Przelew na telefon z IKO

Pokochaliśmy aplikacje mobilne swoich banków. Tylko w III kwartale 2019 r. liczba aktywnych użytkowników wyniosła ponad 10,4 mln. Oznacza to, że statystycznie co trzeci dorosły z tego rodzaju aplikacji. Oznacza to 10-proc. wzrost w ciągu zaledwie trzech miesięcy.
około min czytania

Dziś bank w telefonie systematycznie uzupełnia bankowość elektroniczną. Obecnie – jak wynika z danych Związku Banków Polskich – prawie 58 proc. aktywnych użytkowników bankowości elektronicznej równie aktywnie korzysta z bankowej aplikacji mobilnej.

IKO rośnie w siłę

Dla klientów PKO Banku Polskiego IKO stało się już prawdziwym centrum zarządzania finansami. Powód? Możliwości aplikacji są z dnia na dzień coraz większe. Rośnie więc również popularność tej formy kontaktu z bankiem.

MILIONOWA APLIKACJA*

3,2 mln użytkowników IKO loguje się do banku z aplikacji minimum raz w miesiącu

1,59 mln użytkowników loguje się do Banku tylko przez IKO

19,8 mln przelewów wykonali klienci przez IKO

*Dane za III kwartał 2019 r.

Z IKO jest łatwiej

Kantor walutowy, czasowa blokada karty, zaciągnięcie pożyczki gotówkowej czy wykupienie polisy ubezpieczeniowej – to wybrane funkcje, z których bardzo chętnie korzystają klienci. To duże ułatwienie, gdy większość spraw da się załatwić zdalnie, bez wychodzenia z domu czy biura.

Moi klienci bardzo często korzystają z przelewów na telefon – mówi Anna Leszczyńska z Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Toruniu. – Nie trzeba znać numeru rachunku, a pieniądze w kilka sekund są już na wskazanym koncie.

Aby tak się stało osoba, do której realizujemy przelew, musi mieć aplikację mobilną dowolnego banku – to warunek konieczny – do której przypisany jest jej numer telefonu.

Wystarczy wpisać 9 cyfr numeru telefonu lub go kontaktów w telefonie i gotowe. Oczywiście, taki przelew jest bezpłatny i można go realizować o każdej porze – dodaje Anna Leszczyńska.

Gdy chcemy przypomnieć komuś o tym, że jest nam dłużny pieniądze, możemy także wysłać mu takie powiadomienie/prośbę o przelew na telefon z IKO.

Jak wysłać prośbę o przelew

  1. Zaloguj się do aplikacji IKO i wejdź do sekcji Płatności.
  2. Wybierz ikonkę Prośba o przelew.
  3. Uzupełnij treść prośby o przelew: tytuł i kwotę oraz zdecyduj, czy chcesz wysłać prośbę o przelew:
    jako powiadomienie w aplikacji IKO, a wtedy podajesz numer telefonu odbiorcy, na którym ma on zainstalowaną aplikację IKO lub
    jako kod QR, a wtedy wybierasz dowolną możliwość wysłania kodu przez dostępne na Twoim telefonie messengery lub email.

Informacje o tym, jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na prośbę o przelew (przelew na telefon) oraz jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na kod QR dostępne są na stronie PKO Banku Polskiego.

 Radosław Kluge