Automarket.pl świętuje 4. urodziny z imponującym wynikiem: 15 tys. sprzedanych aut

Kupujący samochody coraz przychylniej patrzą na kanały e-commerce: należąca do PKO Leasing platforma Automarket.pl w ciągu 4 lat od rozpoczęcia działalności sprzedała ponad 15,3 tys. aut
około min czytania

Ponad 1,1 mld zł – to wartość samochodów sprzedanych przez Automarket.pl przez 4 lata obecności na rynku. Platforma e-commerce należąca do PKO Leasing obchodzi w lipcu swoje czwarte urodziny, a powodów do świętowania nie brakuje – od początku działalności dzięki niej nabywców znalazło ponad 15 tys. pojazdów. Klienci coraz chętniej kupują samochody online od sprawdzonych, zaufanych sprzedawców – potwierdza to rekordowa, jednorazowa transakcja przeprowadzona przez Automarket.pl na kwotę 1 mln zł. Aż 44 proc. samochodów sprzedanych na platformie Automarket.pl trafiło do klientów PKO Banku Polskiego.

Minione cztery lata to czas dynamicznego rozwoju Automarket.pl, platformy, która stała się ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Cieszymy się z jej sukcesu i widzimy ogromny potencjał dalszego wzrostu, aby osiągnąć pozycję lidera rynku. Jesteśmy wdzięczni pracownikom za włożony wysiłek, a klientom za zaufanie. Działalność Automarket.pl jest ważną częścią Grupy PKO Banku Polskiego, a naszym celem jest zapewnienie klientom kompleksowych rozwiązań finansowych i ekosystemu usług dodatkowych – powiedział Szymon Midera, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Z dumą patrzymy na to, jak platforma rozwija się i dostosowuje do zmieniających się oczekiwań rynku. Przez te cztery lata udało nam się zbudować solidną markę, która jest synonimem nowoczesności i zaufania w zakupach samochodów online. Celem jest kontynuacja tego rozwoju i zaoferowanie klientom kolejnych rozwiązań i usług – powiedział Tomasz Bogus, Prezes Zarządu PKO Leasing.

Na trajektorii wzrostów

Działająca od lipca 2020 r. platforma Automarket.pl sprzedała już ponad 15,3 tys. samochodów, notując roczne wzrosty o 45 proc. (pod kątem liczby sztuk) i 55 proc. (pod kątem wolumenu sprzedaży). W samej pierwszej połowie 2024 r. auta kupiło ok. 3 tys. klientów. 
 

Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, w trakcie tych czterech lat nasza platforma stała się nie tylko istotnym kanałem sprzedażowym samochodów z całej Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, ale także dojrzałym marketplace'em motoryzacyjnym. Umożliwia on dealerom efektywne dotarcie ze swoją ofertą do setek tysięcy klientów poszukujących samochodów. Już teraz większość samochodów finansowanych za pomocą platformy pochodzi od dealerów – podkreśla Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl, należącej do PKO Leasing. 

Sprawdź, co zyskasz korzystając z Automarket.pl

  • Wyselekcjonowane samochody osobowe i użytkowe.
  • Jazda próbna wybranym samochodem.
  • Wygoda transakcji.
  • Pełna obsługa serwisowa z pakietem Comfort.
  • Atrakcyjne formy finansowania dostosowane do potrzeb kupującego.

Przejdź na Automarket.pl i wybierz swój wymarzony samochód

Użytkownicy platformy Automarket.pl mogą wybierać spośród nowych i używanych samochodów różnych marek i segmentów, dostępnych w leasingu, wynajmie lub za gotówkę. Dzięki temu nie tylko unikają długotrwałych poszukiwań oraz konieczności odwiedzania wielu punktów sprzedaży samochodów, ale od razu otrzymują ofertę finansowania dopasowaną do ich potrzeb i możliwości. Co ważne, samochody sprzedawane przez Automarket.pl można kupić w pełni zdalnie – i nie dotyczy to wyłącznie aut popularnych, ale również samochodów premium, czy wręcz luksusowych. Spektakularnym wydarzeniem ostatnich miesięcy była sprzedaż Mercedesa Maybach S580 za kwotę bliską 1 mln zł, co prawdopodobnie stanowi rekordową wartość zdalnej sprzedaży pojazdu w Polsce.

Transakcja za niemal milion złotych pokazuje rosnące zaufanie klientów do zakupu samochodów online, ale mamy świadomość, że sprzedaż auta za tak wysoką kwotę nie byłaby możliwa bez sprawnie działającego zespołu sprzedaży zdalnej. Kompetencje w tym obszarze budujemy od początku istnienia Automarketu wspólnie z Masterlease, naszym partnerem z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Mamy przy tym świadomość, jak bardzo ten rodzaj obsługi klienta różni się od kanałów stacjonarnych - zaznacza Tomasz Otto.

Ambitne plany na przyszłość 

Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego platforma obecnie intensywnie rozwija swoją architekturę IT, co pozwoli jeszcze szybciej odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów. Poszerza także bazę sieci dealerskich i gamę producentów, których samochody są dostępne dla klientów. Pogłębia również współpracę z innymi podmiotami z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. 
 

Uważamy, że synergie będą jednym z głównych lewarów wzrostu Automarketu w przyszłych latach: z jednej strony liczymy na pogłębianie integracji z usługami oferowanymi przez PKO Bank Polski, a z drugiej widzimy wartość w poszerzaniu omnikanałowości. Chcemy odpowiadać na potrzeby także bardziej tradycyjnych klientów, dlatego w tym roku planujemy otwarcie 2 punktów sprzedaży - w Poznaniu i w Warszawie - mówi Tomasz Otto z Automarket.pl.

Automarket.pl jest platformą internetową, gdzie klienci mogą znaleźć nowy lub używany samochód wraz z gotowym finansowaniem. Na platformie Automarket klienci indywidualni i przedsiębiorcy mogą wybrać samochód spośród ponad 3500 ofert, w kilku opcjach finansowania: leasingu, wynajmie długoterminowym i za gotówkę. W ofercie dostępne są pojazdy nowe i używane, objęte gwarancją producenta lub polisą ubezpieczeniową od kosztów napraw, spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Wybierając finansowanie samochodu, klient może mieć w jednej wygodnej racie ubezpieczenie, serwisowanie, przeglądy czy zakup i wymianę opon.
 
Michał Pogodowski
Specjalista ds. komunikacji i PR
Automarket.pl