Uważaj na telefoniczne próby podszywania się pod pracowników Banku

Ostrzegamy przed telefonami od nieznanych osób, które podają się za pracowników PKO Banku Polskiego, powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają do zainstalowania aplikacji na Twoim urządzeniu. Bądź ostrożny.
około min czytania

To może się przytrafić każdemu, bo cyberprzestępcy wykorzystują wszelkie możliwe okazje. Osoby, które podszywają się pod pracowników Banku mogą prosić o:

  • podanie poufnych danych;
  • pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport.

W rzeczywistości jednak oszuści chcą zdobyć dane do logowania się do bankowości elektronicznej i nasze narzędzie autoryzacyjne. Tak wyłudzonych danych można użyć do wykonania przelewu z naszego konta na nieznany rachunek.

Pamiętajmy!

PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujemy się do bankowości elektronicznej, żadnego dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza takiego, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.

Pracownik Banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).

Jeśli odbierzemy telefon od osoby podającej się za pracownika Banku i mamy wątpliwości, czy powinniśmy podawać kod z narzędzia autoryzacyjnego lub inne dane, warto skontaktować się z Bankiem. Zróbmy to także w każdym innym przypadku, w którym podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkamy się z sytuacją, która wyda się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi zaniepokojenie.