#tarczafinansowa. Subwencje z PFR. Jak to zrobić w PKO Banku Polskim?

Polscy przedsiębiorcy mogą już wnioskować w bankach o pomoc w ramach Tarczy Finansowej PFR. Pomoc czeka na mikro-, małe i średnie firmy. Już ponad 85 tys. z nich otrzymało subwencję. Niemal co piąta to klienci, którzy wniosek złożyli przez serwis bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego.
około min czytania

Operatorem Tarczy jest Polski Fundusz Rozwoju, który powierzył bankom przyjmowanie wniosków. W PKO Banku Polskim można to zrobić za pośrednictwem serwisu transakcyjnego iPKO lub iPKO biznes.

 Zobacz, co należy zrobić, by poprawnie złożyć wniosek:

1. Zapoznaj się z ważnymi wskazówkami, które pomogą Ci wypełnić wniosek o subwencję.

Ważne:

  • Pamiętaj, że informacje finansowe we wniosku muszą dotyczyć miesięcy, za które już wysłałeś deklaracje VAT. W przypadku VAT-7 musisz poczekać co najmniej 4 dni, w przypadku JPK_VAT – co najmniej 7 dni. Dopiero wtedy system PFR będzie miał dostęp do tych zaktualizowanych danych w systemach np. ZUS czy Ministerstwa Finansów i dopiero wówczas będzie mógł je zweryfikować

2. Zobacz, na jakie finansowanie możesz liczyć. Skorzystaj z kalkulatora.

Pamiętaj: System Polskiego Funduszu Rozwoju wylicza kwotę subwencji na podstawie informacji, które wpiszesz we wniosku. Pomoc przyznawana jest niemal automatycznie, więc należy bardzo skrupulatnie wypełnić wniosek. Jeśli błędnie wyliczysz liczbę etatów lub spadek przychodów, system przyzna ci skalkulowaną sumę dotacji, o którą zawnioskujesz – nie będzie można tego zmienić. Pamiętaj, że dane będą weryfikowane w rejestrach publicznych i na tej podstawie może nastąpić korekta wysokości dotacji lub odrzucenie wniosku.

3. Zaloguj się poprzez serwis transakcyjny iPKO lub iPKO Biznes i wybierz zakładkę e-urząd.

Warto wiedzieć: Przed złożeniem wniosku, PKO Bank Polski może poprosić Cię o otwarcie w iPKO bezpłatnego, nieoprocentowanego konta, przeznaczonego tylko do obsługi subwencji. Środki zgromadzone na tym koncie nie będą podlegały egzekucjom komorniczym.

4. Uzupełnij wniosek. Podaj dane firmy i zaznacz wymagane oświadczenia. Następnie zapoznaj się z umową (tu znajdziesz jej wzór) i zaakceptuj jej treść.

Pamiętaj: Rachunek bankowy podany we wniosku powinien być firmowym rachunkiem rozliczeniowym, prowadzonym w złotych przez danego przedsiębiorcę. Będzie to weryfikowane po numerze NIP. Konto podane do wypłaty subwencji nie może być rachunkiem technicznym, kredytowym, ani oszczędnościowo-rozliczeniowym prowadzonym dla osoby fizycznej ani też rachunkiem karty kredytowej. 

5. Sprawdź poprawność danych we wniosku i potwierdź go narzędziem autoryzacji. PKO Bank Polski przekaże wniosek do Polskiego Funduszu Rozwoju.

Ważne:

  • Jednym z warunków udzielenia subwencji jest brak zaległości w opłacaniu składek do ZUS i podatków do US, a liczy się stan na 31 grudnia 2019 r. Jeśli firma wystąpiła o rozłożenie płatności na raty lub jej odroczenie – ta sytuacja traktowana jest jako brak zaległości.

Jeśli masz pytania, możesz umówić się na bezpłatną wideorozmowę z doradcą PKO Banku Polskiego. Doradcy są do twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17. Wystarczy kliknąć.

Bartosz Piotrowski