Pomagamy prowadzić biznes
Rejestracja firmy, wirtualny asystent monitorujący wydatki i przypominający o płatnościach, usługa e-Księgowości – to tylko część usług, jakie oferuje przedsiębiorcom PKO Bank Polski. Wsparcie biznesu to jeden z najważniejszych celów największego polskiego banku. 2019-10-07PKO Bank Polski wspiera przedsiębiorców już od samego początku ich drogi z własną działalnością gospodarczą. Nie trzeba już chodzić do urzędów i stać w kolejkach – wystarczy we własnym domu wypełnić internetowy wniosek, a Bank sam zarejestruje firmę młodego przedsiębiorcy. Do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej firma zostanie wpisana nawet w ciągu 24 godzin. Wniosek można złożyć w sekcji e-Urząd w serwisie bankowości internetowej iPKO. Po wypełnieniu wniosku otrzymuje się numery NIP i REGON, a działalność zostaje automatycznie zarejestrowana w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Równolegle zakładane jest konto firmowe. PKO Bank Polski oferuje obecnie trzy rachunki: PKO Konto Firmowe, PKO Konto Firmowe e-Biznes oraz PKO Rachunek dla Biznesu.
Konto twoim asystentem
PKO Konto Firmowe jest przeznaczone głównie dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub pracujących w wolnych zawodach. Konto Firmowe oferuje też usługi wirtualnego asystenta, które docenią szczególnie początkujący przedsiębiorcy. Asystent na bieżąco monitoruje wydatki i przypomina o stałych płatnościach. Gdy zbliża się termin płatności, przedsiębiorca otrzymuje powiadomienie SMS lub e-mail. Asystent zapisuje też dane partnerów handlowych. Dla osób szukających bardziej zaawansowanych funkcji, takich jak prowadzenie wirtualnych rachunków, zlecanie przelewów zagranicznych w systemie SEPA czy wieloosobowej autoryzacji transakcji, Bank przygotował PKO Rachunek dla Biznesu.
Dla e-Handlu
Klientom, którzy swoją działalność będą opierać na handlu, PKO Bank Polski oferuje także możliwość założenia e-Sklepu. To sklep internetowy, zbudowany w oparciu o platformę Shoplo. Sklep działa całą dobę, a zakupy w nim mogą robić klienci z Polski i z zagranicy. Przedsiębiorca nie musi przejmować się takimi kwestiami jak budowa i hosting strony czy programowanie poszczególnych funkcji platformy. Wybiera jeden spośród kilku dostępnych szablonów (lub samodzielnie tworzy stronę według własnego pomysłu) i rozpoczyna sprzedaż. E-Sklep ma wiele przewag nad handlem stacjonarnym – przedsiębiorca oszczędza pieniądze i czas – bo nie musi pokrywać kosztów wynajmu lokalu handlowego, opłat za media czy czynszu. Nie przejmuje się też bieżącą obsługą klientów, a wiele procesów ulega automatyzacji. Nie wszyscy jednak chcą prowadzić swoją działalność wyłącznie przez internet. Przedsiębiorcom, którzy planują prowadzić tradycyjny sklep bądź punkt usługowy, PKO Bank Polski oferuje dołączenie do programu Polska Bezgotówkowa – w którego ramach mogą na rok za darmo otrzymać nawet trzy terminale płatnicze. To nowoczesne urządzenia obsługujące płatności zbliżeniowe czy za pomocą aplikacji BLIK. Wszelkie dane jasno pokazują, że Polacy bardzo chętnie korzystają z możliwości płacenia kartami. Dla właścicieli sklepów oznacza to, że posiadanie terminalu płatniczego jest właściwie koniecznością.
Wsparcie prawnika i księgowego
Jednym z czynników odstraszających młodych przedsiębiorców od prowadzenia działalności są związane z nią obowiązki księgowe. PKO Bank Polski wychodzi tym obawom naprzeciw i proponuje usługę e-Księgowości – która znacznie ułatwia prowadzenie ksiąg finansowych. Pakiet e-Księgowość umożliwia m.in. szybkie wystawianie faktur, zarządzanie i analizowanie bieżącego stanu finansów firmy, dodawanie zeskanowanych obrazów faktur i dokumentów czy prowadzenie księgi przychodów i rozchodów. Usługa jest w stanie przeanalizować firmowy bilans, a nawet prognozować przyszłe należne podatki, które przedsiębiorca będzie musiał opłacić. Polscy przedsiębiorcy jako jeden z najpoważniejszych czynników wpływających na ostrożne prowadzenie biznesu – czyli ograniczanie inwestycji czy kredytowania – wymieniają niepewne otoczenie prawne biznesu. W PKO Banku Polskim mogą liczyć na pomoc prawną w ramach usługi e-Prawnik. Zapewnia ona dostęp do doświadczonych prawników i umożliwia odbycie z nimi konsultacji – przez telefon lub za pomocą korespondencji internetowej – w tym drugim przypadku Bank zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi najpóźniej kolejnego dnia roboczego. Polscy przedsiębiorcy nie lubią ryzyka – najczęściej unikają więc zadłużenia, ale nie zawsze mają na to wpływ, szczególnie gdy dochodzi do zatorów płatniczych. W przypadku braku pewności co do terminu realizacji płatności przez kontrahenta przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają więc z faktoringu.
Bartosz Piotrowski