Praca w domu ma wiele zalet. Przede wszystkim nie tracimy czasu na dojazdy – które są uciążliwe szczególnie w dużym miastach. Zaoszczędzony czas możemy wykorzystać np. na odświeżenie mieszkania, mały remont czy drobne naprawy. Tego typu zajęcie pomoże nam także oderwać się od codziennych problemów.
Przez internet w sklepie budowlanym
Sklepy budowlane cały czas działają. Ale czy warto się do nich wybierać, skoro wciąż mamy stan epidemii? Długie kolejki i obostrzenia dotyczące zasad poruszania się są kłopotliwe. Dlatego zakupy przez internet będą idealne, tym bardziej, że sklepy tego typu posiadają bardzo dobre strony online.
Dla bezpieczeństwa nie decydujmy się także na wielkie remonty, które wymagają ekipy fachowców. To zwiększa ryzyko zakażenia się wirusem, ale ma również inny aspekt. Większość z nas jest teraz w domu i pracuje w trybie home office – nie przeszkadzajmy im.
Jeśli dokładnie wiemy, czego potrzebujemy do niewielkiego remontu, wyprawa do sklepu nie jest nam do niczego potrzebna – mówi Piotr Stasiewicz, szef ekipy budowlanej. – Wałki, farbę czy inne materiały do malowania wybierzemy w e-sklepie i dostaniemy to wszystko pod drzwi. Jeśli mamy jakieś wątpliwości, możemy skontaktować się z infolinią lub zaczerpnąć porady w internecie. Oczywiście mam tu na myśli mały remont, który zrobimy bez wsparcia fachowców. Za dostarczenie i wniesienie będziemy musieli zapłacić – nie są to jednak wygórowane kwoty. Są sklepy, w których za paczkę do 30 kg zapłacimy ok. 10 zł. Warto tyle wydać, aby nie ruszać się z kanapy, stać w kolejce, a potem taszczyć wszystko do auta i z auta do domu.
Rób zakupy z IKO na trzy sposoby
Jak płacić w zakupy w e-sklepach z aplikacja mobilną?
- Inną z opcji będzie przelew zewnętrzny. Znajdziemy go np. w zakładce „Przelew do odbiorcy” w iPKO. Wskazujemy rachunek, z którego ma być robiony przelew, wpisujemy kwotę i klikamy „dalej”. Potem określamy tytuł przelewu i potwierdzamy specjalnym kodem – zależnie od narzędzia autoryzacji, z którego korzystamy, np. SMS-em.
- Najlepiej BLIKIEM, który jest dostępny w IKO. Na stronie sklepu internetowego wybieramy wtedy „Płatność BLIK” i podajemy 6‑cyfrowy kod wyświetlany na ekranie telefonu. To nic trudnego.
- Mamy też kartą bankową. Podczas takiej transakcji wprowadzamy swoje dane: imię i nazwisko posiadacza karty, numer karty, datę ważności karty (MM/RR) oraz kod CVC/CVV (3 cyfry kodu weryfikacyjnego wydrukowane na odwrocie karty płatniczej). W niektórych sklepach potrzebna będzie także dodatkowa weryfikacja 3D-Secure oraz może pojawić się prośba o adres e-mail do przesłania potwierdzenia operacji.
Aleksandra Pietruczuk