100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Górze
W Górze, miejscowości niewielkiej, ale malowniczo położonej wśród lasów na styku województw dolnośląskiego i wielkopolskiego, PKO Bank Polski towarzyszy mieszkańcom już od 1978 r. Mimo dużej konkurencji klienci w każdym wieku chętnie wybierają usługi oferowanie przez Oddział 1. Wielu z nich przygodę z Bankiem zaczęło jeszcze w szkole – oszczędzając w SKO. 2019-05-06Górowski Oddział 1 PKO Banku Polskiego od lat ma ugruntowaną pozycję na lokalnym rynku. Oferuje usługi klientom rynku detalicznego, firmowym, zamożnym, obsługuje też samorządy. Jest bankiem pierwszego wyboru zarówno dla młodszych, jak i starszych osób. Tych pierwszych zachęca promując nowoczesną bankowość internetową, w tym mobilną – IKO. – Do korzystania z tych wygodnych rozwiązań przekonujemy zresztą klientów w każdym wieku – zaznacza Zbigniew Woźniak, dyrektor Oddziału 1 w Górze. Dodaje, że pracownicy oddziału edukują finansowo zarówno najmłodszych (poprzez SKO bardzo popularne w miejscowych szkołach), jak i najstarszych (w ramach wykładów Uniwersytetu Trzeciego Wieku prezentują produkty adresowane do seniorów czy instruują, w jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo w sieci).
– Wygrywamy z konkurencją jakością obsługi, otwartością na potrzeby klienta. Jesteśmy widoczni w szkołach, gdzie prężnie działa SKO, na najważniejszych gminnych czy powiatowych uroczystościach. Wspieramy lokalne przedsięwzięcia m.in. „Ogólnopolski Bieg z Policją”. Jesteśmy mobilni, zatem nie stanowi dla nas problemu wizyta u przedsiębiorcy w firmie – zapewnia dyrektor Woźniak. I dodaje, że swój wkład w budowę pozytywnego wizerunku Banku wśród lokalnej społeczności ma także Oddział 1 w pobliskim Wąsoszu.
SKO to tradycja
Propagowanie oszczędzania przez najmłodszych to wieloletnia tradycja górowskiej „Jedynki”. Obecnie współpracuje z siedmioma szkołami. Korzyści z tej współpracy mają wszystkie strony – Bank, młodzież, rodzice i same szkoły. Młodzi ludzie uczą się oszczędzania – i to nie tylko pieniędzy, ale też zasobów naturalnych oraz troski o środowisko. Poza tym poznają markę PKO Banku Polskiego, a poprzez otwieranie rachunków SKO oddział ze swoją ofertą dociera też do rodziców. Szkoła natomiast, oprócz wsparcia w postaci gadżetów na różnorodne konkursy promujące SKO, ma możliwość organizowania wycieczek edukacyjnych do placówki, gdzie dzieci poznają „od kuchni” pracę w banku. – Prowadzimy też lekcje poświęcone polskiej walucie, walucie zagranicznej, pokazujemy, jak można rozpoznać fałszywe banknoty. Organizujemy również dzień dziecka w Banku połączony z promocją rachunków SKO i Junior – wymienia Zbigniew Woźniak. Dzięki nagrodom pieniężnym za udział w konkursie „Dziś oszczędzam w SKO jutro w PKO” Bank wspomaga szkoły w budowie placów zabaw, zakupie sprzętu sportowego czy elektronicznego itp.
Wzorowa współpraca
Od ubiegłego roku – we współpracy z Regionalnym Centrum Korporacyjnym – Oddział 1 obsługuje też budżet gminy Góra. W portfelu placówki jest także gmina Wąsosz. Obsługa samorządów dodatkowo podnosi prestiż oddziału. A wzorowa współpraca zachęca także pracowników instytucji samorządowych do otwierania rachunków w Banku (często polecają PKO Bank Polski znajomym czy rodzinie). Jak sami twierdzą, jest to dla nich wygodne m.in. dlatego, że przelew z wynagrodzenia jest od razu dostępny na ich koncie.
Wysiłki zespołu Oddziału 1 w Górze są doceniane. Pracownicy otrzymali wiele nagród za wysoką sprzedaż od Dyrektora Regionu Wrocławskiego. Placówka została trzykrotnie nagrodzona statuetką „Bank przyjazny przedsiębiorcom”, dwukrotnie certyfikatem wsparcia w organizacji Ogólnopolskiego Biegu z Policją, otrzymała podziękowania z Komitetu Społecznego wspierającego lokalne akcje charytatywne oraz wiele podziękowań ze szkół za zaangażowanie w działania pozwalające realizować potrzeby uczniów i podnoszenie jakości pracy w placówkach oświatowych.
Przyjazna atmosfera – ważny krok do sukcesu
Zdaniem dyrektora Woźniaka dobre wyniki oddziału zarówno pod względem sprzedażowym, jak jakości obsługi, to w dużej mierze efekt przyjaznej atmosfery panującej w placówce zatrudniającej 15 osób. – Potrafimy ze sobą współpracować i wspólnie cieszyć się sukcesami. A my, przełożeni, staramy się zawsze wspierać pracowników, pomagać w rozwiązywaniu problemów i jednocześnie motywować – mówi. To sprzyja dobrym relacjom doradców z klientami. Chociaż oczywiście podstawą są wiedza i umiejętność wsłuchania się w potrzeby rozmówcy.
Krzysztof Kaptur, doradca z Zespołu Multibiznesowego podkreśla, że dla niego cenna jest praca, w której ludzie się do siebie uśmiechają, są sympatyczni i otwarci, a menedżerowie to koledzy z jednej drużyny. – Wszak gramy do jednej bramki – zauważa. Na pytanie, jak pracuje się w Oddziale 1 w Górze, odpowiada, że spokojnie. – Melisę piję, bo lubię, a nie dlatego, że muszę uspokoić nerwy – żartuje. Może dlatego załoga chętnie integruje się także po pracy. – Nie mogę doczekać się następnego wyjazdu do teatru na Szekspira – dodaje.
Krzysztof Michalski, kierownik zespołu, przypomina, że Polacy spędzają dużo czasu w pracy, dlatego niezwykle istotne jest zadowolenie z niej. Oczywiście dla każdego ważne jest coś innego. On najbardziej ceni sobie możliwość rozwoju zawodowego i właśnie wspaniałą atmosferę. – To dzięki niej przychodzimy i wychodzimy z pracy zadowoleni – zapewnia. A to w naturalny sposób przekłada się na budowanie dobrych i długofalowych relacji z klientami z każdego biznesu. Jego recepta na sukces? Znalezienie pasji w pracy. Jemu to się udało. Ale oczywiście ważne jest też zachowanie równowagi między pracą a życiem osobistym. Dla niego najcenniejsze jest wsparcie rodziny, a wielką przyjemność i poczucie wolności daje mu pokonywanie kolejnych tras rowerem oraz weekendowe wyjazdy na mecze piłkarskiej Ekstraklasy.
Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim