Obsługujemy klientów najlepiej w Polsce i mamy na to dowody!
Dziesięć na dziesięć badanych oddziałów PKO Banku Polskiego znalazło się w finale 6. edycji rankingu Instytucja Roku organizowanego przez Moje Bankowanie, pokonując całą konkurencję. Takie są wyniki tzw. pierwszej fali badania w kategorii Jakość Obsługi. 2020-09-21Do 10 wylosowanych spośród 50 zgłoszonych do rankingu oddziałów zawitał już tzw. tajemniczy klient. To osoba, która jest przedstawicielem audytora, ale wciela się w rolę klienta banku i załatwia w nim konkretną sprawę. Pracownicy placówki nie wiedzą, że obsługują kogoś, kto będzie ich oceniać.
Dr Sebastian Łukaszewski, prezes zarządu Moje Bankowanie
Podczas pierwszej fali badania eksperci sprawdzili, jak wygląda obsługa nowego klienta zainteresowanego otwarciem konta osobistego. Badanie przeprowadzono w tradycyjnej eksperckiej formule, oceniając 6 etapów: pierwsze wrażenie, płynność obsługi, powitanie, komfort obsługi, rozmowę z doradcą oraz zakończenie – wyjaśnia dr Sebastian Łukaszewski, prezes zarządu Moje Bankowanie.
Szczególną uwagę zwrócono na stosowanie się do zaleceń związanych z obsługę podczas pandemii COVID-19. – Ekspercka formuła tego badania polega na tym, że placówek nie odwiedzają przypadkowi audytorzy, tylko specjalnie dedykowana grupa 10 ekspertów, znających bardzo dobrze rynek usług bankowych. Każdy z nich odwiedza 14 różnych banków co pozwala na bardziej obiektywną ocenę oraz porównanie rynku – mówi dr Sebastian Łukaszewski.
Pracownicy wszystkich 10 oddziałów PKO Banku Polskiego, w których pojawił się audytor, uzyskali najwyższe oceny. Badanie odbyło się na przełomie lipca i sierpnia.
10 placówek PKO Banku Polskiego z najwyższą jakością obsługi w pierwszej fali rankingu Instytucja Roku:
- Oddział 25 w Gdańsku
- Oddział 4 w Rzeszowie
- Oddział 22 we Wrocławiu
- Oddział 1 w Wejherowie
- Oddział 1 w Siedlcach
- Oddział 1 w Rucianem-Nidzie
- Oddział 1 w Radzionkowie
- Oddział 1 w Poniatowej
- Oddział 1 we Włocławku
- Oddział 2 w Swarzędzu
Tajemniczy klient odwiedzi niebawem powtórnie wszystkie oddziały, które znalazły się w finale. Stanie też w progu kolejnych 20 placówek PKO Banku Polskiego, które również wezmą udział w rankingu.
W drugiej fali badania, która startuje od połowy września, sprawdzimy przygotowanie placówek do obsługi klienta zainteresowanego kredytem gotówkowym. Ostatni pomiar będzie dotyczył oszczędności oraz wiedzy na temat Bankowego Funduszu Gwarancyjnego – zaznacza prezes zarządu Moje Bankowanie.
Każdy oddział, który bierze udział w rankingu, walczy o miano Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Odpowiednie certyfikaty otrzymają placówki w pierwszym kwartale 2021 r.
Joanna Kozłowska