Obsługujemy klientów najlepiej w Polsce i mamy na to dowody!

Dziesięć na dziesięć badanych oddziałów PKO Banku Polskiego znalazło się w finale 6. edycji rankingu Instytucja Roku organizowanego przez Moje Bankowanie, pokonując całą konkurencję. Takie są wyniki tzw. pierwszej fali badania w kategorii Jakość Obsługi.
około min czytania

Do 10 wylosowanych spośród 50 zgłoszonych do rankingu oddziałów zawitał już tzw. tajemniczy klient. To osoba, która jest przedstawicielem audytora, ale wciela się w rolę klienta banku i załatwia w nim konkretną sprawę. Pracownicy placówki nie wiedzą, że obsługują kogoś, kto będzie ich oceniać.

dr_Sebastian_Łukaszewski-srodek.jpg
Dr Sebastian Łukaszewski, prezes zarządu Moje Bankowanie

Podczas pierwszej fali badania eksperci sprawdzili, jak wygląda obsługa nowego klienta zainteresowanego otwarciem konta osobistego. Badanie przeprowadzono w tradycyjnej eksperckiej formule, oceniając 6 etapów: pierwsze wrażenie, płynność obsługi, powitanie, komfort obsługi, rozmowę z doradcą oraz zakończenie – wyjaśnia dr Sebastian Łukaszewski, prezes zarządu Moje Bankowanie.

Szczególną uwagę zwrócono na stosowanie się do zaleceń związanych z obsługę podczas pandemii COVID-19. – Ekspercka formuła tego badania polega na tym, że placówek nie odwiedzają przypadkowi audytorzy, tylko specjalnie dedykowana grupa 10 ekspertów, znających bardzo dobrze rynek usług bankowych. Każdy z nich odwiedza 14 różnych banków co pozwala na bardziej obiektywną ocenę oraz porównanie rynku – mówi dr Sebastian Łukaszewski.

Pracownicy wszystkich 10 oddziałów PKO Banku Polskiego, w których pojawił się audytor, uzyskali najwyższe oceny. Badanie odbyło się na przełomie lipca i sierpnia.

10 placówek PKO Banku Polskiego z najwyższą jakością obsługi w pierwszej fali rankingu Instytucja Roku:

  • Oddział 25 w Gdańsku
  • Oddział 4 w Rzeszowie
  • Oddział 22 we Wrocławiu
  • Oddział 1 w Wejherowie
  • Oddział 1 w Siedlcach
  • Oddział 1 w Rucianem-Nidzie
  • Oddział 1 w Radzionkowie
  • Oddział 1 w Poniatowej
  • Oddział 1 we Włocławku
  • Oddział 2 w Swarzędzu

Tajemniczy klient odwiedzi niebawem powtórnie wszystkie oddziały, które znalazły się w finale. Stanie też w progu kolejnych 20 placówek PKO Banku Polskiego, które również wezmą udział w rankingu.

W drugiej fali badania, która startuje od połowy września, sprawdzimy przygotowanie placówek do obsługi klienta zainteresowanego kredytem gotówkowym. Ostatni pomiar będzie dotyczył oszczędności oraz wiedzy na temat Bankowego Funduszu Gwarancyjnego – zaznacza prezes zarządu Moje Bankowanie.

Każdy oddział, który bierze udział w rankingu, walczy o miano Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Odpowiednie certyfikaty otrzymają placówki w pierwszym kwartale 2021 r.

Joanna Kozłowska