Podsumowanie webinaru „Jak najlepiej płacić za granicą?”
Webinar „Jak najlepiej płacić za granicą?” już za nami. Nasi eksperci Tomasz Owoc i Robert Zawardzin z Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego PKO Banku Polskiego podzielili się cenną wiedzą i opowiedzieli o tym, na co zwrócić szczególną uwagę dokonując transakcji za granicą. Spotkanie poprowadziła Agnieszka Lefanowicz z Departamentu Marketingu. 2024-01-15Temat rozmowy z ekspertami PKO Banku Polskiego spotkał się z dużym zainteresowaniem widzów. Spotkanie online zgromadziło ponad 2000 osób i okazało się strzałem w dziesiątkę! Rozmowa dotyczyła pakietu walutowego i pokazania wachlarza możliwości, jakie daje używanie Blika zbliżeniowego, kart kredytowych i płatności mobilnych podczas wyjazdu za granicę. Wśród porad i eksperckich„smaczków”, nie zabrakło wskazówek, na co uważać, żeby nie przepłacać i nie komplikować zagranicznych płatności bez względu na to, który kraj obieramy za cel podróży.
Spotkanie zakończyło się ankietą przeprowadzoną wśród widzów. Poprosiliśmy o to, by podzielili się z nami tym, z jakich płatności korzystają najczęściej, podzas pobytu za granicą. Ankietowani mogli wybrać kartę debetową z kontami walutowymi, kartę debetową, kartę kredytową, BLIK zbliżeniowy oraz gotówkę. Wśród odpowiedzi najczęściej pojawiała się karta debetowa z kontami walutowymi. Ucieszyliśmy się, bo to oznacza, że nasi klienci sięgają po udogodnienia oferowane przez PKO Bank Polski.
Jednym z takich udogodnień są także karty kredytowe, a w szczególności karta PKO Mastercard Platinum. Posiadacz tej karty otrzymuje także ubezpieczenie kosztów leczenia, Assistance, NNW i Ubezpieczenie OC. Pakiet ubezpieczeniowy zapewnia nie tylko bezpieczeństwo podczas zagranicznych wojaży, ale pozwala też oszczędzisz czas i pieniądze. Przed planowanym wyjazdem nie trzeba już szukać ubezpieczenia. W przypadku karty PKO Mastercard Platinum jej użytkownik nie ponosi żadnych kosztów prowizji za wypłaty z bankomatów za granicą ani za przewalutowanie transakcji.
Nasi eksperci uczulili też uczestników webinaru, by uważali na surcharge i DCC (DCC – z ang. Dynamic Currency Conversion, czyli dynamiczne przeliczanie walut). Jeśli te nazwy brzmią obco, warto zapamiętać, że surcharge to po prostu dodatkowa opłata za skorzystanie z zagranicznego bankomatu pobierana przez jego właściciela, która jest niezależna od banku, choć nie wszystkich bankomatów taka dodatkowa opłata dotyczy.
Z kolei DCC to przeliczenie kwoty transakcji z waluty obcej na PLN po kursie oferowanym przez operatora terminala płatniczego lub bankomatu. Uwaga: kurs zaproponowany w ramach usługi DCC jest najczęściej wyższy od kursu naszego banku, Mastercard lub Visa. Warto więc pamiętać, że zawsze powinniśmy wybierać walutę lokalną.
Spotkanie online miało charakter interaktywny. Widzowie zadawali pytania i mogli aktywnie w nim uczestniczyć. Wybrane kwestie zostały poruszone na żywo, a to, co uznaliśmy za najistotniejsze, zebraliśmy w poniższym poradniku:
- Jeżeli macie kartę kredytową Mastercard Platinum lub Visa Infinite:
- płacicie gotówką i wypłacacie ją bez dodatkowych prowizji ze strony banku,
- otrzymujecie ubezpieczenie podróżne o szerokim zakresie – bez dodatkowych opłat.
- Pamiętajcie, żeby mieć na koncie walutowym całą kwotę transakcji!
- Pamiętajcie, aby korzystać ze swojej karty do konta: wymieniajcie walutę w kantorze internetowym i płaćcie kartą w danej walucie wymienionej w kantorze.
- Wybierajcie rozliczenia w walucie lokalnej.
- Pamiętajcie o tym, że bankomat może pobrać dodatkową opłatę – warto sprawdzić kilka bankomatówi oraz wybrać ten z najniższą opłatą lub zupełnie bez niej.
- Zadbajcie o to, by zawsze mieć ze sobą trochę gotówki, nie wszędzie można zapłacić kartą lub telefonem.
Zapraszamy do oglądania, dzielenia się i polecania naszego nagrania bliskim i znajomym. Szczególnie teraz, kiedy ferie już za pasem.