Rozwiązania dla klientów PKO Banku Polskiego z terenów objętych stanem klęski żywiołowej

PKO Bank Polski proponuje bezpłatne rozwiązania klientom indywidualnym i firmowym z terenów objętych stanem klęski żywiołowej, które mają na celu zawieszenie spłaty zobowiązań finansowych. Osoby posiadające m.in. kredyt hipoteczny i gotówkowy od poniedziałku będą mogły wnioskować o zawieszenie spłaty na 3 miesiące bez żadnych opłat. PKO Bank Polski na bieżąco analizuje możliwość zaproponowania kolejnych rozwiązań bądź rozszerzenia już zaproponowanych.
około min czytania
 

Klienci indywidualni – kredyt hipoteczny, pożyczka gotówkowa

Klienci indywidualni mogą liczyć na zawieszenie w spłacie pożyczki gotówkowej oraz kredytu hipotecznego na 3 miesiące bez żadnych opłat. Kapitał i odsetki z tego okresu zostaną rozłożone na pozostałe raty pozostające do spłaty, okres kredytowania pozostaje bez zmian. W przypadku pożyczek gotówkowych umożliwimy również wydłużenie okresu spłaty. Bank rezygnuje z prowizji i opłat za zastosowanie zawieszenia spłaty rat. Aby skorzystać z tego rozwiązania wystarczy oświadczenie i dyspozycja klienta. Wnioski będzie można składać w oddziałach od 23 września do końca października br. Bank pracuje nad możliwością złożenia takiego wniosku w kanałach zdalnych - w aplikacji IKO lub serwisie iPKO.

Bank prowadzi rozmowy, aby zawieszeniem spłaty rat można objąć również osoby spłacające Bezpieczny Kredyt 2% oraz Kredyt rodzinny.

Klienci firmowi i rolnicy

Także klienci firmowi i rolnicy mogą skorzystać z zawieszenia spłaty rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych kredytu na maksymalnie 3 miesiące. Wystarczy, że złożą taką dyspozycję w oddziale od 23 września do końca października br. Bank proponuje firmom także uproszczony sposób przedłużania kredytu w rachunku firmowym. Kredyty te zostaną automatycznie odnowione na kolejnych 12 miesięcy lub przedłużone o max. 6 miesięcy.

Z kolei klienci, którzy korzystają z leasingu mogą zawiesić spłatę rat kapitałowych.