#ZajmijStanowisko. Michał Mączyński – wyzwania warto podejmować
Michał Mączyński zaczynał od stanowiska doradcy w latach dziewięćdziesiątych, będąc jeszcze studentem prawa. W ub. roku awansował na stanowisko dyrektora ds. sprzedaży. O wyzwaniach, które warto podejmować i mocy zmiany mówi Michał Mączyński. 2020-03-11W banku zacząłeś pracę jeszcze jako student prawa…
Tak w 1996 roku. Byłem wtedy studentem prawa i zostałem kasjerem w Oddziale 2 PKO Banku Polskiego w Warszawie. Później wyspecjalizowałem się w sprzedaży kredytów, w tym również samochodowych pracując w oddziale w Łomiankach. Następnie awansowałem na kierownika legionowskiej ekspozytury banku. Pracowałem tam 14 lat.
I kolejna zmiana…
Tak. Przez 7 miesięcy byłem dyrektorem Oddziału 51 w Warszawie. Chociaż myślałem, że spędzę tam kolejne 14 lat.
A później?
Wziąłem udział w konkursie na dyrektora ds. sprzedaży. Wygrałem i podjąłem to wyzwanie.
Jesteś zadowolony z tej decyzji?
Obecnie jestem na stanowisku czwarty kwartał – każdy zakończyliśmy z sukcesem, mój zespół jest świetnie zorganizowany. Niektóre momenty są trudne, trzeba analizować plan działań i zmieniać go w razie potrzeby, ale my potrafimy się wspólnie mobilizować.
Jakimi doświadczeniami podzieliłbyś się z tymi młodymi ludźmi, którzy rozpoczynają karierę w Banku?
Umiem znaleźć wspólny język z ludźmi, którzy mają inne zdanie niż ja, ponieważ wiem, że te różnice nie mają znaczenia dla realizacji celu. A chodzi przecież o to, by wspierać zespół i wspólnie odnosić sukces. Ponadto dziś z perspektywy czasu, wiem, że zawsze potrzebne są zmiany – uczą nas pokory. I choć po opuszczeniu strefy komfortu przez chwilę jest nam niewygodnie, zmiana przynosi wspaniałe efekty.
Magda Chałupka
Obecnie realizujemy kampanię wizerunkową #ZajmijStanowisko, która jest nakierowana na pozyskiwanie najlepszych kandydatów zewnętrznych, przy jednoczesnej promocji talentów wewnętrznych. Szukamy kandydatów na stanowiska zarówno w obszarze IT, Big Data, sprzedaży, jak i tych zupełnie nowych, które funkcjonują w Transformacji Cyfrowej. Migracja pracowników w ramach organizacji umożliwia rozwinięcie kompetencji i sprawdzenie się w wielu interdyscyplinarnych zespołach. Dzięki takim działaniom zatrudniamy osoby o różnorodnym doświadczeniu i kwalifikacjach zawodowych.
Joanna Czarnecka, dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO Banu Polskim