#biznesprzezinternet – dla korporacji i samorządów
PKO Bank Polski, chcąc zapewnić maksymalne bezpieczeństwo swoim klientom, jako jeden z pierwszych banków w Polsce wprowadził możliwość elektronicznego podpisywania dokumentacji. 2020-04-17Od 6 kwietnia Bank znacznie rozszerzył zakres możliwości stosowania kwalifikowanego podpisu na prawie wszystkie obszary współpracy z klientami korporacyjnymi, samorządowymi, oraz ze spółkami z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego takimi jak PKO Leasing i PKO Faktoring. Z sukcesem zrealizowaliśmy już kilka tysięcy umów i dyspozycji on-line, a kolejne są w trakcie, zarówno w obszarze korporacyjnym, jak i samorządowym.
Jako pierwszy bank udostępniliśmy wszystkim naszym klientom, zarówno detalicznym jaki i korporacyjnym i samorządowym – posiadającym rachunek osobisty w PKO Banku Polskim – możliwość bezpłatnego skorzystania z podpisu kwalifikowanego mSzafir do końca kwietnia br. Akceptujemy dokumenty opatrzone podpisami kwalifikowanymi różnych wystawców, które spełniają wymagania Rozporządzenia eIDAS.
Na bieżąco dostarczamy naszym klientom nowe rozwiązania, dopasowane do bieżącej sytuacji i nieustannie pracujemy nad nowymi, jeszcze bardziej efektywnymi. Świadczymy pełną obsługę wykorzystując dostępne kanały zdalne – telefonicznie, mailowo oraz za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Dbamy o cyberbezpieczeństwo oraz zachowujemy wyśrubowaną politykę jakości, tak aby nasi klienci mogli bezpieczne prowadzić swoją działalność biznesową bez wychodzenia z domu.
Co klient korporacyjny może podpisać drogą elektroniczną w PKO Banku Polskim?
Dokumenty dotyczące rachunków, kredytów, kart korporacyjnych, produktów gotówkowych i rozliczeniowych, produktów finansowania handlu, w tym m.in.: umów, aneksów, wypowiedzeń, pełnomocnictw, Kart Wzorów Podpisów, zmiany danych adresowych, indywidualnych warunków naliczania i pobierania opłat i prowizji.
Do podpisywania dokumentów potrzebny jest ważny kwalifikowany podpis elektroniczny.
Jak wygląda proces podpisywania dokumentów drogą elektroniczną w PKO Banku Polskim?
- Klient podpisuje podpisem kwalifikowanym dokumenty i odsyła mailem dokumenty do doradcy.
- Klient i doradca ustalają telefonicznie lub mailowo warunki i zakres dokumentów przeznaczonych do podpisu.
- Doradca wysyła do klienta mailem podpisane cyfrowo dokumenty.
- Bank realizuje zapisy zwarte w dokumentach i po pomyślnym ich przeprocesowaniu, doradca informuje klienta o podpisaniu np. umowy.
Jeśli klient korporacyjny nie posiada podpisu kwalifikowanego:
- Może zamówić mSzafir (elektroniczny podpis kwalifikowany), bez wychodzenia z domu i bez odbierania przesyłki kurierskiej. Warunkiem koniecznym jest posiadanie rachunku osobistego w PKO Banku Polskim i dostęp do indywidualnej bankowości elektronicznej PKO/Inteligo.
- Może zamówić podpis od certyfikowanego sprzedawcy lub bezpośrednio od KIR.
- Może skorzystać z promocji dedykowanej dla klientów PKO Banku Polskiego i zamówić bezpłatnie do końca kwietnia br. mSzafir.
Bank wraz z Krajową Izbą Rozliczeniową przygotował specjalną ofertę, dzięki której istnieje możliwość skorzystania bezpłatnie z jednorazowego podpisu mSzafir do końca kwietnia br.
Podpis kwalifikowany mSzafir, pozyskany w ramach obowiązującej promocji, jest ważny przez 15 minut od momentu pobrania certyfikatu. W ramach trwania promocji istnieje możliwość korzystania z podpisów jednorazowych wielokrotnie. Warunkiem koniecznym jest posiadanie rachunku osobistego (indywidualnego) w PKO Banku Polskim i dostęp do indywidualnej bankowości elektronicznej PKO BP/Inteligo.
iPKO biznes – bakowość korporacyjna
Wiele usług oraz dokumentów klienci korporacyjni mogą uzyskać poprzez serwis bankowości internetowej iPKO biznes, bez formalności w wersji papierowej. W ostatnich miesiącach wdrożyliśmy kolejne udogodnienia w bankowości elektronicznej. Poprzez iPKO biznes możemy m.in.:
- aktywować kantor internetowy dla firm – iPKO dealer (wymiana walut);
- dodać nowego użytkownika do iPKO biznes;
- otwierać i zamykać rachunki pomocnicze;
- składać dyspozycje dotyczące zarządzania gotówką w firmie;
- zmawiać karty debetowe w trzech walutach: PLN, EUR, USD;
- zamienić token sprzętowy na token na mobilny, potrzebny do potwierdzania dyspozycji;
- poprzez dedykowaną aplikację TradeService prowadzić elektroniczną obsługę produktów finansowania handlu (w tym obsługę wniosków, przeglądnie dokumentów, zmianę warunków, e-gwarancje).
Skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.
W celu zapewnienia jak najlepszej jakości obsługi bankowej, PKO Bank Polski oddaje do dyspozycji Centrum Obsługi Klienta Korporacyjnego, które zapewnia telefoniczną, profesjonalną obsługę klientów korporacyjnych w zakresie współpracy z Bankiem w niezmienionym wymiarze godzin. Każdy klient korporacyjny otrzymuje z ramienia Centrum dedykowanego opiekuna, który świadczy indywidualną obsługę i udziela kompleksowego wsparcia.
W ramach Centrum działa również Zespół Wsparcia Bankowości Elektronicznej, którego wyspecjalizowani pracownicy zapewniają klientom korporacyjnym profesjonalne wsparcie techniczne oraz udzielają informacji w zakresie bankowości elektronicznej iPKO biznes.