Zwinny, interdyscyplinarny i cyfrowy – taki jest współczesny bank

Transformacja Cyfrowa to nie tylko digitalizacja procesów i udostępnianie klientom kolejnych usług mobilnych. To dostarczanie produktów wyższej jakości, w krótszym czasie, które odpowiadają na aktualne potrzeby klientów. W tym celu konieczna jest zmiana organizacyjna. Taka, jak w PKO Banku Polskim, który w wybranych obszarach biznesowych wdrożył Nowy Model Pracy.
około min czytania

Transformacja Cyfrowa jest kontynuacją wielu projektów PKO Banku Polskiego, wchodzących w skład strategii oraz kolejnym etapem budowy nowoczesnej multikanałowej organizacji. Bank stawia na ciągły rozwój, doskonalenie technologiczne i angażowanie się w rządowe inicjatywy dotyczące e-administracji. Program jest realizowany w tzw. Nowym Modelu Pracy, który został oparty na zwinnych metodykach zarządzania oraz ramach postępowania Scrum.

Nowy Model Pracy oznacza szybsze dostarczanie produktów klientom dzięki bardziej efektywnej współpracy specjalistów z różnych dziedzin. W tym celu utworzono Formacje – grupy interdyscyplinarnych zespołów, które pracują nad rozwojem produktów z kluczowych obszarów biznesowych. Pracę programistów, specjalistów od produktu, sprzedaży czy marketingu uzupełniają Product Ownerzy, Scrum Masterzy i Agile Coach’e. Wszystkie te osoby posiadają nowe kompetencje, które zyskują w trakcie szkoleń specjalistycznych, ale bank jest też otwarty na pozyskiwanie ekspertów z rynku.

Szukamy osób z pasją, którzy chcą zaangażować się w realizację najbardziej innowacyjnych projektów – mówi Karol Krawiec, dyrektor Biura Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim. – Wprowadzamy Nowy Model Pracy, który oparty jest o metodyki zwinne, przede wszystkim o Scrum. Łączymy ze sobą biznes i IT, gromadzimy różnych specjalistów wokół rozwoju produktów. To pozwala im uczyć się nowych rzeczy, wychodzić ze strefy komfortu oraz poczuć się prawdziwym zespołem – dodaje.

Nowy Model Pracy czerpie ze Scrum – ram postępowania przy rozwoju produktów, które wywodzą się z zarządzania projektami w programowaniu. Zespoły wchodzące w skład Formacji pracują w zaplanowanych, dwutygodniowych Sprintach. Za każdym razem mają precyzyjnie określony cel Sprintu, a efektem ich prac jest dostarczenie wymiernego efektu, który niesie konkretną wartość biznesową.

Zmiany wprowadzane w PKO Banku Polskim mają już swoje odzwierciedlenie w usługach dla klientów. Po zaledwie kilku miesiącach pracy Formacja Obsługi Klienta Detalicznego wprowadziła autoryzację transakcji w oddziałach za pomocą SMS, co pozwala znacznie skrócić czas potrzebny na realizację dyspozycji. Formacja Pożyczki Gotówkowej uprościła proces składania wniosku przez IKO do zaledwie czterech kliknięć, a Formacja Open Banking opracowała rozwiązania, które dostosowują Bank do otwartej bankowości, czyli nowych regulacji unijnych, otwierających pole do współpracy pomiędzy bankami a niebankowymi instytucjami finansowymi. Efekty te zostały docenione w plebiscycie Corporate Innovation Award 2018 organizacji The Heart. W kategorii „Transformation Team” doceniono Nowym Model Pracy.

PKO Bank Polski w stulecie swojego istnienia umacnia pozycję lidera rynku poprzez wdrażanie innowacji produktowych i organizacyjnych. To doskonały moment na dołączenie do zespołu i pracę przy rozwoju m.in. najlepszej na świecie aplikacji bankowej IKO oraz okazja, aby pracować w gronie najlepszych ekspertów w branży.

Aktualne oferty pracy i staży w PKO Banku Polskim można sprawdzić rozmawiając z Emplobotem, który wyjaśni wątpliwości, na które ogłoszenie odpowiedzieć. Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań, by Emplobot zasugerował ofertę dostosowaną do Twoich umiejętności i doświadczenia.

Jarosław Melon