pokoleniowa, w związkach sportowych mogą być realizowane programy takie jak certyfikacja, budowa pierwszego ośrodka tenisowego etc. My musimy kibicować wszystkim, którym chce się coś robić w polskim sporcie. Mało osób chciało się tym zajmować na poważnie – mówił Mariusz Chłopik, dyrektor Biura Ekstraklasy i Gamingu.

Zachęcamy do obejrzenia całej debaty i transmisji z rankingu.

Debata:

Ranking:

Aleksandra Kalinowska
Ekspert w PKO Banku Polskim