Najlepsze na świecie IKO dla każdego!
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest bezapelacyjnie najlepsza na świecie i ciągle jest udoskonalana. 7 marca IKO obchodzi 6. urodziny. Dzięki niemu, w dowolnym miejscu i w każdej chwili, można korzystać z usług bankowych i nie tylko. Od płatności zbliżeniowych, wypłat z bankomatów, założenia lokaty np. na 100-lecie PKO Banku Polskiego po skanowanie faktur i tworzenie kodu QR. 2019-03-07Smartfon to dziś nie tylko telefon i stylowy gadżet, ale także minikomputer, aparat fotograficzny, czytnik, odtwarzacz muzyki, a nawet telewizor. Wszystko to za sprawą przeróżnych aplikacji. Dzięki nim możemy się komunikować, robić zakupy, umówić się do lekarza, załatwić sprawę w urzędzie, a także korzystać z banków. Smartfon stał się „centrum zarządzania” codziennością. Z badań wynika, że ze smartfonów korzysta już ponad 64 proc. Polaków. Każdy z nich może nosić ze sobą swój wirtualny bank. Pozostaje tylko pytanie: czy każdy z nich jest dobry?
Numer jeden po raz drugi
O możliwościach tzw. kieszonkowych banków decydują mobilne aplikacje, a mając IKO możemy być pewni, że nasz jest najlepszy na świecie! Autorska aplikacja PKO Banku Polskiego ponownie okazała się bezkonkurencyjna w rankingu brytyjskiego Retail Banker International, w którym udział brali tacy bankowi giganci jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili IKO już ponad 300 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek. IKO jest przyjazna klientom, a oni to doceniają.
Co możesz z IKO?
Największym atutem IKO jest to, że zmienia się wraz użytkownikami, którzy chętnie dzielą się swoimi sugestiami. W ten właśnie sposób uruchomiono funkcję aplikacji „Pomagaj z nami”.” Zaproponował ją na portalu społecznościowym jeden z użytkowników IKO. Dzięki temu, każdy może pomóc podopiecznym dowolnej organizacji lub wesprzeć jedną z inicjatyw Fundacji PKO Banku Polskiego.
Tylko w ostatnim czasie aplikacja wzbogaciła się o kilka funkcji, np. możliwość skanowania faktur (także tych bez kodu QR), obsługę kart wielowalutowych, wyświetlanie wizerunków kart płatniczych oraz dodatkowy sposób autoryzacji transakcji zbliżeniowych. Użytkownicy mogą korzystać z usługi Zakupy bez kodu BLIK, płacić w zaufanych sklepach internetowych jednym kliknięciem oraz korzystać z kantoru umożliwiającego wygodną i szybką wymianę walut z dowolnego miejsca o każdej porze. W aplikacji można też zakładać lokaty, wśród których najnowszą propozycją jest Lokata na 100-lecie Banku na nowe środki z oprocentowaniem 1,919 proc. w skali roku.
Coraz więcej IKO-wiczów
Obecnie IKO to ponad 3,2 mln aktywnych aplikacji. Tylko w czwartym kwartale 2018 r. jej użytkownicy wykonali ponad 28 mln transakcji mobilnych. W tym samym okresie liczba klientów, którzy przez aplikację logowali się do Banku, sięgnęła prawie 1,1 mln. Klienci PKO Banku Polskiego w każdej minucie zlecają ponad 100 przelewów w IKO, co godzinę logują się do aplikacji aż 60 tys. razy, a w ciągu doby Bank notuje nawet 5,5 mln tapnięć.
W kolejnych miesiącach w aplikacji pojawi się m.in. możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja. Bank pracuje też nad projektem „Talk to IKO”, który umożliwi sterowanie aplikacją, a w przyszłości także innymi usługami dodanymi, za pomocą głosu.
Z raportu PRNews.pl wynika, że na koniec 2018 r. było w Polsce ok. 8,5 mln użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. Zdecydowanie najwięcej, bo blisko 1,9 mln, korzystało z IKO autorstwa PKO Banku Polskiego. Aktywność użytkowników IKO wciąż rośnie. To pokazuje jak jest proste, intuicyjne i funkcjonalne. W ostatnim kwartale 2018 r. za pomocą aplikacji banków uwzględnionych w zestawieniu wykonano ok. 89,2 mln transakcji finansowych. To olbrzymi, bo niemal dwukrotny wzrost w porównaniu do danych z analogicznego okresu 2017 r. (47,7 mln).
Ewa Maciejewska
specjalista w PKO Banku Polskim