Warto opuścić strefę komfortu i podejmować nowe wyzwania

W XI edycji konkursu Telemarketer Roku reprezentanci PKO Banku Polskiego byli bezapelacyjnie najlepsi w kategorii Windykacja. Statuetkę odebrał Paweł Teska, wyróżnienie – Cezary Topczyłko, a w gronie finalistów znalazł się także Roland Pajda. Wszyscy są pracownikami Centrum Restrukturyzacji i Windykacji w Gdyni.
około min czytania
Na zdjęciu: Paweł Teska - laureat nagrody Telemarketer Roku 2019, Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Roland Pajda - finalista konkursu Telemarketer Roku 2019, Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Cezary Topczyłko - wyróżniony w konkursie Telemarketer Roku, Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni.

Jury konkursu, który jest jednym z ważniejszych wydarzeń w branży Contact Center, w kategorii Windykacja spośród 40 uczestników wybrało czwórkę finalistów, wśród których znalazło się aż trzech przedstawicieli PKO Banku Polskiego. Paweł Teska, Roland Pajda i Cezary Topczyłko w finałowym etapie mieli za zadanie przeprowadzić rozmowę na podstawie specjalnie przygotowanego scenariusza oraz autoprezentację podczas indywidualnego spotkania z jurorami. Statuetkę Telemarketera Roku 2019 wywalczył Paweł Teska, a Cezarego Topczyłko jury nagrodziło wyróżnieniem. 

Ciągły rozwój zawodowy

– Cieszę się, że moja codzienna praca została doceniona. A drugim ważnym powodem do zadowolenia z udziału w konkursie jest to, że promując stosowanie najlepszych praktyk i standardów buduje on pozytywny wizerunek branży windykacyjnej – mówi Paweł Teska.

W PKO Banku Polskim pracuje od 3 lat, od początku w monitoringu telefonicznym. Ten rok jest dla niego zawodowo bardzo udany. Niedawno otrzymał awans z młodszego specjalisty na specjalistę. – Mam nadzieję, że to dopiero początek mojej kariery zawodowej w banku – podkreśla z entuzjazmem. Jaki jest jego sposób na sukces? – Uważam, że najważniejsza jest umiejętność nawiązania kontaktu z ludźmi i chęć ich poznawania. Każda osoba jest inna i nie ma jednego sprawdzonego przepisu na rozmowę w tak trudnej dziedzinie, jaką jest windykacja – przekonuje

Dodaje, że ważne jest, aby rozmówca czuł się swobodnie, to stwarza szansę budowy porozumienia, które będzie satysfakcjonujące dla obu stron. Koleżankom i kolegom z banku, którzy chcieliby osiągać podobne efekty swojej pracy, radzi otwartość na nowe wyzwania. – Wyjście ze strefy komfortu może być trudne, ale warto podjąć ten wysiłek – zapewnia

Zdobywca wyróżnienia w konkursie – Cezary Topczyłko – od dwóch lat pracuje w PKO Banku Polskim. Zaznacza, że aby osiągnąć sukces w windykacji trzeba być empatycznym, pomocnym, stanowczym, a jednocześnie ugodowym. Podkreśla, że docenienie przez jury konkursu, to dla niego ogromna radość i wydarzenie, które dodało mu energii. To jednocześnie motywacja do dalszego rozwoju zawodowego w tej dziedzinie.

Dla finalisty konkursu – Rolanda Pajdy – już sam udział w rywalizacji był pasjonującą, pełną wyzwań przygodą i ciekawym sprawdzianem jego pracy przez niezależnych ekspertów. Od czterech lat pracuje w PKO Banku Polskim, ale z bankowością związany jest od 2008 r. Wciąż stara się podnosić swoje kompetencje, biorąc udział w wielu warsztatach i szkoleniach organizowanych przez Bank. Regularnie czyta bloga „Architekci Windykacji” i literaturę branżową – ostatnio pochłania go lektura książki „Czego nie zdradzą Ci najlepsi windykatorzy”. Tym, którzy marzą o sukcesie zawodowym radzi: Nie bójcie się wyzwań.

– Cała trójka osiągnęła ogromny sukces docierając do najwyższego etapu konkursu. Wielkie gratulacje! To efekt ich codziennej pracy oraz wysiłku, jaki włożyli w przygotowanie się do tej rywalizacji. Ważne było także wsparcie, jakie otrzymali od współpracowników. Wszystkim dziękuję!  – mówi Wojciech Kuryłek, dyrektor Centrum Restrukturyzacji i Windykacji.

Bez pasji ani rusz

Paweł, Cezary i Roland uważają, że w sukcesie zawodowym pomaga im posiadanie pozazawodowych pasji i umiejętność „zresetowania się” po pracy. Paweł Teska w wolnych chwilach chodzi na siłownię. Ma nadzieję za rok lub dwa wystartować w zawodach kulturystycznych. Uwielbia jeść, często z dziewczyną gotuje lub odwiedza restauracje serwujące kuchnie z różnych regionów świata. Bardzo go uspokaja spacer z ukochanym psem – Bekonikiem.

Cezary Topczyłko bardzo lubi sport, szczególnie siatkówkę. Ale ostatnio pochłonięty był pisaniem pracy magisterskiej, co także przyniosło mu sukces – II miejsce na ogólnopolskim konkursie prac magisterskich w kategorii międzynarodowe stosunki gospodarcze. 

Roland Pajda natomiast wolny czas najbardziej lubi spędzać z przyjaciółmi i... swoimi kotami o intrygujących imionach Gucci i Yoko. A od świata „odcina się” słuchając muzyki. 

Warto dodać, że to kolejny sukces konsultantów telefonicznych z gdyńskiego Centrum Restrukturyzacji i WindykacjiW ubiegłym roku jury konkursu doceniło Martę Nowaczkiewicz, a dwa lata temu Wojtka Eliminowskiego.

Ogólnopolski konkurs na najlepszego Telemarketera Roku to inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. Jego celem jest promocja i zwiększenie prestiżu pracy konsultanta telefonicznego. Poprzez konkurs propagowane są najlepsze standardy i praktyki w telefonicznej komunikacji z klientami, co pozytywnie wpływa na poprawę wizerunku branży call i contact center.


Na zdjęciu od lewej: Agnieszka Rotta-Zwiernik - kierownik Zespołu Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Wojciech Kuryłek - dyrektor Centrum Restrukturyzacji i Windykacji, Piotr Kulicki - kierownik Sekcji Zespołu Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Paweł Teska - laureat nagrody Telemarketer Roku 2019 - Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Daria Hejmowska - kierownik Sekcji Zespołu Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Roland Pajda - finalista Konkursu Telemarketer Roku 2019 - Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Cezary Topczyłko - wyróżniony w konkursie Telemarketer Roku,Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Małgorzata Kwaśniewska - kierownik Sekcji Zespołu Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Anna Stankowska -starszy specjalista w Zespole Monitoringu telefonicznego w CRW w Gdyni, Miłosz Stocki - kierownik Sekcji Zespołu Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni.

 

Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim